Νύχτες Πρεμιέρας 2010: Τελικός Απολογισμός.
Σαφώς θετικές είναι οι εντυπώσεις που αφήνει η φετινή διοργάνωση, με τους διοργανωτές να δηλώνουν ικανοποιημένοι από την ανταπόκριση του κοινού, παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία.
Τα εισιτήρια μάλιστα ήταν σαφώς αυξημένα εν σχέσει με πέρυσι, της τάξεως του 15%.
Αυξημένα, επίσης, ήταν φέτος τα sold-out στο Αττικόν σε σχέση με άλλες χρονιές.
Αξίζει να σημειωθεί πως ήταν η πρώτη φορά που το φεστιβάλ 'μετανάστευσε' - έστω και για μία προβολή - σε διαφορετική αίθουσα πλην των κλασσικών τεσσάρων. Ήταν για τα μάτια του 'Piranha 3D', όταν οι ορκισμένοι φίλοι του gore ταξίδεψαν έως το Odeon Kosmopolis το τελευταίο Σάββατο του φεστιβάλ.
Και στο επίπεδο οργάνωσης προγράμματος, τα συμπεράσματα είναι κι εκεί σαφώς θετικά. Το φαινόμενο της περσινής διοργάνωσης με τις αρκετές αλλαγές στο πρόγραμμα εξαλείφθηκε, δίνοντας την ευκαιρία στο κοινό να προγραμματίσει απρόσκοπτα τις προβολές του.
Για τις βραδινές και νυχτερινές προβολές, η απόκλιση από την προγραμματισμένη ώρα έναρξης δεν ξεπερνούσε ποτέ το ακαδημαϊκό τέταρτο, συμβάλλοντας έτσι στην ομαλή ροή του προγράμματος.
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, το ταμείο του Δαναού στον Ιανό βοήθησε σημαντικά στην εξυπηρέτηση του κοινού. Ελπίζουμε μονάχα από την επόμενη διοργάνωση να λειτουργεί και μέσα στα σαββατοκύριακα, για ακόμα μεγαλύτερη διευκόλυνση.
Το φετινό διεθνές διαγωνιστικό είναι αναντίρρητα ένα από τα κορυφαία που έχουν παρουσιάσει ποτέ οι Νύχτες Πρεμιέρας. Τόσο οι ταινίες που βραβεύτηκαν ('Ο Πειρασμός Του Αγίου Τόνι' - Χρυσή Αθηνά, «Little Baby Jesus Of Flandr» - Βραβείο Σκηνοθεσίας, «Four Lions» - Βραβείο Σεναρίου, «Sebbe» - Βραβείο Κοινού) όσο και οι υπόλοιπες που ξεχώρισαν («Exit Through The Gift Shop», «Symbol», 'Ο Ληστής') συμπληρώνουν μία αξιολογότατη, ποικιλόμορφη φιλμική ομάδα από όλο τον κόσμο.
Στα του μουσικού διαγωνιστικού, νικήτρια αναδείχθηκε η ταινία για το μουσικό φαινόμενο από το Κονγκό που ακούει στο όνομα «Benda Bilili!». Καλές εντυπώσεις όμως μας άφησαν επίσης τα «Lemmy», «Stones In Exile» αλλά και το αμφιλεγόμενο «We Don't Care About Music Anyway».
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος το κυρίως πιάτο του φεστιβάλ, οι πρεμιέρες, προσέλκυσαν ένα μεγάλο μέρος της προσοχής του κοινού. Από τις 18 συνολικά ταινίες, ξεχωρίζουμε τα «Io Sono L'Amore», «The Town» και «Des Dieux Et Des Hommes».
Αντίθετα, σε μέτρια επίπεδα κυμάνθηκαν οι Μικρές Ιστορίες, εξαιρουμένων των 'Comme Le Temps Passe', 'A Family Portrait', 'Muscles', ' Little Angels' και 'Cheveu'.
Το μεταμεσονύκτιο πρόγραμμα δε θα μπορούσε να αφήσει ασυγκίνητο το φανατικό του κοινό, πόσο μάλλον όταν περιελάμβανε ταινίες όπως τα «The Loved Ones», «Kaboom», «The Last Exorcism» και «La Casa Muda». Το «Rubber» μπορεί να μην ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες, παρότι έκανε αίσθηση, όμως τα παραπάνω αρκούσαν για να καλύψουν το όποιο κενό.
Το δικό του ξεχωριστό στίγμα άφησε το τμήμα των Ντοκιμαντέρ. Το «Inside Job» κέρδισε τη μερίδα του λέοντος, με το κοινό να γεμίζει ασφυκτικά το Αττικόν. Θα ήταν παράλειψη όμως να λησμονήσουμε τα «Armadillo», «Regretters» και «Jean-Michel Basquiat: The Radiant Child», που επίσης άρεσαν ιδιαίτερα.
Τα τέσσερα φετινά αφιερώματα (Autour De Minuit, Τρύπα, Λιφσίτς, Λιούμπιτς) συνέθεσαν μία ετερόκλητη θεματική ομάδα που σίγουρα δεν πέρασε απαρατήρητη.
Στο απουσιολόγιο του φετινού φεστιβάλ σημειώθηκαν τα ονόματα των Christoffer Boe ('Όλα Θα Πάνε Καλά') και Benjamin Heisenberg ('Ο Ληστής'). Παρόλα αυτά, οι διοργανωτές φρόντισαν να αναπληρώσουν το κενό με την παρουσία των Wes Orshovski - Greg Olliver («Lemmy»), Cedric Dupire («We Don't Care About Music Anyway») και Ashley Horner («Brilliantlove»).
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος τα parties των Νυχτών είχαν κι αυτά την τιμητική τους. Πολύς κόσμος, άφθονο ποτό και δυνατή μουσική μέχρι πρωίας τα παραδοσιακά συστατικά.
Επικαιρότητα - Απόψεις: Τα Πιο Πρόσφατα
Το Πρόγραμμα των Προβολών