Είδαμε: The Wrestler

Είδαμε: The WrestlerΜια εμπειρία εξαιρετικά επίπονη. Κυρίως όταν, βέβαια, τη βιώνεις, αλλά επίπονη κι όταν ακόμα την παρακολουθείς. Στο κατς, το άθλημα που όχι απλώς 'όλα επιτρέπονται', αλλά και τα πιο εξωφρενικά πράγματα επιβάλλονται κιόλας, το μόνο όριο είναι η ανθρώπινη αντοχή. Ανθρώπινοι σάκοι του μποξ, δέχονται απανωτά χτυπήματα με κάθε μέσο, με κάθε τρόπο και σε κάθε μέρος του σώματος προς τέρψη ενός αλλαλάζοντος κοινού που πληρώνει για να δει εν εκστάσει κομμάτια κρέατος να καταρρέουν, για να πάρει την αυτοεπιβεβαίωσή του.

Όμως δεν είναι όλα παρά μια συναλλαγή: γιατί κι αυτά τα 'κομμάτια κρέατος', είναι άνθρωποι με σώμα, που έχει όρια αντοχής, και ψυχή, που με τη σειρά της παίρνει επιβεβαίωση και αυτοπεποίθηση από το εκστασιασμένο πλήθος, που ανεξάρτητα από τους λόγους για τους οποίους το κάνει, μοιάζει να τους λατρεύει. Φωνάζει, παθιάζεται, φανατίζεται μ' αυτούς. Αυτούς τους ανθρώπους που δέχονται να ξεφτιλιστούν, να πληρωθούν για να ξεφτιλιστούν, που συμφωνούν να δημιουργήσουν μια σικέ παρακμή που διατηρείται με αναβολικά, ψεύτικα τρικ και παυσίπονα για να γίνουν οι πρωταγωνιστές της στιγμής. Για λίγα δευτερόλεπτα οι ιαχές του πλήθους θα ακούγονται μόνο γι' αυτούς.

Κι όταν όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα σώμα νεανικό, μη φθαρμένο, που το τελευταίο όριο της αντοχής δείχνει μακρινό και ακίνδυνο, όλη η παρακμή κρύβεται, εξαφανίζεται κάτω από τη χρυσόσκονη της πρόσκαιρης επιτυχίας, από τους λαμπερούς προβολείς και τις φωνές του πλήθους. Η τραγωδία όμως έρχεται όταν αγγίζονται τα όρια της αντοχής. Τα εξωτερικά όρια, που με τη σειρά τους επηρεάζουν και τα εσωτερικά.

Εκεί φαίνεται το πραγματικό σθένος του 'παλαιστή' του Darren Aronofsky που είναι ο απλά συγκλονιστικός Mickey Rourke, που μέσα από τις καταχρήσεις, τον πόνο, τα απανωτά χτυπήματα των αντιπάλων και της ζωής, συνειδητοποιεί ότι αυτή η σικέ παρακμή που περιορίζεται στα σκοινιά και τις τέσσερις γωνιές του ρινγκ είναι το μόνο μέρος που τον αποδέχεται και τον χωρά, αφού ο έξω κόσμος δεν είναι λιγότερο στημένος, ούτε λιγότερο φτηνός και ούτε βέβαια, λιγότερο σκληρός. Η ποίηση μέσα από τον πόνο και την παρακμή, σε μια ταινία που βιώνεται πραγματικά και μοιάζει να αναπνέει και να πονά μαζί με τον καταπονημένο πρωταγωνιστή της.

Μαριάννα Ράντου - 25.11.2008

Μοιράσου Αυτό Το Άρθρο

  To Πρόγραμμα σε μορφή pdf [434kB]


(25.11.2008) Τελετή Λήξης και Απονομή Βραβείων 49ου Φεστιβάλ.

(25.11.2008) Είδαμε: The Wrestler

(24.11.2008) Συνέντευξη Τύπου: Η Σκόνη Του Χρόνου

(24.11.2008) Τα Βραβεία Του 3ου DigitalWave

(23.11.2008) Masterclass: Gustavo Santaolalla

(23.11.2008) Είδαμε: Without

(22.11.2008) Είδαμε: The Amazing Truth About Queen Raquela

(21.11.2008) Είδαμε: Cordero De Dios

(21.11.2008) Είδαμε: Sonic Youth: Sleeping Nights Awake

(21.11.2008) Masterclass: Terence Davis

(20.11.2008) Απονομή Χρυσού Αλέξανδρου στον Oliver Stone

(19.11.2008) Οι 'Desperate Optimists' μας Συστήνονται

(19.11.2008) Masterclass: Oliver Stone

(19.11.2008) Είδαμε: The Mystery Of The Eiffel Tower

(18.11.2008) Κλίμα Χειμωνιάτικο Αλλά Φεστιβαλικά Θερμό!

(18.11.2008) Είδαμε W.

(17.11.2008) Είδαμε: Waltz With Bashir

(16.11.2008) Masterclass: Luc Dardenne

(15.11.2008) Πρεμιέρα για το 49ο Φεστιβάλ!

(13.11.2008) Ξεχωριστή Λάμψη σε Έναρξη και Λήξη του Φεστιβάλ!

(22.10.2008) Αφιερώματα 'Κοινόβιο 2008' και 'Μέση Ανατολή' στη Θεσσαλονίκη.

(22.10.2008) Δώδεκα Σενάρια Φέτος στο Balkan Fund.

(16.10.2008) Ο Takeshi Kitano στη Θεσσαλονίκη.

(23.07.2008) Salles και Santaolalla επιστρέφουν στην Ελλάδα.

(11.07.2008) Τα Αφιερώματα του 49ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

» Διαβάστε 25 Ρεπορτάζ «



» 48ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2007
» 47ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2006
» 46ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2005
» 45ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2004
» 44ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2003
» 43ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2002
» 42ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2001
» 41ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2000



 :: ΑΡΧΙΚΗ  :: INFO  :: ΧΑΡΤΗΣ  :: ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  :: ΤΜΗΜΑΤΑ & ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ  :: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ  :: ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ  :: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  :: ΕΠΙΣΗΜΟ SITE  :: 

© 2000-2008 | Θανάσης Γεντίμης
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.