The Prestige
The Prestige
Παραγωγή: 2006 | Διάρκεια 128'

Σκηνοθεσία: Christopher Nolan
Πρωταγωνιστούν: Hugh Jackman, Christian Bale, Michael Caine, Scarlett Johansson, Piper Perabo
Κάθε μαγικό κόλπο αποτελείται από τρία μέρη. Μέρος πρώτο, η Υπόσχεση: Ο μάγος δείχνει στο κοινό κάτι φαινομενικά απλό και συνηθισμένο. Μέρος δεύτερο, η Ανατροπή: Ο μάγος μετατρέπει αυτό το συνηθισμένο σε κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο. Στο μεταξύ το κοινό πασχίζει να ανακαλύψει το μυστικό, το οποίο όμως δε θα βρεθεί ποτέ. Γι' αυτό υπάρχει το τρίτο μέρος, το «Prestige», στο οποίο ξεδιπλώνεται όλη η δεξιοτεχνία του μάγου και το κοινό γίνεται μάρτυρας τρομερών φαινομένων, στα οποία ποτέ δε φανταζόταν ότι θα παραστεί. Η ταινία του Christopher Nolan συνιστά αφ' εαυτής ένα ταχυδακτυλουργικό κόλπο, ο σκηνοθέτης των «Memento» και «Batman begins» είναι ο μάγος και όλοι εμείς, οι θεατές της σκοτεινής αίθουσας, είμαστε το περίεργο και διψασμένο για θαύματα κοινό. Αυτό άλλωστε δεν είναι το σινεμά;
Ο Alfred και ο Robert είναι δύο -πρώην συνεργάτες- μάγοι, στο Λονδίνο του 19ου αιώνα, που μετά από ένα τραγικό ατύχημα ξεκινούν έναν ανελέητο αγώνα εντυπωσιασμού. Το παιχνίδι παίζεται μόνο βρώμικα και οι ανατροπές διαδέχονται η μία την άλλη μέχρι ένας από τους δύο παίχτες να αποσυρθεί, οριστικά. Ο Christopher Nolan, έχοντας στη διάθεσή του ένα all-star-cast (Christian Baile, Hugh Jackman, Scarlet Johannson) και μια πανάκριβη παραγωγή, αποφάσισε να δημιουργήσει ένα υπερθέαμα, του οποίου το φινάλε σχεδόν απαιτεί το χειροκρότημα. Ακόμη κι ο αγαπημένος David Bowie κάνει ένα πέρασμα ως Nikola Tesla, χωρίς δυστυχώς να αποδίδει τα αναμενόμενα.
Τα χαρακτηριστικά φλας μπακ - γρίφοι και η πειραματική αφήγηση συνδυάζονται με πεπατημένες επιλογές εντυπωσιασμού, αφήνοντας ανάμικτα συναισθήματα. Τα όποια σκηνοθετικά ευρήματα μοιάζουν ειδικά επιλεγμένα για να αποσπάσουν τον ενστικτώδη θαυμασμό ή να αποπροσανατολίσουν, χωρίς όμως να κρύβουν κάποια λιγότερο προφανή αιτία. Η ιδέα της δόμησης της ταινίας κατ' αντιστοιχία με τα ταχυδακτυλουργικά τρικ αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα αφετηρία, που ωστόσο χάνει την αξία της όταν δε στηρίζεται σε μια πιο γερή βάση. Η ανατροπή, η παραπλάνηση του κοινού κι ο εντυπωσιασμός είναι συστατικά που μπορούν να απογειώσουν μια ταινία. Όταν όμως γίνονται αυτοσκοπός, είναι απλά κακόγουστα. Εξάλλου, η τέχνη για την τέχνη δεν είχε ποτέ ενδιαφέρον.
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 26-12-2006 | Διανομή: Village Films | Επίσημο Site
Σας Προτείνουμε Ακόμη
Το Πρόγραμμα των Προβολών