Les Anges Exterminateurs
Αγγελοι Εξολοθρευτές
Παραγωγή: 2006 | Διάρκεια 100'
Σκηνοθεσία: Jean-Claude Brisseau
Πρωταγωνιστούν: Frederic van den Driessche, Maroussia Dubreuil, Lise Bellynck, Marie Allan, Sophie Bonnet
Ο Francois (Frederic van den Driessche) είναι ένας παντρεμένος μεσήλικας σκηνοθέτης που καταπιάνεται με ένα τολμηρό project. Ευελπιστεί πως η νέα του ταινία θα καταφέρει να διερευνήσει τη γυναικεία σεξουαλικότητα, τα μυστικά και τα αίτια που τη διέπουν. Για το σκοπό αυτό κάνει casting με μερικές νεαρές κοπέλες, από τις οποίες ζητά να μιλήσουν ανοικτά για τις φαντασιώσεις τους ή να του παρουσιάσουν μία προσωπική στιγμή ηδονής, χωρίς αυτός φυσικά να συμμετέχει ενεργά. Αλλοτε πέφτοντας πάνω σε αναστολές και άλλοτε στην ανάγκη για περιπέτεια, βρίσκει τρεις όμορφες κοπέλες που του δείχνουν την απαιτούμενη εμπιστοσύνη. Ενώ ο σκηνοθέτης παραμένει πρακτικά αμέτοχος, τις εντάσσει σε ένα ερωτικό τρίγωνο και σ' ένα σκανδαλιστικό παιχνίδι στον οποίο εθίζονται, ενώ αρχίζουν να αισθάνονται έλξη για τον διακριτικό παρατηρητή τους.
Η νέα ταινία του Jean-Claude Brisseau («Choses Secretes») μοιάζει περισσότερο με μία από οθόνης απολογία του δημιουργού της. Η θεματική της εξάλλου είναι βασισμένη σε προσωπικά βιώματα και πιο συγκεκριμένα στην περιπέτεια που είχε με τις Αρχές όταν κατηγορήθηκε από νεαρή ηθοποιό για σεξουαλική παρενόχληση κατά τη διάρκεια ενός casting. Έχοντας νωπές ακόμα τις μνήμες, το τόλμημά του να καταπιαστεί με μία ταινία θεματικά εφάμιλλη των εμπειριών του καταδεικνύει το θάρρος και την ανάγκη του να τοποθετηθεί καλλιτεχνικά επί του θέματος. Η μετουσίωση αυτή είναι από μόνη της ικανή να διεγείρει το ενδιαφέρον, πέραν από τις πολλές τολμηρές ερωτικές σκηνές που η ταινία περιλαμβάνει.
Γιατί αν κάτι διαφαίνεται στο «Les Anges Exterminateurs» ευθύς εξαρχής είναι ο διάχυτος ερωτισμός μέσα από την αναζήτηση εκείνου του πολύτιμου κλειδιού που ανοίγει διάπλατα την πόρτα της γυναικείας φαντασίωσης και διέγερσης. 'Αιδοίου διέγερσις' λοιπόν, με το θεατή να τοποθετείται στην κλειδαρότρυπα και να πρέπει (υποτίθεται) να ανοίξει μάτια και αυτιά για να μάθει το πώς και το γιατί. Η σχέση που δομείται ανάμεσα στον πρωταγωνιστή και τις μούσες του είναι ένας παρατηρησιακός ερωτισμός που δεν παραβιάζεται ποτέ από τον ίδιο εν αντιθέσει με τις απελευθερωμένες και απενοχοποιημένες γυναικείες παρουσίες που ευγνωμονώντας τον για την ερεθιστική εμπειρία επιθυμούν διακαώς να του δοθούν. Η έμπνευση που ο Francois (και κατ' επέκταση ο ίδιος ο Brisseau) αποκομίζει κατά την κινηματογράφησή τους επιστρέφει μπούμερανγκ ως συνέπεια της ύβρεως την οποία πράττει για την ενασχόλησή του με την επιτομή του ερωτισμού, που κατά το δημιουργό δεν είναι άλλη από τη γυναικεία φύση. Το να βαφτίζεται όμως Προμηθέας τρόπον τινά της σεξουαλικότητας κάνει τον Brisseau να φαντάζει για πολλούς υπερφιλόδοξος.
Η εκτεταμένη χρήση λεσβιακών ερωτικών σκηνών μπορεί να οδηγήσει στο συμπέρασμα πως οι 'Αγγελοι Εξολοθρευτές' δεν είναι κάτι περισσότερο από μία κεκαλυμμένη πορνογραφική ταινία. Αυτή η προσέγγιση όμως αδικεί τόσο την αρχική ιδέα όσο και τους σκοπούς της. Αν για κάτι μπορεί να κατηγορηθεί το «Les Anges Exterminateurs» είναι ότι βαθμωτά τείνεις να αμφιβάλεις κατά πόσο το project και οι απαντήσεις που γυρεύει αρχικά ο ήρωας είναι εκείνες που εν τέλει βρίσκει και που η πλοκή δικαιολογεί. Σε κάθε περίπτωση όμως η αλληλεπίδραση και το σμίλευμα των χαρακτήρων δε υποπίπτει σε κρίσιμες εκπτώσεις προς χάρη της οπτικής διέγερσης του θεατή.
Εκτός λοιπόν από τις ερωτικότατες γαλλιδούλες πρωταγωνίστριες (Maroussia Dubreuil, Marie Allan και Lise Bellynck) και το ηδονικό τους παιχνίδι, διακριτικό ρόλο παίζουν και οι δύο σκοτεινές 'ερινύες' που μας επισκέπτονται περιοδικά κατά τη διάρκεια της ταινίας. Παρά λοιπόν τη συζητήσιμη τροπή την οποία παίρνουν οι 'Αγγελοι Εξολοθρευτές' ειδικά κατά το δεύτερο μέρος, τόσο οι αρχικές προθέσεις όσο και τα ζητήματα τα οποία θέτουν είναι ικανά να τραβήξουν τη προσοχή του ενήλικου κοινού.
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 10-05-2007 | Διανομή: Rosebud
Σας Προτείνουμε Ακόμη
Το Πρόγραμμα των Προβολών