Είδαμε: Waltz With Bashir

Είδαμε: Waltz With BashirΟ επίμονος εφιάλτης ενός φίλου, φέρνει το σκηνοθέτη Ari Folman να αναζητήσει τις χαμένες του μνήμες απ' την περίοδο που οι δυο τους υπηρετούσαν στον ισραηλινό στρατό κατά τον πρώτο πόλεμο στο Λίβανο εν έτη 1982. Η ισραηλινή εισβολή και οι σφαγές στους καταυλισμούς των Παλαιστινίων αποτελούν γεγονότα απωθημένα απ' τη συνείδηση του Ari, γι' αυτό κι αρχίζει να αναζητά πληροφορίες από φίλους και συμπολεμιστές του.

Καλύτερο ξεκίνημα για το Φεστιβάλ δύσκολα θα μπορούσαμε να αναμένουμε απ' το ύπουλα ανατριχιαστικό animation του ισραηλινού Ari Folman. Ο χαρακτηρισμός 'ύπουλο' συνίσταται φυσικά στον τρόπο εξιστόρησης αλλά και στο βαθύτερο νόημα που αποκτά η χρήση της δεδομένης μαγευτικής τεχνοτροπίας, η οποία θυμίζει κάπως τις δουλειές του Linklater («A Scanner Darkly»), σ' ένα επίπεδο ανάλυσης όμως μακρύτερα απ' την αληθοφάνεια. Ένα ψυχολογικό, σκληρό, τραυματικό παιχνίδι ντοκιμαντερίστικης αφήγησης που σε χαζεύει καλά-καλά με τον animated χαρακτήρα του πριν σε 'σφάξει' πρόστυχα με την βασανιστικά κυνική αποκάλυψη/ολική επανάκτηση μνήμης για τον αμνήμονα πρωταγωνιστή. Πρωτίστως, μάλιστα, σε προκαλεί να αναρωτηθείς για την αναγκαιότητα-εμμονή της συγκεκριμένης, εντυπωσιακής οπτικής παράθεσης μίας σειράς αληθινών τραγικών γεγονότων, προτού σε πείσει με τον πλέον υποχθόνιο και ψυχολογικά χειριστικό τρόπο ως προς τη σκοπιμότητα.

Η ιστορία ενός βαρύτατα τραυματισμένου μνημονικού ελέω αφόρητων ενοχών, προκαλεί ανοικτό διάλογο τόσο με το θεατή και το κινηματογραφικό είδος όσο και με το ίδιο το μέσο. Πέρα απ' τα προφανή περί μίας ολοκληρωμένης σε κάθε επίπεδο ταινίας, η αληθινή παρακαταθήκη που αφήνει το «Waltz With Bashir» είναι το καυστικότατο σχόλιο πάνω στην προσέγγιση κι απόδοση της αλήθειας, των συνθηκών που την κρατούν κρυμμένη και τον τρόπο που ο άνθρωπος, η κοινωνία και τα μέσα επιλέγουν να τη διαχειριστούν. Καθόλου περίεργο που ο κατάμεστος 'Σταύρος Τορνές', την ώρα που οι τίτλοι τέλους έπεφταν, παρέμενε εν πολλοίς βουβός. Τα σποραδικά χειροκροτήματα δεν είχαν ένταση και τα πρόσωπα κατά την έξοδο επικοινωνούσαν με τα μάτια. Τα οποία μαρτυρούσαν πως κάτι σπουδαίο είχαν μόλις δει.

Νεκτάριος Σάκκας - 17.11.2008

Μοιράσου Αυτό Το Άρθρο

  To Πρόγραμμα σε μορφή pdf [434kB]


(25.11.2008) Τελετή Λήξης και Απονομή Βραβείων 49ου Φεστιβάλ.

(25.11.2008) Είδαμε: The Wrestler

(24.11.2008) Συνέντευξη Τύπου: Η Σκόνη Του Χρόνου

(24.11.2008) Τα Βραβεία Του 3ου DigitalWave

(23.11.2008) Masterclass: Gustavo Santaolalla

(23.11.2008) Είδαμε: Without

(22.11.2008) Είδαμε: The Amazing Truth About Queen Raquela

(21.11.2008) Είδαμε: Cordero De Dios

(21.11.2008) Είδαμε: Sonic Youth: Sleeping Nights Awake

(21.11.2008) Masterclass: Terence Davis

(20.11.2008) Απονομή Χρυσού Αλέξανδρου στον Oliver Stone

(19.11.2008) Οι 'Desperate Optimists' μας Συστήνονται

(19.11.2008) Masterclass: Oliver Stone

(19.11.2008) Είδαμε: The Mystery Of The Eiffel Tower

(18.11.2008) Κλίμα Χειμωνιάτικο Αλλά Φεστιβαλικά Θερμό!

(18.11.2008) Είδαμε W.

(17.11.2008) Είδαμε: Waltz With Bashir

(16.11.2008) Masterclass: Luc Dardenne

(15.11.2008) Πρεμιέρα για το 49ο Φεστιβάλ!

(13.11.2008) Ξεχωριστή Λάμψη σε Έναρξη και Λήξη του Φεστιβάλ!

(22.10.2008) Αφιερώματα 'Κοινόβιο 2008' και 'Μέση Ανατολή' στη Θεσσαλονίκη.

(22.10.2008) Δώδεκα Σενάρια Φέτος στο Balkan Fund.

(16.10.2008) Ο Takeshi Kitano στη Θεσσαλονίκη.

(23.07.2008) Salles και Santaolalla επιστρέφουν στην Ελλάδα.

(11.07.2008) Τα Αφιερώματα του 49ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

» Διαβάστε 25 Ρεπορτάζ «



» 48ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2007
» 47ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2006
» 46ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2005
» 45ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2004
» 44ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2003
» 43ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2002
» 42ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2001
» 41ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - 2000



 :: ΑΡΧΙΚΗ  :: INFO  :: ΧΑΡΤΗΣ  :: ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  :: ΤΜΗΜΑΤΑ & ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ  :: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ  :: ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ  :: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  :: ΕΠΙΣΗΜΟ SITE  :: 

© 2000-2008 | Θανάσης Γεντίμης
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.