The Box

Το Κουτί

Θρίλερ  |  Παραγωγή: 2009  |  Διάρκεια 116'

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Richard Kelly

Πρωταγωνιστούν: Cameron Diaz, James Marsden, Frank Langella, James Rebhorn, Holmes Osborne

Κριτική: Γιάννης Βασιλείου

Η Norma (Cameron Diaz) και ο Arthur Lewis (James Marsden) είναι ένα ζευγάρι που μένει κάπου στα προάστια εν έτει 1976, ζουν μία φυσιολογική ζωή, έχουν ένα γιο, αλλά αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες, ειδικά μετά την απρόσμενη απόλυση του Arthur. Ένα ξύλινο κουτί όμως που θα βρεθεί έξω απ' την πόρτα τους και ο μυστηριώδης επισκέπτης (Frank Langella) που θα το συνοδέψει λίγο αργότερα, θα τους αλλάξει τη ζωή. Η προσφορά του είναι απλή: αν πατήσουν το κουμπί που εμπεριέχεται στο κουτί, κάποιος άνθρωπος, κάπου στον κόσμο, θα πεθάνει, την ίδια όμως στιγμή θα εισπράξουν ένα εκατομμύριο δολάρια. Η προσφορά του ισχύει για 24 ώρες. Το ζευγάρι θα βρεθεί αντιμέτωπο με τεράστια ηθικά διλήμματα, αλλά αυτό που σύντομα θα συνειδητοποιήσουν, είναι πως ανεξάρτητα από την απόφασή τους, οι συνέπειές της θα είναι τρομακτικές.

Μετά την πανωλεθρία που υπέστη με το φιλόδοξο πλην τραγελαφικό «Southland Tales» ο δημιουργός του «Donnie Darko» Richard Kelly αποφάσισε να επιστρέψει κατά κάποιο τρόπο στην πρώτη μεγάλη του καλλιτεχνική επιτυχία, βάζοντας μια αμερικανική οικογένεια να έρχεται αντιμέτωπη με μεταφυσικά φαινόμενα, μεταθέτοντας όμως το βάρος της αφήγησης από το τέκνο στους γονείς.

H Norma και ο Arthur είναι ένα ζευγάρι μεσοαστών που έρχεται αντιμέτωπο με οικονομικά προβλήματα, καθώς ο Arthur δεν παίρνει την προαγωγή που περίμενε. Την λύση στο πρόβλημα τους φέρνει ο κύριος Stewart, μια σκοτεινή και δεσποτική φιγούρα που τους δίνει ένα κουτί και τους κάνει μια πρόταση. Θα δεχτούν να πατήσουν το κουμπί και να αποκτήσουν το μερίδιο τους από το αμερικανικό όνειρο, γνωρίζοντας ότι η ευτυχία τους θα έχει χτιστεί επί πτωμάτων;

Το «The Box» είναι εξίσου φιλόδοξο με την προηγούμενη δουλειά του Richard Kelly. Σκεφτείτε ότι, ενώ ξεκινά σαν σχόλιο για τον υλιστικό χαρακτήρα του φιλελεύθερου μοντέλου κοινωνικής και οικονομικής καταξίωσης, σταδιακά λαμβάνει διαστάσεις θρησκευτικής παραβολής. Προς όφελός του ο Kelly επιλέγει κι εδώ όπως και στο «Donnie Darko» την οδό της αφαιρετικότητας -κάτι μάλλον ευεργετικό για το φιλμ, αν κρίνουμε από τα οικτρά αποτελέσματα της υπερεπεξηγηματικής director's cut του «Donnie Darko» -. Ωστόσο το «Donnie Darko» αφενός είχε δραματουργική συνοχή κι αφετέρου εξασφάλιζε την εμπλοκή του θεατή στα δρώμενα. Το «The Box» δυστυχώς είναι ένα αποσπασματικό κολάζ genre και θεματικών, που αδυνατεί να μεταφέρει εκτός οθόνης το δράμα και την αγωνία των χαρακτήρων.

Χαζέψαμε το προσεκτικό καδράρισμα, θαυμάσαμε την λειτουργικότητα του ψηφιακού φιλμ στην αναπαράσταση μιας άλλης εποχής, εκτιμήσαμε τις αναφορές σε φιλμ όπως το «Invasion of the Body Snatchers», αλλά δυστυχώς η ασυνάρτητη ίντριγκα και η αδυναμία διατήρησης ενός ενιαίου αφηγηματικού ύφους, μας απέτρεψε από το να αγαπήσουμε ετούτο το 'Κουτί'. Οφείλουμε όμως να βγάλουμε το καπέλο στον Richard Kelly, που κάνει το σινεμά, που εκείνος γουστάρει, με τα λεφτά των χολυγουντιανών στούντιο.

Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 04-03-2010  |  Διανομή: Odeon  |  Επίσημο Site

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ:

Το Πρόγραμμα των Προβολών

Αναζήτηση με τον Πρωτότυπο Τίτλο

Αναζήτηση με τον Ελληνικό Τίτλο

Αναζήτηση με την Περιοχή

Αναζήτηση με τον Κινηματογράφο


© 2000-2017 | Θανάσης Γεντίμης

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.

Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.