Γράφει η Αλκηστις Χαρσούλη H Ellie Andrews(Claudette Colbert), είναι ένα κακομαθημένο πλουσιοκόριτσο που το σκάει από το σπίτι της σε μία προσπάθεια να ξεφύγει του ελέγχου του πάμπλουτου πλην όμως, καταπιεστικού πατέρα ο οποίος, ως είθισται, έχει επιλέξει για αυτήν ένα σύζυγο καθόλου της αρεσκείας της. Η Ellie επιβιβάζεται σ' ένα λεωφορείο με προορισμό της Νέα Υόρκη όπου και την περιμένει ο εκλεκτός της καρδιάς της και καθόλου της αρεσκείας της πατέρα της. Η μοίρα της επιφυλάσσει άλλα και στο δρόμο συναντά τον Peter Warn (Clark Gable) έναν γοητευτικό δημοσιογράφο ωστόσο μποέμ, μάλλον ανεύθυνο, με μία large προσωπικότητα και δισεπίλυτα ζητήματα δέσμευσης, ο οποίος χωρίς ακριβώς να το καταλάβει θα βρεθεί να συνταξιδεύει μαζί της και μάλιστα με κάθε μέσο (λεωφορείο, πόδια, autostop) αρχικώς ως ρεπόρτερ που μυρίστηκε είδηση και στη συνέχεια ως απλός ερωτευμένος...
Ρομαντική κομεντί του 1935 με screwball στοιχεία, τον Capra στο τιμόνι και δύο λαμπρά αστέρια της εποχής που ανέλαβαν με γκρίνια και δυσπιστία τους πρωταγωνιστικούς ρόλους, που έμεινε στην ιστορία, αφενός μεν ως η πρώτη ταινία που κατόρθωσε να αποσπάσει τα 5 βασικά βραβεία Oscar : Α' γυναικείου και A' αντρικού ρόλου, σεναρίου, σκηνοθεσίας και καλύτερης ταινίας, αφετέρου δε, ως η ταινία με την πιο διάσημη σκηνή ωτοστόπ στην ιστορία του κινηματογράφου. Εκείνη που η Claudette Colbert, με μία νωχελική κίνηση ανεβάζει τον ποδόγυρο της φούστας της επιδεικνύοντας την καλλίγραμμη γάμπα της ως το πλέον πειστικό επιχείρημα προκειμένου να σταματήσει ο διερχόμενος οδηγός. Λαμπρή στιγμή της ασημένιας οθόνης και της μετα - Κραχ εποχής αντέχει στο χρόνο ακριβώς όπως και ο ρομαντισμός και θυμίζει ότι δυστυχώς, δεν τις κάνουν πια τέτοιες... (τις ταινίες εννοώ). | | Γράφει ο Μανώλης Δούνιας Μια πλούσια κληρονόμος, η Elli (Claudette Colbert) το σκάει από το σπίτι της λίγο πριν παντρευτεί. Προσποιείται ότι είναι κάποια άλλη για να μην την εντοπίσει η αστυνομία και ο πατέρας της. Σε ένα λεωφορείο συναντά τον άφραγκο και πρόσφατα άνεργο Peter (Clark Garble). Οι δυο τους ερωτεύονται, μοιράζονται το ίδιο δωμάτιο ξενοδοχείου το οποίο μάλιστα έχουν χωρίσει στα δύο χρησιμοποιώντας μια κουβέρτα σαν διαχωριστικό. Όταν η Ellie ξυπνάει το πρωί και δεν βρίσκει δίπλα της τον Peter, νομίζει ότι την πρόδωσε στον πατέρα της για να πάρει την χρηματική αμοιβή. Α, ναι και κάποια στιγμή στο λεωφορείο που προαναφέραμε, όλοι οι επιβάτες αρχίζουν όλοι μαζί να τραγουδάνε.
Τι λείπει από την παραπάνω σύνοψη; Μα φυσικά ο Πίπης της Αλίκης και ένας κεσές γιαούρτι, πρόβειο κατά προτίμηση. Και τότε ο τίτλος της ταινίας αυτόματα γίνεται 'Η Αρχόντισσα και ο Αλήτης'. Η αλήθεια βλέπετε είναι ότι δεν είναι πάντα οι ξένοι που μας κλέβουν τα θέματα από τις αρχαίες ελληνικές τραγωδίες. Ενίοτε και μάλλον συχνότερα, οι έλληνες σεναριογράφοι 'δανείζονται' τα θέματά τους από κλασσικές ξένες ταινίες. Και εντάξει, μπορεί να έχει πλάκα να βλέπουμε τη Βουγιουκλάκη να φοράει μια άθλια περούκα και να προσπαθεί να μας πείσει ότι... πείθει για αγόρι, και ακόμα περισσότερο που αντί για στρώσεις από make-up, είναι πασαλειμμένη με... αγελαδίτσα. H κλασσική ρομαντική κωμωδία του Frank Capra είναι όμως σκάλες ανώτερη και ήταν μάλιστα η πρώτη ταινία που κέρδισε και τα 5 μεγάλα Oscar του 1934 (Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Σεναρίου, Α' Ανδρικού, Α' Γυναικείου, Σεναρίου). Δοκιμάστε τη και δε θα χάσετε, δεν συγκρίνεται με άλλα... γιαούρτια. |