Μια Βόλτα στην Αθήνα μαζί με τις ταινίες: Διαδρομή 1

Μια Βόλτα στην Αθήνα μαζί με τις ταινίες: Διαδρομή 1

By theiosthanassis  |  23-04-2022

Με την πόλη να έχει αδειάσει λόγω του Πάσχα και τον καιρό ανοιξιάτικο, η Αθήνα προσφέρεται για ωραίες βόλτες. Σας παρουσιάζουμε μια διαδρομή στην πόλη, μια αφορμή για βόλτα περνώντας από σημεία που βλέπουμε σε (περισσότερο ή λιγότερο) γνωστές ταινίες. Ας φορέσουμε παπούτσια περιπάτου και ας ξεκινήσουμε.

[1] Ας ξεκινήσουμε από το Παγκράτι, έξω από την εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα στην οδό Ερατοσθένους. Εκεί που εκκλησιάζεται το ζεύγος Τσιλιβίκη στο Θα Σε Κάνω Βασίλισσα (1964). Εκεί που παντρεύεται η Αλίκη τον... Κώστα (Δημήτρη Παπαμιχαήλ) στο Η Αλίκη Στο Ναυτικό (1961).

[2] Κατηφορίζουμε την Ερατοσθένους ως τη γωνία με την λεωφόρο Βασ. Κωνσταντίνου. Κάνουμε την ίδια διαδρομή με τον Μίμη Φωτόπουλο στο Το Σωφεράκι (1953). Ο γωνιακός σταθμός αυτοκινήτων δεν υπάρχει πια. Ούτε περνά η γραμμή 2 του τραμ. [ταυτοποίηση σημείου από Γ. Αντωνοβαρδάκη]

[3] Συνεχίζουμε στην Βασ. Κωνσταντίνου έως το Καλλιμάρμαρο. Περνά σφαίρα η Mercedes του Γιώργου Οικονομίδη με το Θανάση Βέγγο από το Έξω Φτώχεια και Καλή Καρδιά (1964). Από το αντίθετο ρεύμα έρχεται το πούλμαν από το Επιχείρησις Απόλλων (1968) παρέα με το ελικόπτερο του Φριτς.

[4] Περνάμε απέναντι τη λεωφόρο και μεταφερόμαστε στο Ποιος Θανάσης (1969). Ο Τάκης Μηλιάδης βγαίνει από τη Mercedes του πίσω από τον δισκοβόλο του Μύρωνα.
[5] Λίγο πριν πέσουν οι τίτλοι του Ποιος Θανάσης, ο Θανάσης Βέγγος βοηθά κάποιον εκεί μπροστά στο άγαλμα του Καραϊσκάκη.

[6] Συνεχίζουμε τον περίπατο μέσα στο πάρκο και φτάνουμε στο πίσω μέρος του Ζαππείου Μεγάρου. Εκεί ο Θανάσης Βέγγος προσπαθεί να τρυπώσει στα στούντιο της ραδιοφωνίας για να συναντήσει τον Γιώργο Οικονομίδη (και να γίνει διάσημος) στο Έξω Φτώχεια και Καλή Καρδιά (1964).

[7] Προχωράμε προς την εμπρός μεριά του Ζαππείου, και εκεί στα τραπεζάκια έχουμε την πρώτη συνάντηση του Διονύση Παπαγιαννόπουλου (ήτοι Αριστείδη Φεσαρλή) με το ζεύγος των φουκαράδων Γιώργου Κωνσταντίνου και τον Αλέκου Τζανετάκου. Είναι φυσικά τα Πέντε Χιλιάδες Ψέμματα (1966).

[8] Λίγο πιο πέρα, Λούφα και Παραλλαγή (1984) με τον Παπαδόπουλο να παραδίδει τα σφυροδρέπανα και τον... Βενιζέλο (δήθεν στη Βουλή, αλλά στην πραγματικότητα στο Ζάππειο). Και ο Θανάσης Βέγγος γυμνάζεται πυρετωδώς στους τίτλους αρχής για το Τρελός και Πάσης Ελλάδος (1983).

[9] Προχωράμε για να φτάσουμε στην λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας. Μαζί μας έχουμε τον Ντίνο Ηλιόπουλο και την Τζένη Καρέζη, οι οποίοι διασκεδάζουν στο Το Κοροϊδάκι της Δεσποινίδος (1960).

[10] Η Πύλη του Αδριανού έχει αποτυπωθεί σε δεκάδες ταινίες, κάπως σαν άτυπη είσοδος για το κέντρο της πόλης. Ας δούμε δύο καρέ γεμάτα χορό: η παρέα της Ζωής Λάσκαρη στο Μια Κυρία Στα Μπουζούκια (1968) αλλά και η παρέα της Έλενας Ναθαναήλ στο Επιχείρησις Απόλλων (1968).

[11] Περνάμε (προσεκτικά) απέναντι για δύο ακόμα λήψεις της Πύλης του Αδριανού. Στο φινάλε από τις Διπλοπεννιες (1966) όλοι χορεύουν στη λεωφ. Βασιλίσσης Αμαλίας. Αντιθέτως ο δρόμος είναι άδειος όταν ο Θόδωρος Αγγελόπουλος γυρίζει την αρχή για το Ταξίδι στα Κύθηρα (1984).

[12] Προχωράμε στην οδό Λυσικράτους μπαίνοντας πια στην Πλάκα. Εκεί ο Ορέστης Μακρής κατηφορίζει με την άμαξά του, στο Το Αμαξάκι (1957). Πιο πάνω, δίπλα στα κάγκελα της εκκλησίας της Αγίας Αικατερίνης, είναι ο Βασίλης Αυλωνίτης με το γυαλιστερό του ταξί από την ίδια ταινία.

[13] Δεν θα πάμε στο διάσημο σπίτι της οδού Τριπόδων. Κάνουμε αριστερά στη Βύρωνος & δεξιά στην Βάκχου. Στο νούμερο 14 βρίσκεται ακόμα η αυλή στην οποία γυρίστηκε το Οι Γερμανοί Ξανάρχονται (1948). Στην Βάκχου κουβαλά ο Ζήσης (Β. Πρωτοπαππάς) το ταψί με το... περίεργο κρέας.

[14] Στη γωνία της Βάκχου με την Θρασύλλου, προσέχουμε μην μας παρασύρει η σακαράκα με τον Αλέκο Τζανετάκο και τον Γιώργο Κωνσταντίνου από το Πέντε Χιλιάδες Ψέμματα (1966). Στη γωνία στρίβει και ο Βασίλης Αυλωνίτης κάνοντας παρακολούθηση στο Της Νύχτας Τα Καμώματα (1957).

[15] Στη γωνία Θρασσύλου & Διονυσίου Αρεοπαγίτου βλέπουμε ξανά στο βάθος τη σακαράκα από το Πέντε Χιλιάδες Ψέμματα (1966). Ας προσέξουμε όμως το μαύρο ταξί. Μεταφέρει τον Αντώνη Κοκοβίκο που αποχωρεί έχοντας πάρει μόλις το καπελάκι του στο Η Γυνή Να Φοβήται Τον Ανδρα (1965).

[16] Προχωράμε στην οδό Μακρυγιάννη μέχρι να φτάσουμε στο τρίστρατο με τη Βεΐκου και τη Φαλήρου. Το χαρακτηριστικό κτήριο έχει αποτυπώσει με ένα εντυπωσιακό πλάνο το άγνωστο φιλμ Ο Παλληκαράς (1961) με το Νίκο Σταυρίδη στη Βεΐκου. [Ταυτοποίηση σημείου από makism/retromaniax].

[17] Από την οδό Χατζηχρήστου πάμε στην οδό Καβαλλότι. Εκεί στη γωνία με την οδό Παρθενώνος παρκάρει τη μοτοσικλέτα/κινητό πολυκατάστημα ο Νίκος Σταυρίδης στο Περιπλανώμενοι Ιουδαίοι (1959). Μόνο που όταν βγει από το σπίτι της Αλέκας Στρατηγού η μοτοσικλέτα έχει πια κλαπεί.

[18] Καβαλλότι, μετά Αγγελικαρά και μετά Φράττι. Εκεί είναι ακόμα το σπίτι του δύστυχου Θανάση Απαλοχέρη (που περίμενε να δει γιατρό το γιόκα του από τη Γερμανία) στο Το Μεγάλο Κανόνι (1981). Κατεβαίνουμε τα σκαλιά που αλωνίζει ο Βέγγος και πάμε προς Διονυσίου Αρεοπαγίτου.

[19] Είμαστε πια σε πολύ χαρακτηριστικά σημεία. Τόσο χαρακτηριστικά που αποτυπώνονται ήδη στην πρώτη σωζόμενη Ελληνική ταινία μυθοπλασίας. Στο Οι Περιπέτειες του Βιλλάρ (1924) ένα μεγάλο τραπέζωμα στήνεται μπροστά από το Ωδείο Ηρώδου του Αττικού... χώρο που είναι ακόμα αλάνα!

[20] 76 χρόνια μετά το Οι Περιπέτειες του Βιλλάρ (1924), λίγο πιο πέρα ο Ρένος Χαραλαμπίδης στα Φτηνά Τσιγάρα (2000) δέχεται τα τηλεφωνήματά του από τον Μανώλη στο καρτοτηλέφωνο με θέα τον Παρθενώνα. Είμαστε μπροστά στο Πάρκο Ροβέρτου Γκάλι, επί της Διονυσίου Αρεοπαγίτου.

[21] Ας σταματήσουμε εδώ, αρκετά περπατήσαμε (3,09 χλμ λέει το google). Μακάρι να λειτουργούσε ακόμα το καφενείο στου Λουμπαρδιάρη (έργο του Πικιώνη) να πιούμε κάτι, όπως ο Λάμπρος Κωνσταντάρας και η Μαίρη Αρώνη έπιναν τη μπιρίτσα τους στο Μικροί Και Μεγάλοι Εν Δράσει (1963).


Απαγορεύεται ρητά η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αναδημοσίευση με κάθε τρόπο και μέσον του παρόντος χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του. H παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παραπάνω άρθρου, έχει βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ:

Το Πρόγραμμα των Προβολών

Αναζήτηση με τον Πρωτότυπο Τίτλο

Αναζήτηση με τον Ελληνικό Τίτλο

Αναζήτηση με την Περιοχή

Αναζήτηση με τον Κινηματογράφο


© 2000-2022 | Θανάσης Γεντίμης

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.

Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.