Οι Υποψηφιότητες Καλύτερης Μουσικής
Τη φετινή χρονιά σημάδεψαν κάποιες τροποποιήσεις στους κανονισμούς για την Καλύτερη Πρωτότυπη Μουσική. Υπολογίζεται πλέον η αναλογία τραγουδιών/μουσικής σε μια ταινία και αν αυτή είναι μεγάλη (πολλά τραγούδια και λίγες συνθέσεις), τότε το score αποκλείεται από τις υποψηφιότητες. Για τον λόγο αυτό δεν προτάθηκε ο νικητής της Χρυσής Σφαίρας Howard Shore για το «Aviator», ο υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα Craig Armstrong για το «Ray» και ο James Newton Howard για το «Collateral» ενώ η απουσία του Clint Eastwood για το «Million Dollar Baby» οφείλεται καθαρά σε γραφειοκρατικούς λόγους (δεν υποβλήθηκαν έγκαιρα κάποια έγγραφα). Τα πέντε υποψήφια scores είναι:
Finding Neverland
Συγχαρητήρια στον Πολωνό Jan A.P. Kaczmarek για την πρώτη του υποψηφιότητα! Βρέθηκε άξια στην πεντάδα και έχει αρκετές πιθανότητες να φύγει με το αγαλματάκι στα χέρια του. Έχοντας ήδη υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα, διάκριση στα BAFTA και αρκετές άλλες υποψηφιότητες και βραβεία, η Ακαδημία μπορεί να δώσει στο Finding Neverland το Oscar Μουσικής ως "παρηγοριά" σε περίπτωση που αυτό δεν βραβευτεί σε κάποια από τις μεγάλες κατηγορίες ή πολύ απλά μπορεί να θεωρήσει ότι είναι το καλύτερο.
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Ο John Williams είναι ο άνθρωπος εν ζωή με τις περισσότερες υποψηφιότητες για Oscar στον κόσμο. Αυτή εδώ είναι η 43η! Είναι το καλύτερο από τα πέντε υποψήφια και σίγουρα η εξαίρετη δουλειά του στην τριλογία Harry Potter θα έπρεπε να βραβευτεί. Όμως αυτή εδώ η υποψηφιότητα μοιάζει περισσότερο τιμητική, καθώς η Ακαδημία δεν συνηθίζει να προτιμά sequel scores (η περσινή νίκη του Howard Shore για το Return of the King ήταν μια σπάνια περίπτωση).
Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events
Πρόκειται μάλλον για την μεγαλύτερη έκπληξη στις φετινές υποψηφιότητες, αν και ο Thomas Newman είναι αγαπημένο παιδί της Ακαδημίας (6η υποψηφιότητα). Το γεγονός ότι δεν έχει νικήσει ποτέ του προσαυξάνει τις πιθανότητες, αλλά λαμβάνοντας υπόψη ότι η μουσική αυτή δεν έχει καμία άλλη διάκριση άλλα ούτε και την προτίμηση του κοινού έναντι των συνυποψηφίων, μοιάζει να βρίσκεται στην πεντάδα περισσότερο για να την "συμπληρώσει".
The Passion of the Christ
Η προσέγγιση του πρωτοεμφανιζόμενου στα Oscar John Debney για τα Πάθη του Χριστού δεν ήταν και τόσο πρωτότυπη, καθώς ακολούθησε την ίδια μουσική οδό με τον Peter Gabriel για τον Τελευταίο Πειρασμό (1988). Παρόλα αυτά η τεράστια εισπρακτική επιτυχία της ταινίας τον οδήγησε στην πεντάδα και μάλιστα με σοβαρές πιθανότητες για νίκη. Το σίγουρο είναι ότι οι φανατικοί πολέμιοι της ταινίας θα επηρεαστούν και δεν θα τον προτιμήσουν.
The Village
Από τους καλύτερους συνθέτες του Hollywood αυτή τη στιγμή, ο James Newton Howard κερδίζει την 6η υποψηφιότητά του, η οποία μάλιστα είναι και η μοναδική του The Village (οι 4 παραπάνω ταινίες έχουν τουλάχιστον μία ακόμα υποψηφιότητα σε κάποια άλλη κατηγορία). Πρόκειται για ένα έντονα συναισθηματικό score στηριγμένο κυρίως στα έγχορδα το οποίο ναι μεν λειτουργεί άψογα εντός ταινίας, η ακρόαση του εκτός αυτής είναι δύσκολη.
Επικαιρότητα - Απόψεις: Τα Πιο Πρόσφατα
Το Πρόγραμμα των Προβολών