Οδηγός Streaming No69: Κρυμμένοι θησαυροί στο Cinobo και δύο ντοκιμαντέρ του Wim Wenders
Επιλέξαμε για εσάς τις καλύτερες ταινίες και σειρές που μπορείτε να βρείτε αυτή τη στιγμή στις διαθέσιμες στην Ελλάδα πλατφόρμες Streaming. Για να μην πελαγώνετε μη ξέροντας τι να διαλέξετε από τις αμέτρητες επιλογές του Netflix, του Disney+ και των άλλων παρόχων, ο Οδηγός Streaming του Cinemanews.gr έχει όσα πρέπει να ξέρετε.
NETFLIX
Το δεύτερο μέρος της saga του Zack Snyder «Rebel Moon», με υπότιτλο «Part 2: The Scargiver», είναι διαθέσιμο στο Netflix. Το πρώτο υπήρξε τεράστια απογοήτευση, αν υποτεθεί δηλαδή ότι περίμενε κανείς κάτι αξιόλογο από τον συγκεκριμένο σκηνοθέτη, κάπου ανάμεσα στο «Seven Samurai» του Akira Kurosawa και το «300» του ίδιου του Snyder. Ο τελευταίος μας τρομοκρατεί με δηλώσεις τύπου "έχω σχέδια για έξι ταινίες", προς το παρόν ας δούμε τη δεύτερη να βγάλουμε την υποχρέωση και για τις έξι έχουμε καιρό.
MUBI
Είναι ιδιαίτερα ευχάριστη περίσταση το γεγονός ότι ο Wim Wenders βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο των κινηματογραφικών συζητήσεων. Μετά από πάρα πολλά χρόνια όπου η μια μετριότητα διαδέχονταν την άλλη, μιλώντας πάντα για τα έργα μυθοπλασίας του γιατί παρέμενε ένας ενδιαφέρων ντοκιμαντερίστας, ο Γερμανός δημιουργός επέστρεψε στη φόρμα με το υποψήφιο για Oscar «Perfect Days». Πέρα από το ενθαρρυντικό του να δημιουργούν ακόμα έργα που συζητιούνται κινηματογραφιστές αυτού του διαμετρήματος, διακρίσεις σαν αυτή δίνουν αφορμή να ανακαλύψει κανείς παλαιότερες δουλειές τους. Έτσι, λοιπόν, αυτήν την εβδομάδα βλέπουμε στο Mubi δύο από τα καλύτερα ντοκιμαντέρ του Wenders: το «Room 666» (1982), ένα σινεφιλικό (αλλά όχι μόνο) θησαυρό στον οποίο ο Γερμανός συγκεντρώνει τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες της γενιάς του, από τον Godard μέχρι τον Herzog κι από τον Fassbinder μέχρι τον Spielberg, σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου και τους καλεί να συζητήσουν, και το «Tokyo-Ga» (1985), ένα φιλμ - φόρο τιμής στην ιαπωνική πρωτεύουσα (όπου επέστρεψε φέτος ο σκηνοθέτης με το «Perfect Days») αλλά και στον Yasujiro Ozu, αγαπημένο σκηνοθέτη του Wenders.
CINOBO
Eβδομάδα θησαυρών στην πλατφόρμα η τρέχουσα. Μη χάσετε σε καμία περίπτωση το ουγγρικό «Twilight» (1990), ένα αριστούργημα που ήταν για δεκαετίες ξεχασμένο μέχρι που ανακαλύφθηκε ξανά πριν λίγα χρόνια, αποκαταστάθηκε, προβλήθηκε εκ νέου και στις Νύχτες Πρεμιέρας του περασμένου Σεπτέμβρη και τώρα είναι στη διάθεσή μας να το απολαύσουμε ξανά και ξανά. Βασισμένο στο ίδιο μυθιστόρημα του Friedrich Durenmatt που θα χρησίμευε ως βάση για το εξαιρετικό, αλλά πολύ πιο "στρωτό", «The Pledge» (2001) του Sean Penn, το «Twilight» θυμίζει Bela Tarr με τα πανέμορφα, αργόσυρτα, ασπρόμαυρα μονοπλάνα του, που μας βυθίζουν στο πιο φρικτό ανθρώπινο σκοτάδι. Μιλώντας για ξεχασμένα αριστουργήματα, δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα από αυτήν την ταινία.
Λίγο πιο γνωστό, ελπίζουμε δηλαδή, είναι το «Daisies» (1966) της Vera Chytilova, από τις ηγετικές μορφές του Τσεχοσλοβακικού Νέου Κύματος. Μια ταινία εμφανώς επηρεασμένη από τη γαλλική Nouvelle Vague, διαποτισμένη με το χιούμορ της τσεχικής λογοτεχνίας, που χαρακτήρισε τη σύντομη αλλά τόσο πολύτιμη για το σινεμά περίοδο πριν την εισβολή των σοβιετικών αρμάτων μάχης στην Πράγα.
Αν και είναι περισσότερο γνωστός για το 4ωρο αριστούργημά του, «The Mother and the Whore» (1973), ο Jean Eustache υπέγραψε και το μικρότερο σε διάρκεια (123 λεπτά) αλλά πολύ σημαντικό «My Little Loves» (1974), μια εξαιρετικά δυσεύρετη ταινία που επίσης μπορείτε να δείτε στην πλατφόρμα. Δυστυχώς η τελευταία δουλειά του πρόωρα χαμένου auteur, το φιλμ αντλεί έμπνευση από τα βιώματα του ίδιου του Eustache για να αφηγηθεί μια ιστορία ενηλικίωσης και να αποτυπώσει το άγχος και τα προβλήματα της εφηβείας.
Ανάλογους προβληματισμούς, αλλά σε ένα εντελώς διαφορετικό κοινωνικό πλαίσιο, συναντούμε και στο «Christiane F.» (1981) του Uli Edel. Δονούμενο από τα τραγούδια του David Bowie και με φόντο το Βερολίνο της δεκαετίας του 1970, το γερμανικό αυτό φιλμ καταγράφει τη βύθιση μιας έφηβης κοπέλας στον σκληρό κόσμο των ναρκωτικών.
ERTFLIX
Σε μια από τις πιο απίστευτες μα κι επιτυχημένες μεταβάσεις στην ιστορία του κινηματογράφου, ο Paul Thomas Anderson, ύστερα από τα φιλόδοξα «Boogie Nights» (1997) και «Magnolia» (1999), έβαλε την υπογραφή του σε μια, φαινομενικά μονάχα, «μικρότερη» ταινία, το «Punch-Drunk Love». Φυσικά, η ταπεινή όψη της ταινίας δεν είναι παρά ένας τρόπος να ειπωθεί μια συγκινητική ιστορία αγάπης, με πρωταγωνιστές τον καλύτερο Adam Sandler που είδαμε ποτέ και την υπέροχη Emily Watson («Breaking the Waves»).
Θυμίζοντας το ιταλικό πολιτικό σινεμά της δεκαετίας του 1970 και δημιουργούς όπως ο Bernardo Bertolucci, o Marco Bellocchio, o Francesco Rosi, o Elio Petri και οι αδελφοί Paolo και Vittorio Taviani, το «Martin Eden» (2019) του Pietro Marcello διασκευάζει ελεύθερα το ομότιτλο μυθιστόρημα του Αγγλου συγγραφέα Jack London. Η ταινία ανέδειξε το ταλέντο του σκηνοθέτη της, συζητήθηκε στα φεστιβάλ όπου προβλήθηκε κι απέσπασε ενθουσιώδεις κριτικές, με αποτέλεσμα να καθιερωθεί ως μια από τις καλύτερες παραγωγές του ιταλικού κινηματογράφου των τελευταίων ετών.
Επικαιρότητα - Απόψεις: Τα Πιο Πρόσφατα
Το Πρόγραμμα των Προβολών