Ο θάνατος της μητέρας τους φέρνει τα δίδυμα Simon και Jeanne στο γραφείο του συμβολαιογράφου για τη διαθήκη. Πέραν από το μοίρασμα της περιουσία της, η αινιγματική ακόμα και μετά θάνατον Nawal τους επιφυλάσσει δύο μεγάλες εκπλήξεις που συνοδεύουν δύο σφραγισμένους φακέλους. Ο πρώτος έχει παραλήπτη τον πατέρα τους - που θεωρούσαν νεκρό - και ο δεύτερος τον αδερφό τους, του οποίου την ύπαρξη αγνοούσαν. Η Jeanne αποφασίζει να ταξιδέψει ως τη Μέση Ανατολή για να αναζητήσει απαντήσεις στο οικογενειακό τους παρελθόν, ενώ ο Simon δείχνει απρόθυμος να υποκύψει στα μεταθανάτια παιχνίδια της μητέρας του. Και για τους δύο όμως, τα σφοδρά και βασανιστικά ερωτήματα για την οικογένειά τους έχουν ήδη τεθεί και η αποφυγή τους είναι μάταιη.
Η τρίτη - έξτρα και δωρεάν - πρωινή προβολή την Παρασκευή το πρωί στο Λιμάνι δε θα μπορούσε να αφήσει ασυγκίνητο το κοινό που έσπευσε να παρακολουθήσει τη νέα - σοκαριστική - ταινία του Καναδού Denis Villeneuve. Εκεί ήμασταν κι εμείς, αφήνοντας το ζεστό κρεβάτι και ξεπερνώντας την παγωνιά να χωθούμε στις 10 το πρωί στον 'Κασσαβέτη'.
'Πόλεμος πατήρ πάντων'. Μέσα στη ρήση του Ηράκλειτου εμπεριέχεται όλο το νόημα του «Incendies», μίας ταινίας που σμπαραλιάζει τα όρια ενός τυπικού στόρι περί καλά κρυμμένων οικογενειακών μυστικών και πάει πολύ - μα πολύ - παρακάτω. Η σπαρακτική μουσική των Radiohead συνοδεύει την εισαγωγική σκηνή που θα μπορούσε κάλλιστα να είναι σποτάκι της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ. Από κι ύστερα, μία διαθήκη ανοίγει δίνοντας κλωτσιά σ' ένα κουβάρι που οδηγεί βαθιά στο χώμα όπου δεν είναι απλώς ριζωμένο ένα κάποιο οικογενειακό δένδρο, αλλά επί της ουσίας το ίδιο το βασίλειο του παραλόγου που κρύβει η ατέρμονη αιματοχυσία στη Μέση Ανατολή. Χωρισμένο σε τιτλοφορημένες σεκάνς, το 'Μέσα Από Τις Φλόγες' ταξιδεύει σε τόπο και σε χρόνο, ξανά και ξανά, προκειμένου να αποκαλύψει με κλινική μεθοδικότητα το πλήρες νόημα και τα μυστικά του.
Οι αρχές που διέπουν την αρχαία τραγωδία περνούν μέσα από το σύγχρονο φίλτρο του διακεκριμένου θεατρικού του Wajdi Mouawad και από εκεί βρίσκουν το δρόμο της έξοχης κινηματογραφικής διασκευής από τον Villeneuve, που με δουλειές όπως τα «Un 32 Aout Sur Terre» και «Maelstrom» έχει ήδη καταφέρει να ξεχωρίσει σε σημαντικά διεθνή φεστιβάλ (βλ. Βερολίνο - Κάννες). Πόλεμος, μίσος, ξεριζωμός, θάνατος αλλά και αγάπη συνυπάρχουν σε ένα εκρηκτικό μείγμα που σημαδεύει κατευθείαν στην καρδιά και στο μυαλό του θεατή, ξερά και ατόφια. Νεκτάριος Σάκκας - 12.12.2010 |