Robin Hood
Robin Hood
Περιπέτεια | Παραγωγή: 2010 | Διάρκεια 140'

Σκηνοθεσία: Ridley Scott
Πρωταγωνιστούν: Russell Crowe, Cate Blanchett, Max von Sydow, William Hurt, Mark Strong
Βρισκόμαστε σε μια Αγγλία του 13ου αιώνα, της οποίας η οικονομική κατάσταση θυμίζει... Ελλάδα εν έτη 2010, αποτέλεσμα των πολύχρονων και πολυέξοδων Σταυροφοριών του Ριχάρδου του 1ου. Μετά τον θάνατο του όμως σε μια μάχη, τέσσερις άγγλοι στρατιώτες αποφασίζουν να λιποτακτήσουν και να επιστρέψουν πίσω στην πατρίδα τους. Ο επικεφαλής τους, Robin Longstride (Russell Crowe), στο δρόμο της επιστροφής θα υποσχεθεί σε έναν ετοιμοθάνατο ιππότη ονόματι Robert Lonxley ότι θα επιστρέψει το σπαθί του στον πατέρα του στο Nottingham, ενώ παράλληλα θα υιοθετήσει και την ταυτότητα του για να περάσει απαρατήρητος. Φτάνοντας στην Αγγλία, ο Robin και οι 3 φίλοι του θα βρεθούν αντιμέτωποι με τους αβάσταχτους φόρους του νέου, αδίστακτου βασιλιά Ιωάννη αλλά και με τον Sir Godfrey, σύμβουλο του βασιλιά και προδότη παράλληλα, ο οποίος προσπαθεί να δημιουργήσει εμφύλιο πόλεμο στο Νησί με σκοπό την διευκόλυνση μιας επερχόμενη γαλλικής εισβολής.
Νέο ξεκίνημα (αγγλιστί reboot) για τον μύθο του Robin Hood λοιπόν και παράλληλα μια προσπάθεια σκιαγράφησης ενός ρεαλιστικότερου πορτρέτου του διάσημου παράνομου του Sherwood. Στην πέμπτη του συνεργασία με τον Russell Crowe, o Ridley Scott επιχειρεί να δημιουργήσει κάτι ανάλογο του οσκαρικού «Gladiator», αυτή τη φορά επιλέγοντας ένα θέμα το οποίο έχει γνωρίσει αμέτρητες μεταφορές στο παρελθόν, με κυριότερη την κλασσική ταινία «The Adventures of Robin Hood» του 1938, με τον 'παλικαρά' Errol Flynn στον πιο αναγνωρίσιμο ρόλο του. Η ταινία του Scott αφηγείται τα γεγονότα πριν τον θρύλο, δηλαδή τι οδήγησε τον Robin στην παρανομία, την πρώτη του γνωριμία με την Marion και την δημιουργία των 'Merry Men' του, δοσμένα μέσω μιας ψυχρά ρεαλιστικής και σκοτεινής ματιάς.
Από τα πρώτα λεπτά όμως καταλαβαίνει κανείς, ότι το κύριο πρόβλημα της ταινίας είναι αυτή η αρχική της έμπνευση, δηλαδή η παρουσίαση του φολκλορικού αγγλικού μύθου, σε τόσο καθαρά ρεαλιστικά πλαίσια. Ο 'Ρομπέν των Δασών', πρόσωπο αμφιβόλου ιστορικής υπάρξεως, έμεινε στην αγγλική λαϊκή παράδοση, λόγω της ιδιότητάς του να κλέβει τους πλούσιους και να ευεργετεί τους φτωχούς, ενώ παράλληλα πετύχαινε με το τόξο του εχθρούς σε απόσταση χιλιομέτρων ακόμα και με... κόντρα τον άνεμο, κοινώς δηλαδή για την σχεδόν παραμυθένια και καλοπροαίρετη αφέλειά του. Αντιθέτως ο Scott, αποφασίζει να αφαιρέσει αμήχανα σχεδόν όλες τις γνωστές, γοητευτικές και αναπόσπαστες πτυχές του ήρωα, παρουσιάζοντας τον ως έναν απόγονο του... Μάξιμου.
Η νέα εκδοχή πάσχει επίσης από ένα προβληματικό, δίχως ρυθμό και ξεκάθαρο στόχο σενάριο, καθώς προσπαθεί να προσδώσει ένα, ενίοτε πετυχημένο αλλά επί της ουσίας άτεχνο και επιτηδευμένα 'σοβαρό' ιστορικό background στις περιπέτειες του Robin. Πολλά σημεία της ταινίας φέρνουν στο νου «Braveheart», «Elisabeth», «Peter Pan» (!), ενώ δεν θα εκπλαγεί κανείς εάν ο Steven Spielberg καταθέσει μήνυση για τα copyrights, στην σκηνή της απόβασης. Παράλληλα παρατηρούνται τα χαρακτηριστικά ενός τυπικού ντοκιμαντέρ του BBC, αραδιάζοντας διαρκώς οικονομικά-πολιτικά στοιχεία της εποχής.
Η υπέρ-γυαλισμένη και προσεγμένη στη λεπτομέρεια παραγωγή δεν διαθέτει σχεδόν καθόλου ψυχή, καθιστώντας αυτή την νέα ανάγνωση του μύθου ψυχρή και 'αποστειρωμένη', ενώ θα απογοητεύσει ακόμα και τους φίλους της καθαρόαιμης περιπέτειας, μιας και για αυτούς είναι αφιερωμένο μονάχα το ένα -σχεδόν αναίμακτο λόγω του PG-13- εικοσάλεπτο της συνολικής διάρκειάς της ταινίας.
Ο Crowe στάζει macho τεστοστερόνη αλλά ενίοτε.. βαριέται, η Blanchett προσπαθεί όσο μπορεί, ο Mark Strong αγγίζει την καρικατούρα, ενώ ο συγκινητικός Max Von Sydow είναι όπως πάντα αξιοπρεπέστατος και επιβλητικός. Τελευταίος ο Scott, πασχίζει με την, ενίοτε δυναμική σκηνοθεσία του να διασώσει λίγο την κατάσταση, αλλά και εκείνος σκοντάφτει σε ένα σενάριο που δεν γνωρίζει ούτε το ίδιο τι θέλει να πετύχει.
Εν κατακλείδι, το Robin Hood...Begins, καταφέρνει να 'κάνει μάγκα' ακόμα και τoν Kevin-μιλάω με αμερικανική προφορά και έχω μαλλί κομμωτηρίου-Costner, αφού δεν προσφέρει τίποτα νέο στο μύθο, αντιθέτως τον 'γειώνει' δίχως λόγο και αφήνει ένα ανοιχτό φινάλε για sequel, όπου οι προσδοκίες για ένα... Dark Knight φαντάζουν πολύ μικρές.
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 13-05-2010 | Διανομή: UIP | Επίσημο Site



Σας Προτείνουμε Ακόμη
Το Πρόγραμμα των Προβολών