Friends With Benefits

Όχι Μόνο Φίλοι

Κωμωδία  |  Παραγωγή: 2011  |  Διάρκεια 108'

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Will Gluck

Πρωταγωνιστούν: Justin Timberlake, Mila Kunis, Patricia Clarkson, Jenna Elfman, Richard Jenkins

Κριτική: Νεκτάριος Σάκκας

Ο ταλαντούχος Dylan (Justin Timberlake) είναι έτοιμος να αφήσει το ευρύχωρο, easygoing Λος Αντζελες για τη Νέα Υόρκη, την πρωτεύουσα των απανταχού επιτυχημένων, όπου όλοι τρέχουν και κανείς δε σταματάει. Η ευκαιρία ζωής που του παρουσιάζεται, προσφέρεται δια χειρός Jamie (Mila Kunis), δουλειά της οποίας είναι το "σκάουτινγκ" με σκοπό τη στελέχωση των κορυφαίων εταιριών της αγοράς. Οι δύο νέοι, κυνικοί στη δουλειά αλλά απογοητευμένοι από τα αδιέξοδα της ερωτικής ζωής, γίνονται γρήγορα φίλοι και από φίλοι εξελίσσονται σε "fuck buddies", κάνοντας σεξ χωρίς περιττές συναισθηματικές δεσμεύσεις που μπορούν να καταστρέψουν τη φιλία τους. Ασχετα όμως με τα αμοιβαίως συμφωνηθέντα, ο άτιμος ο έρως τρυπώνει παντού...

Το «Friends With Benefits» του Will Gluck («Easy A»), θέλει να είναι μία ρομαντική κωμωδία, ανατρεπτική και σύγχρονη, που σπάει πλάκα με τα χολιγουντιανά κλισέ του είδους και που φυσικά εκμεταλλεύεται στο έπακρο το κινηματογραφικό momentum των δύο πρωταγωνιστών του. Το pop είδωλο Justin Timberlake έχει πρόσφατες ακόμα τις δάφνες από την συμμετοχή στο «The Social Network» του Fincher, ενώ η Mila Kunis, σταθερά ανερχόμενη, βρίσκεται σε φάση κεφαλαιοποίησης της παρουσίας της στο «Black Swan». Πλάι τους, μάλιστα, έρχονται να γεμίσουν τους δεύτερους ρόλους μερικά πολύ γερά χαρτιά, σαν τους Richard Jenkins (ο πάσχων από Alzheimer πατέρας του Dylan), Woody Harrelson (ο γκέι αθλητικογράφος στη νέα δουλειά Dylan) και Patricia Clarkson (η γιούχου μητέρα της Jamie). Το πρόβλημα φυσικά είναι ότι όλα τα παραπάνω τα θέλει το «Friends With Benefits», μόνο που δεν ξέρει πώς να τα διεκδικήσει. Γιατί αποδεικνύεται πολύ πρόχειρο και εξόφθαλμα δήθεν.

Στον ευρύτερο χώρο της σύγχρονης αμερικανικής κωμωδίας (μέρος της οποίας είναι φυσικά και το rom-com), το μόνο κύτταρο που δείχνει μερικά σημάδια ζωής, αρέσει - δεν αρέσει, είναι το παρεάκι της ομάδας Apatow. Όποτε κάνουν κάτι της προκοπής (π.χ. «Forgetting Sarah Marshall», «The 40-Year-Old Virgin»), μοιάζει να εμπεριέχει μέσα του ως ένα βαθμό το στοιχείο της ανανέωσης. Όλα σχεδόν τα υπόλοιπα δείγματα γραφής μοιάζουν απογοητευτικά όμοια. Φανταστείτε όμως πόσο χειρότερο και δήθεν δείχνει το «Friends With Benefits» όταν σατιρίζει τα κλισέ που το ίδιο εφαρμόζει κατά γράμμα. Και αυτό δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα...

Ο Justin Timberlake υποδύεται εδώ τον ήρωα του, σαν να τον ξεπατικώνει κακήν κακώς από το «The Social Network». Τόσο αυτός όσο και η Kunis μιλούν ακατάπαυστα, συμμετέχοντας σε ένα ανούσιο διαλεκτικό πινγκ-πονγκ που καταλήγει σε χρόνο dt σωστός πονοκέφαλος. Οι δύο κεντρικοί ήρωες είναι κυριολεκτικά βουτηγμένοι στο χειρότερο είδος νεύρωσης και, ως τυπικά πρότυπα αστικής κουλτούρας που είναι, κάνουν - είναι κατόρθωμα αυτό - τη Νέα Υόρκη να φαντάζει ως μία πόλη παλαβών όπου κανείς σώφρον άνθρωπος χωρίς ναρκισσιστικό παραλήρημα θα ήθελε να γνωρίσει, ούτε για τουρισμό. Επιπροσθέτως όμως, στον Timberlake φαίνεται ξεκάθαρα η διαφορά του να σε σκηνοθετεί κάποιος ρολίστας τύπου Gluck από το να επαφίεσαι στα ασφαλή χέρια του Fincher. Αντίθετα, η Kunis, που είναι κανονική ηθοποιός, στέκει με μεγαλύτερες αξιώσεις έναντι του συμπρωταγωνιστή της, ο οποίος όταν αρχίζει να τραγουδάει χάνει τελείως κάθε αίσθηση σοβαρότητας.

Μία μικρή μόνο όαση στο φιλμ έρχεται από τους δεύτερους ρόλους και συγκεκριμένα από τον συνήθη ύποπτο Woody Harrelson, που χωρά παντού, παίζει τα πάντα και βρίσκει σχεδόν κάθε φορά τον τρόπο να ξεχωρίσει. Αντίθετα, ο επίσης αξιόλογος Richard Jenkins μένει ανεκμετάλλευτος σχεδόν μέχρι το φινάλε, ως αποτέλεσμα της μηδενικής δραματουργικής αξιοποίησης των δραματικών πτυχών της πλοκής.

Το «Friends With Benefits» ανήκει στη διόλου κολακευτική υποκατηγορία των ρομαντικών κομεντί που βλέποντάς τες σε κάνουν να πιστεύεις πως το εν λόγω είδος είναι κλινικά νεκρό. Όμως το πράγμα καταντάει από απογοητευτικό εκνευριστικό, όταν οι τέσσερις νοματαίοι που υπογράφουν το - και καλά ανατρεπτικό - σενάριο, έχουν μπερδέψει τους έξυπνους διαλόγους με τους γρήγορους και την ευφυΐα με τη λογοδιάρροια.

Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 29-09-2011  |  Διανομή: Feelgood Entertainment  |  Επίσημο Site

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ:

Σας Προτείνουμε Ακόμη

Το Πρόγραμμα των Προβολών

Αναζήτηση με τον Πρωτότυπο Τίτλο

Αναζήτηση με τον Ελληνικό Τίτλο

Αναζήτηση με την Περιοχή

Αναζήτηση με τον Κινηματογράφο


© 2000-2021 | Θανάσης Γεντίμης

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.

Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.