Burlesque

Burlesque

Μιούζικαλ  |  Παραγωγή: 2010  |  Διάρκεια 119'

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Steve Antin

Πρωταγωνιστούν: Cher, Christina Aguilera, Eric Dane, Cam Gigandet, Julianne Hough

Κριτική: Γιάννης Βασιλείου

Η Ali είναι μία κοπέλα από την επαρχία με καταπληκτική φωνή που αποφασίζει να αφήσει τη δύσκολη ζωή και το αβέβαιο μέλλον της στη μικρή πόλη που ζει και να κυνηγήσει τα όνειρά της στο Λος Αντζελες. Όταν στο δρόμο της βρεθεί το κλαμπ "Burlesque Lounge" - ένα μεγαλοπρεπές θέατρο που ανεβάζει μια εμπνευσμένη, αλλά χωρίς πολλούς θεατές, παράσταση - η Ali θα γνωρίσει την Tess, την ιδιοκτήτρια και διευθύντρια του κλαμπ που θα της προσφέρει δουλειά σαν σερβιτόρα. Τα εξωφρενικά κοστούμια και οι τολμηρές χορογραφίες θα γοητεύσουν την Ali, η οποία υπόσχεται στον εαυτό της ότι μια μέρα θα ανέβει κι εκείνη στο σανίδι.

Πολλοί είναι οι σταρ του πενταγράμμου που στο παρελθόν έχουν ακολουθήσει την διαδρομή από τη μουσική σκηνή στο πανί της μεγάλης οθόνης. Ο Mick Jagger στο «Performance». Ο David Bowie στο «The Man Who Fell to Earth». O Sting στο «Dune». O Λευτέρης Πανταζής στο '24 ώρες με έναν Σταρ'. Η Whitney Houston στο «The Bodyguard». Η Beyonce στο «Pink Panther». Και τώρα ήρθε η σειρά της Christina Aguilera. Στo «Burlesque» η δημοφιλής τραγουδιάρα της pop υποδύεται μια επαρχιωτοπούλα, που εγκαταλείπει την γενέτειρά της και εγκαθίσταται στο Λος Αντζελες, αναζητώντας μια καλύτερη μοίρα. Εκεί πιάνει δουλειά σε κλαμπ που φέρει την επωνυμία Burlesque Lounge κι από σερβιτόρα γίνεται η απόλυτη σταρ.

Το μπουρλέσκ ως είδος είναι ένα θέαμα που περιλαμβάνει τραγούδι, χορό, δόσεις χοντροκομμένου χιούμορ, αισθησιασμό και -κυρίως- στριπτίζ. Το μπουρλέσκ της ταινίας περιλαμβάνει μόνο τα δυο πρώτα. Η χορεύτρια του μπουρλέσκ πρέπει να παίζει με το θεατή, να τον μαγνητίζει, να τον κρατά σε εγρήγορση, να τον κάνει να δαγκώνει τα χείλη του, αδημονώντας για την επόμενη ΄ξεσηκωτική' κίνησή της. Οι χορεύτριες της ταινίας λικνίζουν τα καλλίγραμμα κορμιά τους μεν, δεν κάνουν τίποτα από τα παραπάνω δε. Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι ο σκηνοθέτης Steve Antin δεν ήθελε να αναπαράγει πιστά την ατμόσφαιρα του μπουρλέσκ κι ότι είναι δικαίωμά του. Δεκτό. Αλλά όταν τα περισσότερα τραγούδια της ταινίας σου μας καλωσορίζουν στο μπουρλέσκ, μας λένε τι ωραίο που είναι το μπουρλέσκ και πόσο τυχεροί είμαστε που βλέπουμε μπουρλέσκ, όταν ο ίδιος ο τίτλος της ταινίας σου είναι «Burlesque», διάολε, πες μας παράλογους, αλλά έχουμε την απαίτηση αυτό που βλέπουμε να ΕΙΝΑΙ μπουρλέσκ! Η σύγχρονη ιέρεια του είδους Dita Von Teese θα έβγαινε από τα ρούχα της - μια φράση που μπορεί να ερμηνευθεί ποικιλοτρόπως.

O πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης καταφέρνει να στερήσει τον αισθησιασμό ακόμα κι από τα πιο σέξι νούμερα του φιλμ, παρεμβάλλοντας παράταιρα πλάνα από υποπλοκές, όπως η εγκυμοσύνη μιας εκ των χορευτριών, τα οικονομικά προβλήματα της ιδιοκτήτριας του club κι ο κρυφός έρωτας του μπάρμαν για την βασική ηρωίδα και καταστρέφοντας έτσι την όποια ατμόσφαιρα. Μπορεί το «Nine» να έφαγε κράξιμο άνευ προηγουμένου -ίσως λίγο άδικα, γιατί είναι λιγότερο κακό από τη φήμη που το συνοδεύει-, αλλά στο νούμερο της Penelope Cruz ο Μarshall δείχνει στον Antin πώς γίνεται σωστά η δουλειά.

Κατά τα άλλα οι χαρακτήρες είναι σχηματικοί, η πλοκή προσχηματική, οι αναφορές στο Bob Fosse λειτουργούν μάλλον σε βάρος της ταινίας, γιατί μας βάζουν σε διαδικασία σύγκρισης, ενώ τα μουσικοχορευτικά νούμερα δεν αποτελούν οργανικό κομμάτι της ιστορίας - μεγάλο μείον για μια ταινία που θέλει να λέγεται μιούζικαλ. Τα τραγούδια με τη σειρά τους, αν και δεν προσβάλλουν την αισθητική μας, είναι όλα, μηδενός εξαιρουμένου, αδιάφορα. Μπορεί οι στίχοι των τραγουδιών στο «Nine» να ήταν από μέτριοι έως απαράδεκτοι, αλλά βγαίνοντας από την αίθουσα σιγοτραγουδούσαμε το "Be Italian" και αναζητήσαμε και ακούσαμε ξανά και ξανά το "My Husband Makes Movies" (αναφερόμαστε στο «Nine» συχνά, απλώς επειδή είναι το πιο πρόσφατο musical και ίσως επειδή το λυπόμαστε με τόσα που του έσυραν). Εδώ δυστυχώς δεν έχουμε ούτε μία αξιομνημόνευτη μελωδία.

Παρόλα αυτά η κοριτσίστικη ευαισθησία του project, η δυναμική του μύθου της Σταχτοπούτας και η παρουσία των Christina Aguilera, Cam Gigandet και Kristen Bell αναμένεται να κερδίσουν το ενδιαφέρον του θηλυκού εφηβικού κοινού, ενώ η επανεμφάνιση της Cher προκαλεί μια σχετική συγκίνηση, κι ας έχει καταστρέψει το σπουδαιότερο ερμηνευτικό της εργαλείο (δηλαδή το πρόσωπό της) σε βαθμό που φαντάζει σα να ξεπήδησε από το αλήστου μνήμης... 'Οι Βλάχοι Προτιμούν Τραβεστί'.

Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 10-02-2011  |  Διανομή: Audiovisual  |  Επίσημο Site

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ:

Σας Προτείνουμε Ακόμη

Το Πρόγραμμα των Προβολών

Αναζήτηση με τον Πρωτότυπο Τίτλο

Αναζήτηση με τον Ελληνικό Τίτλο

Αναζήτηση με την Περιοχή

Αναζήτηση με τον Κινηματογράφο


© 2000-2020 | Θανάσης Γεντίμης

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.

Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.