Είδαμε: Senna


 


    

Γράφει: Πέτρος Καλογεράς | 27.09.2011

Ο Ayrton Senna γεννήθηκε την 21η Μαρτίου του 1960 στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας. Μεγάλωσε σε ένα εύπορο περιβάλλον που του έδωσε την δυνατότητα να ασχοληθεί με αυτό που του άρεσε περισσότερο. Στην αρχή ξεκίνησε να οδηγεί σε αγώνες καρτ. Η ικανότητά του στους αγώνες τον έφερε από μικρή ηλικία στην Ευρώπη. Και ύστερα σιγά σιγά αποφάσισε να περάσει στην Φόρμουλα Ένα. Ο ενθουσιασμός του και το ταλέντο του φάνηκαν από την πρώτη του χρονιά στις πίστες. Από την Toleman στην Lotus και από εκεί στην McLaren όπου η εικόνα με την κόκκινη φόρμα τον ακολουθεί μέχρι σήμερα. Κέρδισε τρία πρωταθλήματα, άρχισε μια βεντετική διαμάχη με τον Alain Prost, έγινε εθνικός ήρωας στην Βραζιλία και ήταν ο τελευταίος οδηγός που σκοτώθηκε μέσα σε πίστα στο Σαν Μαρίνο την 1η Μαίου του 1994. Τα 10 χρόνια φήμης του Senna ήταν αρκετά για να αναγκάσουν τον Asif Kapadia να ψάξει και να βρει υλικό από την οικογένεια Senna και άλλες πηγές, να το μοντάρει και να παραδώσει ένα από τα καλύτερα ντοκιμαντέρ όλων των εποχών...

Είναι ευχής έργον να παρακολουθείς μια ταινία και να ψάχνεις με μανία τις ημερομηνίες για να σιγουρευτείς ότι δεν τελειώνει. Η ζωή του Senna ήταν ένα παραμύθι που όμως δεν είχε happy end. Μιλάμε για έναν άνθρωπο τυχερό αφού οι γονείς του είχαν τον τρόπο τους και, αντίθετα με ό,τι συνήθως συμβαίνει, τον υποστήριξαν μέχρις εσχάτων. Αλλά συγχρόνως μιλάμε και για έναν άνθρωπο ικανό που άρπαξε από τα μαλλιά όποια ευκαιρία και αν του παρουσιάστηκε, αποκτώντας μια σχέση εξάρτησης με την νίκη και το podium. Το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει τον Senna σαν έναν υπεράνθρωπο, έναν 'Μεσσία'. Το σίγουρο είναι ότι ήταν και είναι πρότυπο για κάθε αυτοκινητιστή και για κάθε Βραζιλιάνο. Το μόνο κακό που παρατηρείς ότι είχε είναι ότι δεν ήξερε να χάνει. Όμως στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και σε κάθε μορφή πρωταθλητισμού, αυτό δεν αποτελεί μειονέκτημα. Το αντίθετο μάλιστα.

Η αλήθεια είναι ότι τα μάθαμε όλα γι' αυτόν. Πλέον είναι σαν να τον γνωρίζουμε προσωπικα. Το περιεχόμενο του ντοκιμαντέρ δεν μας άφησε καμία απορία. Διεισδύει με ένα αξιοθαύμαστο τρόπο στα παρασκήνια της Φόρμουλα Ένα και στην ζωή του Senna απαριθμώντας στιγμές με απίστευτη λεπτομέρεια. Η δόμησή τους γίνεται με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε μερικές φορές να νομίζεις πως δεν βλέπεις ντοκιμαντέρ αλλά ταινία μυθοπλασίας. Υπάρχουν π.χ. κάποιοι διάλογοι, λίγο πριν τους αγώνες και αμέσως μετά, που είναι ανατριχιαστικά αποκαλυπτικοί και καίριοι, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην προσπάθεια κατασκευής ενός αψεγάδιαστου πορτραίτου που θυμίζει περισσότερο αποκύημα της φαντασίας ενός συγγραφέα παρά πραγματικό πρόσωπο.

Δεν είναι καθόλου υπερβολή να πούμε ότι πρόκειται για ένα από τα καλύτερα ντοκιμαντέρ που έχουμε δει στην ζωή μας. Η δουλειά που έγινε είναι άξια πολλών επαίνων και είναι πραγματικά κρίμα που το ελληνικό κοινό δεν θα αποκτήσει την εμπειρία οπτικής επαφής στις κινηματογραφικές αίθουσες με αυτό το αριστούργημα. Είναι κινηματογραφικά άψογο και παρουσιάζει έναν άνθρωπο αληθινό (και όχι γιαλαντζί) σταρ που συγχρόνως ήταν και λαϊκός ήρωας. Χρειάζονται τέτοιες εικόνες την σήμερον ημέρα...

(27.09.2011) Είδαμε: Senna

(27.09.2011) Είδαμε: Magic Trip - Ken Kesey 's Search for a Cool Place

(26.09.2011) Ρεπορτάζ: Τελετή Λήξης και Απονομή των Βραβείων για τις Νύχτες Πρεμιέρας

(26.09.2011) Ρεπορτάζ: Τα Ελληνικά Βραβεία του Φεστιβάλ

(25.09.2011) Συνέντευξη: William Eubank (Love)

(25.09.2011) Είδαμε: We Need To Talk About Kevin

(25.09.2011) Είδαμε: Natural Selection

(24.09.2011) Είδαμε: Μικρές Ιστορίες Β'

Διαβάστε 31 Ρεπορτάζ


Για το αφιέρωμα του CinemaNews.gr στο 17ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας γράφουν οι Νεκτάριος Σάκκας, Γιάννης Βασιλείου, Μαριάννα Ράντου, Πέτρος Καλογεράς, Λουκιανός Κοροβέσης και Θανάσης Γεντίμης.


© 2000-2011 | Θανάσης Γεντίμης | Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.
Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.