Habana Blues

Αβάνα Μπλούζ

Παραγωγή: 2005  |  Διάρκεια 110'

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Benito Zambrano

Πρωταγωνιστούν: Alberto Yoel, Roberto Sanmartin, Yailene Sierra, Tomas Cao, Zenia Marabal

Κείμενο: Σπύρος Θωμόπουλος

Ο Ruy (Alberto Yoel) και ο Tito (Roberto Sanmart?n) είναι δύο μουσικοί και παιδικοί φίλοι που έχουν μεγαλώσει στην Αβάνα, όπου και έχουν ένα συγκρότημα funk/rock. Περνούν τις μέρες τους κάνοντας πρόβες και όνειρα να ξεφύγουν από τη φτώχεια. Ο Ruy αντιμετωπίζει επιπλέον προβλήματα, καθότι είναι παντρεμένος με δύο παιδιά και ο γάμος του περνάει κρίση. Ενώ προσπαθούν να μαζέψουν χρήματα για να δώσουν μια συναυλία που μπορεί να αποτελεί τη λύση στα προβλήματά τους, μαθαίνουν ότι έχουν έρθει στην Αβάνα δύο ισπανοί παραγωγοί, η Marta (Marta Calvo) και ο Lorenzo (Roger Pera), προς αναζήτηση νέων ταλέντων. Θα καταφέρουν να τους συναντήσουν και ο Ruy θα έχει μια σύντομη ερωτική σχέση με τη Marta, η οποία τελικά θα πειστεί να τους αναλάβει με την εταιρία της. Όταν όμως θ' αρχίσουν οι ηχογραφήσεις και οι υπογραφές των συμβολαίων, οι δυο φίλοι θα διαπιστώσουν ότι ο κόσμος των δισκογραφικών εταιριών είναι αδυσώπητος, κάτι που θα κλονίσει μέχρι και τη βαθιά φιλία τους.

Τυπικότατο μελόδραμα που θα ήθελε να είναι μουσική ταινία καταγγελίας τόσο του σκληρού συστήματος των πολυεθνικών εταιριών όσο και της αποκαρδιωτικής κατάστασης που επικρατεί στα Κουβανέζικα μουσικά δρώμενα. Μέσα από την ιστορία των δύο αυτών μουσικών και του συγκροτήματός τους, ο Benito Zambrano («Solas», 1999) θέλει να στήσει μια μουσική, ρεαλιστική, και ταυτόχρονα δηκτική ταινία για όλα όσα συμβαίνουν στους νέους μουσικούς και τα αδιέξοδά τους, αλλά μην ξέροντας προς τα πού να πρωτοφωνάξει, μένει άναυδος και τελικά καταφέρνει μια μετριότατη βαβούρα. Λίγο από φολκλόρ Κούβας, λίγο από την επιμελώς ατημέλητη μοδάτη εμφάνιση των πρωταγωνιστών, λίγο από τη 'δυτική' μουσική σκηνή της Αβάνας με rock, reggae, funk, hip-hop και heavy metal, το «Habana Blues» δεν έχει καμία δραματουργική ουσία και μοιάζει με συνηθισμένη τηλεταινία μεγάλου αμερικάνικου καλωδιακού καναλιού, που αφήνει ανολοκλήρωτα τα σημαντικότερα επιμέρους θέματά της. Σε τελική ανάλυση είναι δύσκολο να πει να κανείς σε ποιον ακριβώς απευθύνεται αυτή η ταινία. Μήπως οι νέοι μουσικοί του κόσμου δεν γνωρίζουν πόσο δύσκολο είναι να διακριθεί κανείς σήμερα και να παλέψει ενάντια στα τυποποιημένα προϊόντα που σερβίρει η βιομηχανία; Ή ακόμη και αν μπει κανείς στο σύστημα, μήπως δεν αντιλαμβάνεται το τίμημα που πρέπει να πληρώσει; Και η ειρωνεία εδώ είναι ότι το συγκρότημα των Ruy και Tito δεν έχει κανένα ιδιαίτερο μουσικό ενδιαφέρον και είναι ακριβώς κάτι τέτοια γκρουπάκια που ψάχνουν οι μεγάλες εταιρίες για να ξεζουμίσουν.

Σκηνοθετικά το «Habana Blues» ψάχνει σε όλη τη διάρκειά του να βρει ρυθμό, πράγμα ιδιαιτέρως ενοχλητικό για μια ταινία που ασχολείται με τη μουσική. Οι ερμηνείες είναι από χλιαρές έως παγωμένες, και στις συναισθηματικά φορτισμένες σκηνές φαίνονται επιφανειακές και προχειροστημένες, ειδικά από το δίδυμο των πρωταγωνιστών που δείχνουν να νοιάζονται μόνο για το πόσο όμορφοι και cool εμφανίζονται. Είναι απορίας άξιο πώς και γιατί αυτή η ταινία συμμετείχε επίσημα στο Φεστιβάλ των Καννών, στο τμήμα 'Ένα Κάποιο Βλέμμα'.

Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 07-09-2006  |  Διανομή: Filmtrade  |  Επίσημο Site

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ:

Σας Προτείνουμε Ακόμη

Το Πρόγραμμα των Προβολών

Αναζήτηση με τον Πρωτότυπο Τίτλο

Αναζήτηση με τον Ελληνικό Τίτλο

Αναζήτηση με την Περιοχή

Αναζήτηση με τον Κινηματογράφο


© 2000-2019 | Θανάσης Γεντίμης

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.

Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.