Masterclass: Gustavo Santaolalla

Masterclass: Gustavo SantaolallaΤου έχουν αποδώσει πολλά προσωνύμια ανάμεσα στα οποία τα 'Βασιλιάς Μίδας της Ισπανικής Ροκ' και 'Χρυσός Αργεντινός', όμως εκείνος παραμένει αθεράπευτα εργασιομανής και αδιαμφισβήτητα ταλαντούχος. Ο λόγος για τον συνθέτη Gustavo Santaolalla, ο οποίος έκλεψε την παράσταση με την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο του 49ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Ο δύο φορές βραβευμένος (και μάλιστα σε συνεχόμενες χρονιές) με το βραβείο Oscar Καλύτερης Μουσικής για τις ταινίες «Βrokeback Μountain» και «Βabel» (2006) έδωσε ένα καθηλωτικό masterclass με θέμα τον τρόπο που προσεγγίζει μουσικά τις κινηματογραφικές ταινίες, το μουσικό του ξεκίνημα, την είσοδό του στη μουσική βιομηχανία καθώς και τα μελλοντικά του σχέδια. Παρότι ταξίδεψε αμέσως μετά μια μεγάλη υπαίθρια συναυλία μπροστά σε 5.000 κόσμο στο Μοντεβίδεο της Ουρουγουάης, ο Santaolalla έμοιαζε ιδιαίτερα ευδιάθετος και ομιλητικός.

Η συζήτηση ξεκίνησε με μια αναλυτική αλλά καθόλου κουραστική αναδρομή στην καριέρα του, ξεκινώντας από την παιδική του ηλικία και την αγάπη του για τη μουσική. Το εντυπωσιακό είναι πως αυτός ο υπερ-ταλαντούχος συνθέτης, δεν γνωρίζει να γράφει ή να διαβάζει νότες! Στην πορεία του δημιούργησε διάφορα συγκροτήματα και δεν έπαψε στιγμή να ασχολείται με τη μουσική τόσο ως συγγραφέας όσο και ως παραγωγός. Όμως η τεταμένη πολιτική κατάσταση στην Αργεντινή και οι προσωπικές του αναζητήσεις τον οδήγησαν να εγκαταλείψει την πατρίδα του το 1978 και να εγκατασταθεί μόνιμα στο Λος Αντζελες.

Μιλώντας για τον τρόπο που γράφει μουσική για ταινίες, ο Santaolalla αποκάλυψε πως του "αρέσει να γράφει τη μουσική πρώτα με βάση το σενάριο και τις συζητήσεις που κάνει με τον σκηνοθέτη και όχι αφού έχει γυριστεί η ταινία". Όπως χαρακτηριστικά είπε " σχηματίζω εικόνες και εντυπώσεις για την ιστορία και τους χαρακτήρες και στη συνέχεια γράφω μια μελωδία και σταδιακά μου βγαίνει όλη η σύνθεση" για να συμπληρώσει ότι "το μόνο που μπορεί να χρειαστεί μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων είναι να επιμηκύνω ή να μειώσω ορισμένα κομμάτια, όπως έγινε στο «Brokeback Mountain».

Μια ακόμη εντυπωσιακή πληροφορία που μοιράστηκε με το κοινό ο Santaolalla αφορούσε την γνωριμία του με νέα μουσικά όργανα. Όπως δήλωσε "παίζω μουσική με όργανα που πολλές φορές δεν γνωρίζω όπως το oύτι, διότι η απειρία μου με οδηγεί στο να ανακαλύψω διαφορετικό τρόπο παιξίματος από τον συνηθισμένο και διαφορετικό ύφος". Κάτι αντίστοιχο είχε συμβεί και παλαιότερα όταν ξεκίνησε να παίζει το παραδοσιακό Αργεντίνικο έγχορδο 'τσαράνγκο', με το οποίο έπαιξε το περίφημο κομμάτι 'Iguazu' με το χαρακτηριστικό ήχο που ακούγεται στο «Insider» του Michael Mann και στην ουσία ξεκίνησε την εμπλοκή του με το 'χώρο' της κινηματογραφικής μουσικής. Σε σχέση με τη χρήση άγνωστων οργάνων, ο Santaolalla ανέφερε πως ήταν η λύση στις δυσκολίες που αντιμετώπισε στη σύνθεση της μουσικής για την ταινία «Babel», λέγοντας: "έπρεπε να βρούμε μια μουσική που να συνδέει τους τρεις διαφορετικούς γεωγραφικούς τόπους [...] και το ούτι μας βοήθησε, έχοντας κοινές ρίζες με όργανα και των τριών τόπων, αφήνοντάς μας περιθώρια για 'παιχνίδι'".

Μιλώντας για τα επόμενά του σχέδια σε σχέση με το γράψιμο μουσικής για τον κινηματογράφο, ανέφερε ότι έχει ήδη ξεκινήσει να γράφει για το «Biutiful» του Alejandro Gonzalez Inarritu. Για να αντλήσει έμπνευση πήγε στη Βαρκελώνη και ηχογράφησε κινέζους μουσικούς, αφρικανούς και ένα σπάνιο συγκρότημα τσιγγάνων που έπαιζαν ένα δικό τους είδος gospel. Παράλληλα προετοιμάζεται για το γράψιμο της μουσικής που θα ντύσει το «On The Road» του Walter Salles, την κινηματογραφικής μεταφοράς του ομότιτλου βιβλίου του Τζακ Κέρουακ. Για αυτή την ταινία η πρόκληση είναι μεγάλη, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε, αφού "η 'beat' γενιά μεγάλωσε με τη δική της μουσική, και συγκεκριμένα τη τζαζ που έπαιζε ο Charlie Parker". Το μόνο που γνωρίζει αυτή τη στιγμή είναι πως θα πρέπει να εμπνευστεί από αυτές τις επιρροές, εμπλουτίζοντας την όμως με δικά του στοιχεία.

Στο κλείσιμο του masterclass, o Gustavo Santaolalla επιφύλασσε μια έκπληξη για το κοινό, αφού έπαιξε solo μουσική από τις ταινίες «Babel» και «Βrokeback Μountain» ενώ τραγούδησε και το τραγούδι 'A Love That Will Never Grow Old' το οποίο έγραψε για το soundtrack του «Βrokeback Μountain».

Θανάσης Γεντίμης - 23.11.2008

Μοιράσου Αυτό Το Άρθρο

  To Πρόγραμμα σε μορφή pdf [434kB]


(25.11.2008) Τελετή Λήξης και Απονομή Βραβείων 49ου Φεστιβάλ.

(25.11.2008) Είδαμε: The Wrestler

(24.11.2008) Συνέντευξη Τύπου: Η Σκόνη Του Χρόνου

(24.11.2008) Τα Βραβεία Του 3ου DigitalWave

(23.11.2008) Masterclass: Gustavo Santaolalla

(23.11.2008) Είδαμε: Without

(22.11.2008) Είδαμε: The Amazing Truth About Queen Raquela

(21.11.2008) Είδαμε: Cordero De Dios

(21.11.2008) Είδαμε: Sonic Youth: Sleeping Nights Awake

(21.11.2008) Masterclass: Terence Davis

(20.11.2008) Απονομή Χρυσού Αλέξανδρου στον Oliver Stone

(19.11.2008) Οι 'Desperate Optimists' μας Συστήνονται

(19.11.2008) Masterclass: Oliver Stone

(19.11.2008) Είδαμε: The Mystery Of The Eiffel Tower

(18.11.2008) Κλίμα Χειμωνιάτικο Αλλά Φεστιβαλικά Θερμό!

(18.11.2008) Είδαμε W.

(17.11.2008) Είδαμε: Waltz With Bashir

(16.11.2008) Masterclass: Luc Dardenne

(15.11.2008) Πρεμιέρα για το 49ο Φεστιβάλ!

(13.11.2008) Ξεχωριστή Λάμψη σε Έναρξη και Λήξη του Φεστιβάλ!

(22.10.2008) Αφιερώματα 'Κοινόβιο 2008' και 'Μέση Ανατολή' στη Θεσσαλονίκη.

(22.10.2008) Δώδεκα Σενάρια Φέτος στο Balkan Fund.

(16.10.2008) Ο Takeshi Kitano στη Θεσσαλονίκη.

(23.07.2008) Salles και Santaolalla επιστρέφουν στην Ελλάδα.

(11.07.2008) Τα Αφιερώματα του 49ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

» Διαβάστε 25 Ρεπορτάζ «



» 48ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2007
» 47ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2006
» 46ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2005
» 45ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2004
» 44ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2003
» 43ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2002
» 42ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2001
» 41ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2000



 :: ΑΡΧΙΚΗ  :: INFO  :: ΧΑΡΤΗΣ  :: ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  :: ΤΜΗΜΑΤΑ & ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ  :: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ  :: ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ  :: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  :: ΕΠΙΣΗΜΟ SITE  :: 

© 2000-2008 | Θανάσης Γεντίμης
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.