Stoker
Stoker
Θρίλερ | Παραγωγή: 2013 | Διάρκεια 99'
Σκηνοθεσία: Park Chan Wook
Πρωταγωνιστούν: Nicole Kidman, Mia Wasikowska, Dermot Mulroney, Matthew Goode, Lucas Till
Η India (Mia Wasikowska) είναι ένα κλειστό 18χρονο κορίτσι που της αρέσει να διαβάζει παλιές εγκυκλοπαίδειες και να παίζει πιάνο. Όταν ο πατέρας της πεθαίνει σε ένα τραγικό δυστύχημα, ένας θείος (Matthew Goode), άγνωστος στην India μέχρι εκείνη την στιγμή, έρχεται απρόσκλητος για να μείνει μαζί με αυτήν και τη μητέρα της, Evie (Nicole Kidman), και να προσφέρει μια χείρα βοηθείας. Όσο ο καιρός περνάει, αρχίζει να υποψιάζεται πως τα κίνητρά του είναι επικίνδυνα, όμως η γοητεία του φαίνεται να την αποσπά από τις σκέψεις της. Στην παγίδα της ακαταμάχητης γοητείας του θα πέσει και η μητέρα της, με την οποία ξεκινά ένα επικίνδυνο παιχνίδι αντιπαλότητας.
Ήταν λογικό και αναμενόμενο ότι ο κορυφαίος Κορεάτης δημιουργός Park Chan-wook θα άνοιγε τα φτερά του, αργά ή γρήγορα, για τις όχθες της δυτικής Αμερικής. Και το έκανε, τέσσερα χρόνια μετά το βαμπιρικό «Thirst», επιστρέφοντας με το αγγλόφωνο «Stoker», ένα ατμοσφαιρικό θρίλερ γεμάτο χιτσκοκικές αναφορές και με την υπογραφή του Wentworth Miller (πρωταγωνιστής του τηλεοπτικού «Prison Break») στο σενάριο.
Το «Stoker» είναι καταρχάς ένα στιλιστικά άρτιο φιλμ. Με κάδρα που αναδεικνύουν για άλλη μια φορά το μεγαλείο της σκηνοθετικής βιρτουοζιτέ του Κορεάτη και με τα στοιχεία - σήματα κατατεθέν του (ωμή βία, αντικείμενα - φετίχ, απωθητικά μεγεθυμένοι ήχοι και ανατριχιαστικά υποβόσκουσα ένταση) να μας εγκλωβίζουν σε έναν κλειστοφοβικό αλλά συνάμα περίεργα αισθησιακό κόσμο, η ταινία κερδίζει βαθμούς σε επίπεδο οπτικού κυρίως εντυπωσιασμού. Ωστόσο, το «Stoker» δε φαίνεται να προσδίδει κάτι καινούργιο ή έστω διαφορετικό στο "παρκτσανγουκικό" σύμπαν, με ενδιαφέρουσα εξαίρεση τον εμφανέστατο φόρο τιμής που αποτίνει στο μαιτρ του είδους, Alfred Hitchcock τόσο με τη σεναριακή παραπομπή στο «Shadow Of A Doubt» (όπου υπάρχει ο "θείος Charlie"), όσο και με τη χρήση κινηματογραφικών τεχνικών που έκανε ευρύτερα γνωστές ο θείος Alfred. Χαρακτηριστικά τέτοια παραδείγματα η χρήση των λεγόμενων MacGuffins, δηλαδή αντικειμένων, που συχνά περνούν απαρατήρητα από το μάτι του θεατή, στα οποία εστιάζει ο φακός και που χρησιμεύουν στην εξέλιξη και κυρίως την κλιμάκωση της πλοκής, καθώς και η ύπαρξη χαρακτήρων που γνωρίζουν "πολλά" αλλά εξαφανίζονται τη στιγμή που θα μπορούσαν να αποκαλύψουν την αλήθεια.
Οι οριακοί χαρακτήρες της οικογένειας Stoker από την άλλη - η αντικοινωνική κόρη στο πέρας μιας δύσκολης εφηβείας, η ανταγωνιστική μητέρα που διψά για λίγη αντρική προσοχή και ο γοητευτικά αινιγματικός θείος - συνθέτουν ένα δυνατό πρωταγωνιστικό τρίγωνο που ξετυλίγει σταδιακά τα μυστικά του σε αυτό το γαϊτανάκι αποπλάνησης και εκδίκησης. Ωστόσο, μόνο η Mia Wasikowska καταφέρνει να ανταποκριθεί ικανοποιητικά στο ρόλο της, ενώ η Nicole Kidman και ο Matthew Goode (ο οποίος θυμίζει έντονα το χαρακτήρα του Norman Bates από το «Psycho», ιδού άλλη μια χιτσκοκική αναφορά) μάλλον εγκλωβίζονται στην ίδια τους την εμφάνιση και η ενσάρκωση των ανωτέρω χαρακτήρων φαίνεται μάλλον καρικατουρίστικη.
Το «Stoker» θα απογοητεύσει τους φανατικούς οπαδούς του Park Chan-wook καθώς ο πήχης που ο ίδιος ο δημιουργός έθεσε με παρελθοντικά έργα του, όπως η περίφημη "τριλογία της εκδίκησης", είναι υψηλός και σε καμία περίπτωση δε φαίνεται να τον πλησιάζει αυτήν τη φορά. Δεν παύει, ωστόσο, να είναι ένα καλό thriller από ένα σκηνοθέτη που ξέρει να σε καθηλώνει ενώπιον της μεγάλης οθόνης.
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 28-03-2013 | Διανομή: Odeon | Επίσημο Site
Σας Προτείνουμε Ακόμη
Το Πρόγραμμα των Προβολών