Water

Water

Παραγωγή: 2005  |  Διάρκεια 117'

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Deepa Mehta

Πρωταγωνιστούν: Lisa Ray, Sarala, Seema Biswas, Kulbhushan Kharbanda, Waheeda Rehman

Κριτική: Σπύρος Θωμόπουλος

Ινδία, 1938. Η οχτάχρονη Chuyia (Sarala), η οποία παντρεύτηκε σε τόσο μικρή ηλικία που ούτε καν το θυμάται, χηρεύει και οδηγείται από τον πατέρα της σ' ένα κοινόβιο, όπου θα περάσει την υπόλοιπη ζωή της συμβιώνοντας με άλλες χήρες. Επειδή θεωρείται μολυσμένη, θα ζήσει μια ζωή αυταπάρνησης και κοινωνικού χλευασμού. Οι εναλλακτικές της επιλογές είναι δύο: είτε να καεί στην πυρά μαζί με το σύζυγό της, είτε να παντρευτεί τον αδερφό του. Στο κοινόβιο, στο οποίο διαμένουν 14 άλλες ηλικιωμένες γυναίκες και 'διοικείται' από την εμπειρότερη Madhumati (Manorama), η Chuyia αδυνατεί αρχικά να εγκλιματιστεί μέχρι που γίνεται φίλη με μια άλλη νεαρή χήρα, την Kalyani (Lisa Ray), η οποία εκδίδεται από τη Madhumati για να εξασφαλίζεται ένα μικρό εισόδημα για όλες τους. Η Kalyani, όμως, θα ερωτευτεί τον όμορφο γόνο μιας πλούσιας οικογένειας, Narayan (John Abraham) και, ασπαζόμενη τις ριζοσπαστικές ιδέες του θα θελήσει να τον παντρευτεί...

Το «Water» κλείνει, καθυστερημένα, την τριλογία της γνωστής ινδής σκηνοθέτριας Deepa Mehta με γενικό τίτλο 'Elements'. Η παραγωγή είχε σταματήσει το 2000 επειδή φανατικοί θεμελιωτιστές ινδουιστές επιτέθηκαν στο συνεργείο και έκαψαν τα σκηνικά, λόγω του ανατρεπτικού του περιεχομένου. Παρόμοια περιστατικά είχαν συμβεί και με τις άλλες δύο ταινίες, «Fire» (1996) και «Earth» (1998). Η 57χρονη Mehta, η οποία εδώ και πάνω από τριάντα χρόνια κατοικεί στο Τορόντο του Καναδά, όντως θίγει ένα πολύ ευαίσθητο θέμα της κοινωνίας της πατρίδας της και σκοπός της δεν είναι ν' απευθυνθεί στους λίγους που το γνωρίζουν ήδη, αλλά να καταγγείλει την εν λόγω πρακτική και να μιλήσει απ' ευθείας στα 33 εκατομμύρια συμπατριωτισσών της που ζουν - ακόμα και σήμερα! - απομονωμένες από τον κοινωνικό βίο, μόνο και μόνο επειδή έτυχε να χηρέψουν. Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο τοποθετεί την ταινία στη δεκαετία των μεγάλων κοινωνικών αλλαγών και βάζει το χαρακτήρα του Narayan να είναι υποστηρικτής του Gandhi, αυξάνοντας έτσι τον αντίκτυπο της ειρωνίας που αφορά στην ύπαρξη τέτοιων οπισθοδρομικών ιδεών εβδομήντα χρόνια μετά.

Ωστόσο, η οδός του λαϊκού σινεμά ευρείας απήχησης που ακολουθεί η σκηνοθέτις αποτελεί και το μεγαλύτερο μειονέκτημα του «Water» στα μάτια του δυτικού θεατή. Η κινηματογραφική της προσέγγιση ενστερνίζεται μια ελαφριά ποιητική που αποδυναμώνει τόσο την αφήγηση όσο και τη δραματουργία, η οποία μπορεί μεν να εξυπηρετεί αποτελεσματικά το μήνυμα, υπονομεύει, παρ' όλα αυτά, το μέσο. Οι χαρακτήρες είναι βασισμένοι σε στερεοτυπικά πρότυπα, οι διάλογοι φαντάζουν απλοϊκοί και το υποκριτικό επίπεδο δείχνει ξεπερασμένο. Έτσι, η Mehta παρουσιάζεται σαν απλή διεκπεραιώτρια μιας συνηθισμένης ιστορίας με σημαντικό θέμα.

Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 22-02-2007  |  Διανομή: Rosebud  |  Επίσημο Site

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ:

Σας Προτείνουμε Ακόμη

Το Πρόγραμμα των Προβολών

Αναζήτηση με τον Πρωτότυπο Τίτλο

Αναζήτηση με τον Ελληνικό Τίτλο

Αναζήτηση με την Περιοχή

Αναζήτηση με τον Κινηματογράφο


© 2000-2019 | Θανάσης Γεντίμης

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.

Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.