Μάνος Χατζιδάκις: Είδωλο Στον Καθρέφτη

Μανος Χατζιδακις: Ειδωλο Στον Καθρεπτη

Παραγωγή: 2008  |  Διάρκεια 90'

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Βερνίκος

Κριτική: Μανώλης Δούνιας

Ο Μάνος Χατζηδάκις υπήρξε μια αδιαμφισβήτα μεγάλη μορφή στο ελληνικό αλλά και παγκόσμιο μουσικό στεραίωμα. Η πολυτάραχη ζωή του και η σχέση του με πολλούς σημαντικούς έλληνες και ξένους διανοούμενους και καλλιτέχνες της εποχής του θα μπορούσε να αποτελέσει θέμα όχι μόνο για ντοκιμαντέρ αλλά και για κινηματογραφική ταινία. Την ίδια άποψη φαίνεται να έχει και ο σκηνοθέτης Δημήτρης Βερνίκος που ξεκίνησε το όλο εγχείρημα με το όραμα να κάνει μια ταινία μυθοπλασίας. Στην ταινία άλλωστε υπάρχουν και λίγα πλάνα που είχαν γυριστεί με αυτό το σκεπτικό. Στην πορεία όμως οι συνθήκες τον ανάγκασαν να περιοριστεί (;) στη δημιουργία μιας ταινίας τεκμηρίωσης, ή αλλιώς ντοκιμαντέρ.

Ο σκηνοθέτης επέλεξε να εστιάσει το θέμα του στην αντίδραση του Μάνου Χατζηδάκι στην παγκόσμια επιτυχία και βράβευση με βραβείο Όσκαρ του τραγουδιού 'Τα Παιδιά του Πειραιά από τον ταινία του Jules Dassin 'Ποτέ την Κυριακή' («Never On Sunday»). Ο συνθέτης φαίνεται ότι δεν έτρεφε καμία εκτίμηση για το συγκεκριμένο τραγούδι και η τόσο μεγάλη επιτυχία του τον προβλημάτιζε, ως προς την τροχιά που θα έπαιρνε μετά από αυτό η καριέρα του. Πολλοί φίλοι και συνεργάτες του Χατζηδάκι καταθέτουν τις μαρτυρίες τους (Jules Dassin, Δέσπω Διαμαντίδου, Αννα Συνοδινού) πολλοί μάλιστα από αυτούς δεν είναι πλέον εν ζωή αφού ο Δημήτρης Βερνίκος είχε αρχίσει την έρευνά του για αυτό το ντοκιμαντέρ αρκετά χρόνια πριν.

Το αποτέλεσμα είναι σίγουρα ενδιαφέρον, το αβανταδόρικο όμως θέμα του θα μπορούσε να αποτελέσει υλικό για μια ακόμα καλύτερη προσπάθεια. Αυτό που λείπει από την ωραία δουλειά του Βερνίκου είναι μια πιο συγκεκριμένη και σαφής σκηνοθετική ματιά για το θέμα του. Το επιμέρους θέμα στο οποίο επέλεξε να εστιάσει (η σχέση του Χατζηδάκι με την καταξίωση που του προσέφερε το Όσκαρ) είχε ενδιαφέρον δεν καλύφθηκε όμως πλήρως. Τα 90 λεπτά της ταινίας αφιερώθηκαν και σε πολλά άλλα ζητήματα, άσχετα με το επιμέρους θέμα του, κάτι που σε έναν βαθμό είναι κατανοητό αν αναλογιστούμε το εκτενές υλικό που πρέπει να είχε στη διάθεσή του. Όμως ένας πιο προσεγμένος σκηνοθετικός χειρισμός και μια πιο συγκεκριμένη ματιά θα έκανε το «Μάνος Χατζηδάκις: Είδωλο στον καθρέφτη» πραγματικά αξιόλογο και όχι απλά ενδιαφέρον.

Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 15-01-2009  |  Διανομή: Filmcenter

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ:

Σας Προτείνουμε Ακόμη

Το Πρόγραμμα των Προβολών

Αναζήτηση με τον Πρωτότυπο Τίτλο

Αναζήτηση με τον Ελληνικό Τίτλο

Αναζήτηση με την Περιοχή

Αναζήτηση με τον Κινηματογράφο


© 2000-2019 | Θανάσης Γεντίμης

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.

Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.