The Boss Of It All

Το Μεγάλο Αφεντικό

Παραγωγή: 2006  |  Διάρκεια 99'

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Lars von Trier

Πρωταγωνιστούν: Jens Albinus, Peter Gantzler, Benedikt Erlingsson, Iben Hjejle, Henrik Prip

Κριτική: Σπύρος Θωμόπουλος

Ο Ravn (Peter Gantzler), ο ιδιοκτήτης μιας δανέζικης εταιρίας, ετοιμάζεται να την πουλήσει σ' έναν ισλανδό επιχειρηματία. Αντιμετωπίζει, όμως, ένα σοβαρό πρόβλημα: όλα τα χρόνια από την ίδρυση της εταιρίας του, έχει δηλώσει στους υπαλλήλους, για να μη χρεώνεται τις δυσάρεστες αποφάσεις που πρέπει να λαμβάνει κατά καιρούς, ότι ο ίδιος είναι ένας απλός διευθυντής και ότι το 'μεγάλο αφεντικό' ζει μόνιμα στις ΗΠΑ. Όταν ο ισλανδός αγοραστής επιμένει ότι θα υπογράψει τα συμβόλαια μόνο αν ο Πρόεδρος της εταιρίας είναι παρών, ο Ravn προσλαμβάνει τον Kristoffer (Jens Albinus), έναν άνεργο αλλά εγωκεντρικό ηθοποιό, με εκκεντρικές ιδέες περί υποκριτικής και δράματος, για να παίξει το ρόλο. Η παραμονή του στην εταιρία για μια εβδομάδα θα πυροδοτήσει μια αλυσίδα παρεξηγήσεων, καθώς όλοι οι υπάλληλοι θα θελήσουν να γνωρίσουν το πραγματικό τους αφεντικό με το οποίο μέχρι τώρα επικοινωνούσαν μόνο εξ' αποστάσεως...

Αυτή είναι μια κωμωδία, και σαν τέτοια δε χρειάζεται καθόλου σκέψη, ανακοινώνει η καθρεφτιζόμενη σ' ένα παράθυρο αντανάκλαση του Trier πίσω από την κάμερα, στο εισαγωγικό πλάνο της ταινίας. Ο πονηρός Δανός, αναπόφεκτα, κεντρίζει το ενδιαφέρον του θεατή από την αρχή, απαγορεύοντάς του να κάνει αυτό ακριβώς που επιθυμεί να παρουσιάσει με το «The Boss Of It All». Μια επιτυχημένη κωμωδία, δηλαδή, που απαιτεί τη σκέψη για να λειτουργήσει. Το τελευταίο πόνημα του Trier μπορεί μεν να στηρίζεται σε μια κλασικού τύπου δομή παρεξηγημένων καταστάσεων, αλλά προκαλεί το γέλιο από μια πληθώρα αστείων που συνάδουν με το στυγνό εγκεφαλικό χιούμορ του δημιουργού του, ο οποίος δε φοβάται να αυτοσαρκαστεί και να σατιρίσει σημειολογικά την κωμωδία, τη θεατρική παράδοση, τα ήθη και την ιστορία των Δανών, τη σχέση σκηνοθέτη και ηθοποιού, συνεχίζοντας τα γνωστά του πνευματικά παιχνίδια. Για παράδειγμα, ο Kristoffer λογομαχεί συνεχώς με τον Ravn για τον τρόπο με τον οποίο θα υποδυθεί το ρόλο του, αποφεύγει τις αντιπαραθέσεις με τους υπάλληλους της εταιρίας, απομυθοποιεί τον Ibsen και αναζοπυρώνει τις ιστορικές διαφορές μεταξύ Δανών και Ισλανδών με τον υποψήφιο αγοραστή (άψογος στο ρόλο του ο σκηνοθέτης Fridrik Fridriksson).

Όμως, το «The Boss Of It All» δε θα ήταν μια ολοκληρωμένη ταινία με την υπογραφή του αεικίνητου Trier, αν δεν πειραματιζόταν και με την κινηματογραφική φόρμα. Έχοντας δηλώσει προσφάτως ότι το καδράρισμα και η κίνηση της κάμερας έπαψαν να τον απασχολούν ιδιαίτερα, βάζει σ' εφαρμογή ένα σύστημα που επινόησε, με τίτλο 'Automavision', για να γλιτώσει από αυτά τα 'βάσανα': τοποθετεί την κάμερα στο χώρο, τη στρέφει προς τη γενική κατεύθυνση που επιθυμεί και αφήνει ένα πρόγραμμα υπολογιστή να διαλέξει τυχαία το κάδρο και την κίνησή της. Ομοίως πράττει και με τον ήχο. Το αποτέλεσμα είναι περισσότερο συγκροτημένο απ' όσο μπορεί να φανταστεί κανείς και διαλέγεται ευθέως με την εννοιολογική παράδοση της κινηματογραφικής απεικόνισης. Το όλο εγχείρημα - υποτίθεται - αφήνει χώρο στο δημιουργό ν' ασχοληθεί εκτενέστερα με τους ηθοποιούς του και την εξέλιξη της δραματουργίας. Με μία φορά είναι δύσκολο να βγει συμπέρασμα για την επιτυχία του συστήματος, ωστόσο οι ερμηνείες στη συγκεκριμένη ταινία είναι όλες άνω του μετρίου, με τον Jens Albinus να ξεχωρίζει.

Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 01-03-2007  |  Διανομή: Hollywood Entertainment  |  Επίσημο Site

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ:

Σας Προτείνουμε Ακόμη

Το Πρόγραμμα των Προβολών

Αναζήτηση με τον Πρωτότυπο Τίτλο

Αναζήτηση με τον Ελληνικό Τίτλο

Αναζήτηση με την Περιοχή

Αναζήτηση με τον Κινηματογράφο


© 2000-2019 | Θανάσης Γεντίμης

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.

Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.