Some Like It Hot

Some Like It Hot (1959)

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: Μερικοί Το Προτιμούν Καυτό

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Billy Wilder
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Marilyn Monroe, Tony Curtis, Jack Lemmon, George Raft, Pat O Brien

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 120'

Γράφει η Μάρα Θεοδωροπούλου

Δύο μουσικοί γίνονται άθελά τους μάρτυρες μιας μαφιόζικης δολοφονίας στο Σικάγο. Για να γλιτώσουν, μεταμφιέζονται σε γυναίκες και το σκάνε υποδυόμενοι τα νέα μέλη μιας αποκλειστικά γυναικείας μπάντας που ταξιδεύει στο Μαϊάμι για δουλειά. Παρόλα αυτά, το μεγαλύτερό τους πρόβλημα δεν είναι το ότι αποτελούν στόχο της Μαφίας, αφού ο ένας ερωτεύεται την τραγουδίστρια της μπάντας αλλά δεν μπορεί να της αποκαλύψει το φύλο του και ο άλλος γίνεται το αντικείμενο του πόθου ενός ελαφρόμυαλου πλούσιου - ως γυναίκα. Ακολουθούν παιχνίδια με διπλές ταυτότητες, άπειρες παρεξηγήσεις και ρεσιτάλ από one-liners.

Η ταινία του Billy Wilder δεν αποτελεί απλώς μια από τις κορυφαίες ρομαντικές κωμωδίες όλων των εποχών, αλλά και μια κωμωδία-ορόσημο που φιγουράρει στη νούμερο 1 θέση της λίστας του Αμερικάνικου Ινστιτούτου Κινηματογράφου με τις καλύτερες κωμωδίες στην ιστορία του σινεμά. Μπορεί κάτι τέτοιοι τίτλοι να μην έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην εποχή της βαθμολογίας του IMDB, αλλά το «Some Like It Hot» αντέχει στο χρόνο περισσότερο κι από τα καλσόν της Marilyn Monroe. Το σενάριο του Wilder θα έκανε ακόμα και τον Freud α) να ξύσει το κεφάλι του και β) να δακρύσει από τα γέλια με τις κρυμμένες κάτω από πανέξυπνα αστεία οξυδερκείς παρατηρήσεις του για το ποιος φοράει τελικά τα φουστάνια σε μια σχέση, η Marilyn βρίσκεται στο απόγειο του θρυλικού σεξ απίλ της χωρίς να έχει απλώς ένα διακοσμητικό ρόλο και ο Tony Curtis στέκεται ως ισάξιο ταίρι της χωρίς καν να προσπαθεί. Φυσικά το «Some Like It Hot» έχει μείνει στην ιστορία και για το μικρότερο, πιο ανορθόδοξο 'love story' της, αυτό του Jack Lemmon και του απτόητου Joe E. Brown που ξεστομίζει σε μια ψεύτικη γυναίκα αυτό που θα ήθελε να ακούσει κάθε αληθινή γυναίκα ("Nobody's perfect") και ολοκληρώνει την ταινία με την πιο σουρεάλ, ιδιοφυή και αθεράπευτα ρομαντική τελευταία ατάκα που έχει ακουστεί ποτέ στο σινεμά.

Γράφει ο Βασίλης Σπανός

Ντουέτο άφραγκων μουσικών γίνονται κατά λάθος μάρτυρες του ιστορικού St. Valentine's Day Massacre, γνωστού ξεκαθαρίσματος λογαριασμών και μαζικής δολοφονίας μαφιόζων στο Σικάγο του 1929. Για να ξεφύγουν από τους διώκτες τους επιβιβάζονται σε ένα τρένο με προορισμό το Μαϊάμι. Εκεί, αφού μεταμφιεστούν σε γυναίκες, θα ενωθούν με περιοδεύουσα γυναικεία μουσική μπάντα για κάλυψη. Τα προβλήματα συνεχίζονται όμως, καθώς ο ένας από τους δυο ερωτεύεται μια κοπέλα από το συγκρότημα δίχως να μπορεί παράλληλα να τις αποκαλύψει το φύλο του, ενώ ο δεύτερος έχει να 'αντιμετωπίσει' το φλερτάρισμα ηλικιωμένου και ιδιαίτερα επίμονου playboy. Παράλληλα, η μαφία συνεχίζει να τους αναζητά.

Με άρωμα από την χρυσή εποχή του Hollywood, το αριστούργημα του Billy Wilder παραμένει μέχρι και σήμερα ένας άψογος συνδυασμός κωμωδίας, σάτιρας, γκανγκστερικού φιλμ και ρομάντζου, την επιτυχία του οποίου, πέραν της σκηνοθετικής δεινότητας του Wilder, έρχεται να υποστηρίξει και το ιδιαίτερα γενναίο σενάριο, κόντρα σε κάθε κατεστημένο και ταμπού της εποχής. Το μυθικό δίδυμο Lemmon-Curtis δένει από την αρχή αριστοτεχνικά, ενώ η Marilyn στον πιο χαρακτηριστικό ρόλο της καριέρας της είναι τόσο 'καυτή', όσο προϊδεάζει και ο τίτλος. Οι ερμηνείες είναι άψογες ενώ οι ατάκες εκτοξεύονται με ρυθμούς πολυβόλου, με αποκορύφωμα την τελική, κλασσική πλέον ατάκα, η οποία κλείνει με τον καλύτερο τρόπο αυτήν την πραγματικά σπουδαία ταινία.

Sleepless in Seattle

The Apartment

CinemaNews.gr on Facebook

© 2000-2010 | Θανάσης Γεντίμης
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.
Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.