Από τον Χριστόδουλο Πριμηκύρη
Η Φιλίπα βρίσκεται στην φυλακή, ύστερα από την απόπειρα δολοφονίας του άντρα που σκότωσε το σύζυγό της, η οποία στοίχισε τη ζωή σε τέσσερεις αθώους ανθρώπους. Στο αστυνομικό τμήμα ένας νεαρός αστυνομικός θα την ερωτευτεί από την πρώτη στιγμή και θα κάνει τα πάντα προκειμένου να την βοηθήσει. Η ίδια αρχίζει να συνειδητοποιεί τη ματαιότητα του όλου εγχειρήματος, αφήνει όμως τον εαυτό της να παραδοθεί σε αυτό το παιχνίδι.
Μέσα σε έναν κατάμεστο Δαναό παρακολουθήσαμε τη νέα ταινία του Tom Tykwer, ο οποίος περιγράφει την ιστορία αγάπης μεταξύ δυο ανθρώπων, που είναι από την αρχή καταδικασμένη να μην ευδοκιμήσει. Ο σκηνοθέτης μακριά από τους γρήγορους ρυθμούς του Lola Rennt και πιο κοντά στην ηρεμία του Princess and the Warrior χρησιμοποιεί τις σιωπές και τα βλέμματα των πρωταγωνιστών, αφουγκράζεται τους ήρωές του, αφήνει την κάμερα να καταγράψει με ένα ήπιο και μειλήχιο τρόπο τα όσα συμβαίνουν, γεγονός που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον άδικο και βίαιο φόνο που έχει διαπράξει η Φιλίπα. Η ερμηνεία της Cate Blanchett –άλλοτε ευάλωτη, άλλοτε σκληρή και αποφασιστική- είναι καταπληκτική, καθώς η ηθοποιός με τις χαμαιλεοντικές ικανότητες μπορεί κάθε φορά να αποδώσει υπέροχα τους χαρακτήρες που επιλέγει να ενασαρκώσει. Πανέμορφη είναι επίσης και η φωτογραφία της ταινίας. Μοναδικό πρόβλημά της είναι το σενάριο, το οποίο συνυπογράφεται από τους Krzysztof Kieslowski και Krzysztof Piesiewicz. Δεν δικαιλογείται λόγου χάρη πώς ένας αστυνομικός προθυμοποιείται να ρισκάρει την καριέρα και τη ζωή του, προκειμένου να βοηθήσει να αποδράσει μια γυναίκα, την οποία συνάντησε για πρώτη φορά λίγες μοναχά ώρες προηγουμένως, με αποτέλεσμα η ταινία μερικές φορές να φαίνεται απλοϊκή. Αν όμως ειδωθεί ως ένα σύγχρονο παραμύθι και αφεθεί ο θεατής στη μαγεία της αφήγησης μπορούν να παραβλεφθούν τα όποια ελαττώματα του σεναρίου. Η αλήθεια είναι ωστόσο ότι δεν πρόκειται για τις πιο δυνατές στιγμές του Tykwer.