Αφιέρωμα Alfred Hitchcock

 :: ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
 :: ΤΑ CAMEOS
 :: TOP 5 + 1
 :: ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ
 :: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ο σερ Αλφρεντ Χίτσκοκ έχει μείνει στη συνείδηση του κινηματογραφόφιλου ή μη κοινού, ως ένας ιδιόρρυθμος σκηνοθέτης της χρυσής περιόδου του παγκόσμιου σινεμά, της περιόδου που το άστρο ανεπανάληπτων πρωταγωνιστών και τολμηρών δημιουργών μεσουρανούσε.

Η υστεροφημία του σχετίζεται σε τεράστιο βαθμό με την εκκεντρική του συμπεριφορά κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, αλλά και την φημολογούμενη, συμπλεγματική προσωπικότητά του. Οι ιστορίες για την κακή μεταχείριση των συνεργατών του, την αυταρχική παρουσία του στο πλατό και τις ατελείωτες απαιτήσεις του, μοιάζουν αμέτρητες. Οι φήμες που τον θέλουν μισογύνη, μισάνθρωπο, αγοραφοβικό και γενικότερα φορέα οποιασδήποτε φοβίας μπορεί να κουβαλά ένας άνθρωπος, παραμένουν ακόμα και σήμερα αστείρευτες. Εξάλλου, αποτελεί κοινή πεποίθηση πως οι διαδικασίες στις οποίες έβαζε τους ήρωές του, είχαν ως πηγή έμπνευσης τους προσωπικούς του εφιάλτες.

Όποια και να 'ναι η αλήθεια, πίσω από το μύθο του Χίτσκοκ, η κινηματογραφική παρακαταθήκη που άφησε πίσω του αποτελεί και το μοναδικό, αξιόπιστο κριτήριο για την καλλιτεχνική, τουλάχιστον, αξιολόγησή του. Αυτό το έργο πρέπει να επανεξετασθεί με το μεγαλύτερο δυνατό σεβασμό, σε μία εποχή που το είδος, το οποίο υπηρέτησε, ή καλύτερα δημιούργησε, έχει εκφυλιστεί και παρεξηγηθεί ανεπανόρθωτα.

Παντελής Φραντζής

TA CAMEOS

Οι cameo εμφανίσεις του Χίτσκοκ στις ταινίες του, αυτά τα απολαυστικά, απροσδόκητα σύντομα περάσματα, αποτελούν σήμα κατατεθέν της δουλειάς του. Όπως ο ίδιος είχε παραδεχτεί, φρόντιζε να εμφανίζεται στις πρώτες σκηνές κάθε έργου, προκειμένου να ικανοποιεί την ανυπομονησία του κοινού, επιτρέποντας του στην συνέχεια να μπει στο ρυθμό της πλοκής απερίσπαστο. Αυτό που λίγοι γνωρίζουν, είναι πως ο ιδιόρρυθμος σκηνοθέτης πρωτοεμφανίστηκε σε ταινία του, και συγκεκριμένα στο «Νοικάρη» του 1926, για λόγος καθαρά πρακτικούς. Η απουσία κομπάρσων και η ανάγκη να γεμίσει το πλάνο, οδήγησε στην πρώτη του εμφάνιση στο γυαλί, πολύ πριν αυτό εξελιχθεί σε συνήθεια.
 

TA ΠΙΟ ΔΙΑΣΗΜΑ CAMEOS

  • The 39 steps : περαστικός άνδρας
  • The Lady Vanishes: άνδρας στο σιδηροδρομικό σταθμό
  • Rebecca: άνδρας έξω από τηλεφωνικό θάλαμο
  • Spellbound: άνδρας μπροστά από το ασανσέρ, στο
  • Empire State Building
  • Notorious: άνδρας που πίνει σαμπάνια
  • Rope: προφίλ σε πινακίδα νέον, στη θέα της πόλης έξω από το παράθυρο
  • Stage Fright: άνδρας που περνά και κοιτά την πρωταγωνίστρια
  • Dial M for Murder: άνδρας στη φωτογραφία των παλιών συμμαθητών
  • To catch a Thief: επιβάτης λεωφορείου, δίπλα στο Grant
  • Vertigo: άνδρας που κουβαλά θήκη μουσικού οργάνου
  • North By Northwest: άνδρας που χάνει το λεωφορείο
  • Psycho : άνδρας με καπέλο cowboy
  • The Birds: άνδρα που βγαίνει από το pet shop
  • Topaz: άνδρας σε αναπηρική καρέκλα, στο αεροδρόμιο
  • Frenzy: άνδρα μέσα στο πλήθος, στην πολιτική ομιλία
 
© 2000-2003 | Θανάσης Γεντίμης επικοινωνία | όροι χρήσης | προσωπικά δεδομένα | σχετικά με μας | διαφήμιση 

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του cinenews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του Cinenews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.