Το Τρίο της Μπελβίλ (Les Triplettes de Belleville) 20.09.2003 Από τον Παντελή Φραντζή Κάπου στη γαλλική επαρχία, η Μαντάμ Σουζά μεγαλώνει τον μικρό εγγονό της. Προκειμένου να τον γλιτώσει από την ανία, του κάνει δώρο ένα παιδικό ποδηλατάκι. Αρκετά χρόνια μετά, ο εγγονός, νέος πια, είναι έτοιμος να συμμετάσχει στον ποδηλατικό αγώνα της Γαλλίας, κάτω από τις αυστηρές προπονήσεις της αειθαλούς γριούλας. Κατά τη διάρκεια του αγώνα, όμως, ο ίδιος μαζί με άλλους δύο αθλητές, πέφτουν θύμα απαγωγής και μεταφέρονται με πλοίο στην μακρινή πόλη Belleville, μία φανταστική, γαλλική άποψη της Νέας Υόρκης. Η Μαντάμ Σουζά, μαζί με τον σκύλο τους, Bruno, θα ακολουθήσουν τα ίχνη του νεαρού μέχρι την Belleville και με την απρόσμενη βοήθεια ενός ιδιόρρυθμου τρίο, θα προσπαθήσουν να τον απελευθερώσουν. «Το τρίο της Μπελβίλ» εισέρχεται σε έναν χώρο υψηλού ανταγωνισμού, αυτόν των ταινιών κινουμένου σχεδίου και πολύ εύκολα μπορεί να θεωρηθεί υποδεέστερο των δημιουργημάτων των σύγχρονων κυρίαρχων του είδους. Ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει, για παράδειγμα, πως δεν μοιράζεται τον αμιγώς οικογενειακό και αφειδώς πολύχρωμο και ζωηρό τρόπο σκέψης της οικογένειας Disney, όπως επίσης δεν προσιδιάζει στο περισσότερο ώριμο, αλλά το ίδιο ηθικολογικό και πάντα παιδικό ύφος των ταινιών της Dreamworks. Και, φυσικά, ωχριά μπροστά στην άρτια τεχνική των τρισδιάστατων κατασκευασμάτων της Pixar. Ιδωμένο από αυτή την συγκριτική οπτική, το «Les Triplettes de Bellleville», βρίσκεται αναμφίβολα ένα βήμα πίσω, καθώς εμφανίζεται φτωχό σε παραμυθένια, αψεγάδιαστα σκηνικά, δίχως πρωταγωνιστές που μοιάζουν περισσότερο με γοητευτικά μοντέλα, παρά με αληθινούς ανθρώπους και σίγουρα, χωρίς κάποιο θριαμβευτικό επιμύθιο να περιμένει τους θεατές λίγο πριν πέσουν οι τίτλοι τέλους. Ιδωμένο, ωστόσο, από μία διαφορετική γωνία, το εν λόγω cartoon, όχι μόνο δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα «ιερά τέρατα» του Hollywood, αλλά ίσως μπορεί να τους δώσει μερικά χρήσιμα μαθήματα. Η αισθητική του, πλησιέστερα στον δικό μας κόσμο και λιγότερο στρατευμένη σε κάποια ολοστρόγγυλη, ζαχαρωτή φαντασίωση, όπως αυτές που για δεκαετίες κυνηγούσε η Disney, με αποτέλεσμα βαρετές σαχλαμάρες φθίνουσας ανταπόκρισης κοινού, θέτει τον θεατή ενώπιον μίας εικαστικής βαρύτητας πρωτόγνωρης για τα δεδομένα του είδους. Το όλο εγχείρημα μοιάζει να στοχεύει περισσότερο σε μία σουρεαλιστική προσέγγιση της πραγματικής ζωής, παρά σε μία ρεαλιστική απόδοση ενός αλλοπρόσαλλου παραμυθιού. Αυτό ακριβώς είναι και το δυνατό χαρτί της ταινίας. Ότι, δηλαδή, τα αυθεντικά συναισθήματα, όπως η θλίψη και η μοναξιά, οι καθημερινές καταστάσεις, όπως η φθορά και η σιωπή αλλά και οι ευχάριστες στιγμές τις ζωής, όπως προκύπτουν συνήθως μέσα από το χιούμορ, όλα αυτά δεν κανιβαλίζονται για να χωρέσουν στη νοοτροπία των κινουμένων σχεδίων, αλλά συντηρούνται στις αληθινές τους διαστάσεις. Ένα αριστούργημα, ένας οργασμός καλαισθησίας, μία γλυκόπικρη μελαγχολική ιστορία, όχι για αυτούς που θα μείνουν για πάντα παιδιά, αλλά για αυτούς που δεν θα πάψουν ποτέ να απολαμβάνουν τις χαρές και τις λύπες της ζωής. | Διαβάστε επίσης: (26/09) Απολογισμός από τον Παντελή Φραντζή (26/09) Απολογισμός από τη Μαρία Βουγιουκαλάκη (24/09) Απολογισμός από τον Θανάση Γεντίμη (24/09) Απολογισμός από τον Χριστόδουλο Πριμηκύρη (24/09) Απολογισμός από τον Δημήτρη Βαρελά (24/09) Απολογισμός από τον Ορέστη Καραβά (21/09) Τρομεροί Γονείς (Les Parents Terribles) (21/09) Η Πεντάμορφη και το Τέρας (La Belle et la Bete) (20/09) Wattstax 2003 Edition (Wattstax 2003 Edition) (20/09) Φτερά στο Κεφάλι (Des Plumes Dans La Tete) (20/09) Οι Αφηγητές (Narradores de Jave) (20/09) Το Τρίο της Μπελβίλ (Les Triplettes de Belleville) (19/09) Δικέφαλος Αετός (L’aigle a Deux Tetes) II (19/09) Δικέφαλος Αετός (L’aigle a Deux Tetes) (19/09) Γκόζου (Gozu) (19/09) Προσωπικές Τροχιές (Personal Velocity) II (19/09) Προσωπικές Τροχιές (Personal Velocity) (19/09) Ελα Να Πιεις Μαζί Μου (Come Drink With Me) (18/09) Αποκρυπτογράφηση (Cypher) (18/09) Σατανικές Υποθέσεις (Infernal Affairs) (18/09) Δάσος (Rengeteg) (18/09) Το Βιβλιοπωλείο (El Kotbia) (18/09) Συνοριακή Γραμμή (Border Line) (18/09) Χαμένοι στη Μετάφραση (Lost in Translation) (18/09) Σινεμά Στα Όρια (17/09) Ο Μέλβιν Βγαίνει Για Δείπνο (Melvin Goes to Dinner) (17/09) Νόρθφορκ (Northfork) (17/09) Σημάδι στο Νερό (Watermark) (17/09) Μικρού Μήκους B (16/09) Ορφέας (Orphee) (16/09) Μακρινά Φώτα (Lichter) (16/09) Το Καλύτερο (Most) (16/09) Σκλάβοι της Θρησκείας (Slaves of the Lord) (16/09) Τι Ανακάλυψε η Αλίκη (What Alice Found) II (16/09) Τι Ανακάλυψε η Αλίκη (What Alice Found) (16/09) Ο Νεαρός Αδάμ (Young Adam) II (16/09) Ο Νεαρός Αδάμ (Young Adam) (16/09) Ιστορίες της Κουζίνας (Salmer Fra Kjokkenet) (15/09) Διάλειμμα (Intermission) (15/09) Μικρού Μήκους Α (15/09) Ιστορίες με Ρομπότ (Robot Stories) (15/09) Η Μητέρα (The Mother) (15/09) Το Αίμα του Ποιητή (Le Sang d' un Poete) & Villa Santo Sospir (Villa Santo Sospir) (14/09) Ψάχνοντας το Νέμο (Finding Nemo) (14/09) Seabiscuit (Seabiscuit) (14/09) Fear X (Fear X) (14/09) Η Παρακμή της Μυθοπλασίας (The Decay of Fiction) (14/09) Ο Τομ Ντάουντ και η Γλώσσα της Μουσικής (Tom Dowd and the Language of Music) (13/09) Ελάχιστες Ιστορίες (Historias Minimas) (13/09) Good Bye, Lenin! (Good Bye, Lenin!) (13/09) Ερωτικό Αντικείμενο (Love Object) (13/09) Ζήσε Για Πάντα! (Live Forever!) (13/09) Το Καταφύγιο του Τρόμου (Cabin Fever) (13/09) Το Καταφύγιο του Τρόμου (Cabin Fever) II (13/09) Καλιφορνέζικη Λιακάδα (California Sunshine) (13/09) Το Σπίτι Μας (Our House) (13/09) Το Σπίτι Μας (Our House) II (12/09) Ο Ίγκμπι Πιάνει Πάτο (Igby Goes Down) (12/09) Συμπάθεια για τον κ. Εκδίκηση (Sympathy for Mr. Vengeance) (12/09) Μασκαρεμένοι και Ανώνυμοι (Masked & Anonymous) (12/09) Δεκατριών (Thirteen) (12/09) Ο Γουίλμπουρ Θέλει να Αυτοκτονήσει (Wilbur Wants to Kill Himself) (12/09) Κίτρινο Μάνγκο (Amarelo Manga) |