Πριν ανακοινωθούν οι οσκαρικές υποψηφιότητες για το 2003 στα παρασκήνια
υπήρχε εντεινόμενη φημολογία σύμφωνα με την οποία το The kid stays in the
picture θα αποτελούσε τη συντηρητική επιλογή των γηραιών μελών της Ακαδημίας
στην κατηγορία του ντοκυμαντέρ και ταυτόχρονα το μεγάλο εμπόδιο στη σχεδόν
σίγουρη επικράτηση του αριστουργηματικού Bowling for Columbine. Τελικά το The
kid stays in the picture δεν μπήκε ούτε στην πεντάδα των υποψηφίων ταινιών και ο
κόσμος ανακουφισμένος είδε το Michael Moore από σκηνής του Kodak Theatre να
αναφωνεί: “Shame on you Mr. Bush”.
Βασισμένο στην ομότιτλη προκλητικά αποκαλυπτική αυτοβιογραφία του Evans το
ντοκυμαντέρ των Morgen και Burstein που όπως και το Bowling for Columbine
παρουσιάστηκε στο περσινό Φεστιβάλ των Καννών παρουσιάζει την άνοδο, την πτώση
και την «επανόρθωση» τελικά του θρυλικού παραγωγού της Panavision Robert Evans,
μιας χαρισματικής προσωπικότητας του «παλιού» Holywood, υπεύθυνου για σπάνιες
κινηματογραφικές στιγμές όπως τα The Godfather, Love Story, Chinatown, The
Marathon Man (και φιλμικά εγκλήματα όπως το πιο πρόσφατο Τhe Saint).
Παρότι το υλικό που ενυπάρχει στην αυτοβιογραφία του Evans είναι προκλητικά
πλούσιο –και πως θα μπορούσε να ήταν διαφορετικά για έναν άνθρωπο που ξεκίνησε
ως ηθοποιός, καθιέρωσε την Panavision ως καθεστώσα δύναμη στο Holywood,
παντρεύτηκε τη θεωρούμενη εκείνη την εποχή ως ωραιότερη γυναίκα στον κόσμο, Ali
McGraw (Love Story), χώρισε μαζί της εξαιτίας του δεσμού της με τον Steve
McQueen, εθίστηκε στην κοκαίνη, κατηγορήθηκε για φόνο, και τελικά κατάφερε να
κάνει την ολική επαναφορά- η ταινία περιορίζεται σε μία ανάγνωση των
σημαντικότερων εδαφίων του βιβλίου τα οποία επενδύει με άφθονο φωτογραφικό υλικό
που παραχώρησε ο ίδιος ο Evans και κάποια αποσπάσματα από δηλώσεις και
συνεντεύξεις του μη μπορώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο να δημιουργήσει τη συγκίνηση
που θα αναμενόταν στο θεατή. Παρόλ’ αυτά και μέχρι να δούμε μία πιθανή
δραματοποιήμένη αναπαράσταση της συναρπαστικής πορείας του Evans αξίζει να
παρακολουθήσετε το χρονικό της ζωής αυτού του ανθρώπου, που δεν ήθελε να είναι
μπροστά από τις κάμερες αλλά προτίμησε να είναι στην υπεύθυνη θέση του ανθρώπου
που θα μπορεί να λέει: “The kid stays in the picture”.
Νίκος Σκούταρης