6+1 αλλαγές που θα θέλαμε στις Νύχτες Πρεμιέρας!

6+1 αλλαγές που θα θέλαμε στις Νύχτες Πρεμιέρας!

Θανάσης Γεντίμης  |  01-09-2016

Μπήκαμε πλέον στον μήνα Σεπτέμβριο, και την τελική ευθεία για τις 22ες Νύχτες Πρεμιέρας (21/09 - 02/10). Περιμένοντας τη φετινή διοργάνωση έβαλα σε μια τάξη τις σκέψεις μου, για έξι (και ένα) πράγματα που πρέπει να αλλάξουν στη διοργάνωση.

[1] Ενιαίο σύστημα κράτησης και διαχείρισης εισιτηρίων.

Πρόκειται για το διαχρονικό παράπονο όλων των φίλων του φεστιβάλ. Ιδίως εκείνων που έχουν εμπειρία από άλλες διοργανώσεις (λέγε με Θεσσαλονίκη). Είναι πια ώρα να στείλουμε τα "σφραγιδάκια" του Ιντεάλ στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Τόσο απλά! Πρέπει το φεστιβάλ να περάσει στη σύγχρονη εποχή και να αποκτήσει ένα ηλεκτρονικό μηχανισμό ενιαίας κράτησης και διαχείρισης των εισιτηρίων. Να μπορεί κάποιος να βλέπει τι υπάρχει διαθέσιμο και να αγοράζει από οποιοδήποτε γκισέ (και online) εισιτήριο για οποιαδήποτε αίθουσα. Οτιδήποτε λιγότερο είναι συμβιβασμός...

[2] Κατάργηση των αριθμημένων θέσεων στα εισιτήρια και άλλες ιδέες.

Πέρασαν 10 χρόνια από την υιοθέτηση του συστήματος των αριθμημένων θέσεων στα εισιτήρια και το μόνο καλό που προέκυψε ήταν ο περιορισμός των προβολών με υπεράριθμους θεατές σε διαδρόμους και πατώματα. Προέκυψε βέβαια και η παρενέργεια να υπάρχουν άδειες θέσεις σε "sold out" προβολές. Ας μην κρυβόμαστε όμως. Με το σύστημα αυτό ευνοούνται όσοι μπορούν να προγραμματίζουν από νωρίς τι θα δουν ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που παρέες καταλήγουν μοιρασμένες στις 4 άκρες... μιας αίθουσας. Παράλληλα η καθιέρωση της αριθμημένης θέσης έφερε και την κακή συνήθεια, να εμφανίζονται θεατές την τελευταία στιγμή (και μετά την έναρξη της προβολής) αναστατώνοντας την αίθουσα ώσπου να φτάσουν στο κάθισμά τους. Θα πρέπει το φεστιβάλ να επιβάλει ένα αυστηρό κανόνα, ώστε 5 λεπτά μετά την έναρξη της προβολής να μην μπαίνει κανείς στις αίθουσες.

[3] Ουσιαστική αξιοποίηση των προσκεκλημένων.

Η αλήθεια είναι ότι η κρίση κάνει μάλλον απίθανο το ενδεχόμενο φιλοξενίας από το φεστιβάλ διάσημων καλεσμένων. Παρόλα αυτά η διοργάνωση θα πρέπει να αξιοποιεί όσο καλύτερα μπορεί εκείνους που τιμούν το φεστιβάλ με την παρουσία τους. Τα Q&A sessions μετά τις προβολές συχνά συναντούν την αδιαφορία όσων βρίσκονται στην αίθουσα (ενώ δεν λείπουν και οι φορές που τραβάνε σε μάκρος καθυστερώντας την επόμενη προβολή). Οι συζητήσεις αυτές θα μπορούσαν να μεταφερθούν εκτός της αίθουσας, είτε με τη μορφή "συνεντεύξεων τύπου" είτε ως "fireside chat". Και βεβαίως επιβάλλεται να μαγνητοσκοπούνται και να ανεβαίνουν άμεσα στο YouTube. Έτσι θα έχουν πρόσβαση στο υλικό ακόμα και όσοι τρέχουν να προλάβουν κάποια προβολή.

[4] Ενδυνάμωση του προγράμματος και επιστροφή στις ρίζες.

Από την πρώτη κιόλας χρονιά, το "δυνατό χαρτί" για τις Νύχτες Πρεμιέρας ήταν οι επιλογές από το ανεξάρτητο Αμερικάνικο σινεμά. Όμως τις τελευταίες χρονιές είναι κοινή διαπίστωση ότι το κέντρο βάρους άλλαξε και οι πιο ενδιαφέρουσες επιλογές προέρχονται από την κατηγορία "Μουσική και Φιλμ" καθώς και από τα Ντοκιμαντέρ. Μια προσπάθεια ώστε να επανέλθει η ισορροπία στον προγραμματισμό θα έβρισκε σίγουρα ανταπόκριση στο κοινό. Θα θέλαμε επίσης να επιστρέψει και το πάντα ενδιαφέρον πρωτοποριακό τμήμα "Σινεμά στα Όρια" που πέρσι κόπηκε μάλλον ανεξήγητα.

[5] Αμεσότερη επικοινωνία με το κοινό και αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων.

Τις ημέρες της διοργάνωσης η έγκαιρη (και επίσημη) ενημέρωση των θεατών είναι ουσιαστικής σημασίας. Ιδίως όταν πρόκειται για οργανωτικά ζητήματα, προβλήματα ή αλλαγές της τελευταίας στιγμής. Το Twitter προσφέρεται σαν εργαλείο για αυτό το σκοπό και οι Νύχτες Πρεμιέρας έχουν χτίσει ένα σεβαστό ακροατήριο εκεί. Είναι απογοητευτικό όμως το γεγονός ότι από τον Ιανουάριο του 2013 το φεστιβάλ έχει σταματήσει να απαντά σε οποιαδήποτε ερώτηση του απευθύνεται μέσω Twitter. Την ίδια στιγμή που φεστιβάλ του εξωτερικού χρησιμοποιούν σχεδόν αποκλειστικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ενημερώνουν το κοινό τους. Αντ' αυτού στις Νύχτες Πρεμιέρας, αντί μιας τέτοιας διαφανούς προσέγγισης, καταγράφονται ενίοτε φαινόμενα όπου πληροφορίες κυκλοφορούν προφορικά από στόμα σε στόμα στη λογική του "ράδιο αρβύλα". Βέβαια, μαζί με την παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι απαραίτητο το φεστιβάλ να αποκτήσει ένα λειτουργικό site, ώστε να προβάλλονται οι δραστηριότητες κάθε χρονιάς αλλά και να αναδεικνύεται το πλούσιο αρχείο από προηγούμενες διοργανώσεις. Δεν γίνεται για παράδειγμα να μην υπάρχουν στο επίσημο site τα προγράμματα από τις 1ες Νύχτες Πρεμιέρας μέχρι σήμερα.

[6] Ανακοίνωση του προγράμματος πριν αρχίσει η πώληση των καρτών.

Αλλο ένα διαχρονικό παράπονο αφορά το timing ανακοίνωσης του προγράμματος των προβολών ώστε να υπάρχει αρκετός χρόνος για ψάξιμο και επιλογή προβολών. Μάλιστα το παράπονο αυτό έγινε πιο έντονο από τότε που η πώληση των καρτών διαρκείας αποφασίστηκε να ξεκινά πριν ανακοινωθεί το πρόγραμμα. Δεν είναι λίγοι πλέον εκείνοι που αγοράζουν κάρτα διαρκείας κάνοντας ένα leap of faith, με την ελπίδα να βρουν αρκετές προβολές που θα αξίζουν τον κόπο. Αυτή τη στιγμή το πρόγραμμα για τις Νύχτες Πρεμιέρας ανακοινώνεται 8 ή 9 ημέρες πριν την πρεμιέρα. Θα μπορούσε όμως κάλλιστα η ανακοίνωση να γίνεται λίγο νωρίτερα (π.χ. 2 εβδομάδες πριν την πρεμιέρα) και σίγουρα πριν την έναρξη της πώλησης των καρτών.

[*] Επιστροφή στο Αττικόν και τον Απόλλωνα!

Σίγουρα δεν αποτελεί ευθύνη της διοργάνωσης, όμως μετά την καταστροφή των δύο κινηματογράφων της Σταδίου το 2012, κάθε Σεπτέμβρη επανέρχεται η ελπίδα ότι οι δύο αίθουσες θα ξανανοίξουν για το κοινό. Ιδίως αφού πλέον είναι γνωστό ότι οι εσωτερικοί χώροι τους είναι παντελώς άθικτοι. Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια οι Νύχτες Πρεμιέρας αποκόπηκαν χωροταξικά από την ιστορική τους αφετηρία γύρω από την Παλιά Βουλή. Και η επιστροφή για τις Νύχτες Πρεμιέρας σε αυτό που οι φανατικοί σινεφίλ εξακολουθούν να θεωρούν ως το φεστιβαλικό "ground zero", θα ήταν μια είδηση που δεν θα άφηνε κανένα ασυγκίνητο.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ:

Το Πρόγραμμα των Προβολών

Αναζήτηση με τον Πρωτότυπο Τίτλο

Αναζήτηση με τον Ελληνικό Τίτλο

Αναζήτηση με την Περιοχή

Αναζήτηση με τον Κινηματογράφο


© 2000-2017 | Θανάσης Γεντίμης

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.

Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.