Είδαμε: διόρθωση.

Είδαμε: διόρθωση.Η πόρτα της φυλακής κλείνει και πίσω της αφήνει το Γιώργο ελεύθερο. Τα βήματα τον οδηγούν έξω από κάποιο σχολείο να παρακολουθεί ένα κοριτσάκι, σε ένα ξενώνα για να βρει στέγη και φαγητό ενώ προσπαθεί να προσεγγίσει τη μητέρα του κοριτσιού η οποία δείχνει ελάχιστα διατεθειμένη να τον συναντήσει. Ο λόγος της φυλάκισης, η συμπεριφορά του και η όποια σχέση του με μάνα και κόρη αποκαλύπτονται σαδιστικά αργά από το Θάνο Αναστόπουλο μέσα από ένα καθεστώς σιωπής που επιβάλλει στους ηθοποιούς του...

Θεωρείται μία από τις ξεχωριστές ελληνικές συμμετοχές του φετινού festival αλλά αν ισχύει κάτι τέτοιο τρομάζω και μόνο στην ιδέα των υπολοίπων. Ο ελληνικός κινηματογράφος αποδεικνύει περίτρανα πόσο χαμένος είναι ανάμεσα στο εξεζητημένο και την κοινωνική έκφραση μίας κοινωνίας που αδιαφορεί να προβεί σε οποιουδήποτε είδους ενδοσκόπηση. Μοιραία λοιπόν, τόσο το κοινό όσο και ο καλλιτεχνικός λόγος του μέσου βασανίζονται την ώρα που οι περισσότεροι Έλληνες 'δημιουργοί' κινηματογραφούν ως να αγνοούν ή (πολύ χειρότερα) να σνομπάρουν μία συμβατική, απλώς λειτουργική αφήγηση. Τα πράγματα - δυστυχώς για τον κ. Αναστόπουλο και φυσικά όχι μόνο γι αυτόν - είναι πολύ απλά: αν ο εγχώριος κινηματογράφος δε μάθει πρώτα την κινηματογραφική 'αλφαβήτα' ας μην ελπίζει σε λαμπρές μέρες εκτός κι αν τυχαίοι παράγοντες ευνοήσουν αποσπασματικά το αντίθετο.

Η ταινία εμπνέεται από αληθινά γεγονότα, τη δολοφονία ενός Αλβανού φιλάθλου από Έλληνες οπαδούς στο πλαίσιο ποδοσφαιρικής αναμέτρησης μεταξύ των αντίστοιχων εθνικών ομάδων. Ο δράστης περιφέρεται σιωπηρός, αναζητώντας άφεση αμαρτιών ή αν προτιμάτε 'διόρθωση' για τις πράξεις του. Πιάνει δουλειά σε σουβλατζίδικο το οποίο διευθύνει Αλβανός, παρέχοντας υπηρεσίες σε ανθρώπους που συνήθιζε να μισεί. Κοιμάται σε χαρτόκουτα σα λαθρομετανάστης, ξεπληρώνοντας με το νόμισμα που κάποτε σιχαινόταν. Στον αντίποδα, εκείνοι που παλαιότερα εισέπρατταν την απόρριψή του τώρα ζουν αξιοπρεπέστερα από εκείνον και δείχνουν παράλληλα ευσπλαχνία ανυπόφορη για τις ενοχές που κουβαλά. Όταν - πολύ αργότερα από όσο οι υπομονή μας αντέχει - αποδεικνύεται πως η μάνα και το κοριτσάκι είναι η οικογένεια του φιλάθλου που δολοφόνησε, εμφανίζεται το υπεραπλουστευμένο μήνυμα-δίδαγμα που απέχει παρασάγγας από τη διανοουμενίστικη σιωπή και συνολικότερο ύφος της 'Διόρθωσης'. Ύστερα από πύρινο λόγο περί συγχώρεσης του αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου (ναι, καλά διαβάζετε) στο πλαίσιο ενός επιταφίου, ο Γιώργος κερδίζει τη λύτρωση από τη χήρα μέσα σ' έναν ωκεανό κοινοτοπίας. Έτσι, εντελώς ασυγχώρητα το αντιρατσιστικό μήνυμα ξεφτιλίζεται και η σχηματοποιημένη του απόδοση καταργεί κάθε όριο δραματουργικής συνέπειας. Διότι δεν αντέχεται η ενδιαφέρουσα προσπάθεια κινηματογράφησης να καταστρατηγείται τόσο μάταια είτε από μία άκρως εχθρική για το θεατή αφήγηση είτε γιατί η έλλειψη ιδεών όπως οδεύουμε προς το φινάλε καταρρακώνει τις όποιες αγνές αρχικές προθέσεις.
 

Νεκτάριος Σάκκας - 23/11/2007

  To Πρόγραμμα [pdf]


(27/11/2007) Είδαμε: Oasis.

(27/11/2007) Είδαμε: The Great World Of Sound

(26/11/2007) Τελετή Λήξης.

(25/11/2007) Είδαμε: And Along Come Tourists.

(25/11/2007) Είδαμε: Afr.

(24/11/2007) Είδαμε: I Served The King Of England.

(24/11/2007) Είδαμε: PVC-1.

(23/11/2007) Είδαμε: Valse Sentimentale.

(23/11/2007) Είδαμε: διόρθωση.

(22/11/2007) Είδαμε: J.C. Chavez.

(22/11/2007) Είδαμε: Jar City.

(21/11/2007) Είδαμε: Stellet Licht (Silent Night).

(20/11/2007) Είδαμε: Return Of The Secaucus 7.

(20/11/2007) Είδαμε: Dai-Nipponjin.

(19/11/2007) Masterclass: John Malkovich.

(19/11/2007) Εγκαίνια για την έκθεση 'Νίκος Νικολαΐδης - Τα Χρόνια Της Χολέρας'.

(19/11/2007) Στο μυαλό του (παραγωγού) John Malkovich.

(18/11/2007) Από τον Καναδά στη Θεσσαλονίκη... μέσω Ρώμης.

(18/11/2007) Ο Κώστας Γαβράς άνοιξε τα χαρτιά του για την... Εδέμ.

(17/11/2007) Λαμπερή πρεμιέρα για το 48o Φεστιβάλ.




 

» 47ο Φεστιβάλ 2006
» 46ο Φεστιβάλ 2005
» 45ο Φεστιβάλ 2004
» 44ο Φεστιβάλ 2003
» 43ο Φεστιβάλ 2002
» 42ο Φεστιβάλ 2001



 :: ΑΡΧΙΚΗ  :: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ  :: ΤΜΗΜΑΤΑ & ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ  :: ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  :: ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ  :: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  :: ΕΠΙΣΗΜΟ SITE  :: 

© 2000-2007 | Θανάσης Γεντίμης
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.