The Hills Have Eyes

Αίμα Στους Λόφους

Παραγωγή: 2006  |  Διάρκεια 107'

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Alexandre Aja

Πρωταγωνιστούν: Maxime Giffard, Michael Bailey Smith, Tom Bower, Ted Levine, Kathleen Quinlan

Κείμενο: Σπύρος Θωμόπουλος

Μια οικογένεια διασχίζει την έρημο του Νέου Μεξικού καθοδόν προς τις διακοπές της στην Καλιφόρνια. Συμβουλευόμενοι έναν ιδιοκτήτη βενζινάδικου αποφασίζουν να βγουν εκτός πορείας για να ακολουθήσουν ένα συντομότερο δρόμο. Αλίμονο γιατί πέφτουν σε μια παγίδα που τους καταστρέφει όλα τα λάστιχα, αποκλείοντάς τους έτσι στην ερημιά. Μετά από μερικές ανεπιτυχείς προσπάθειες να αναζητήσουν βοήθεια θα συνειδητοποιήσουν ότι όχι μόνο έχουν ξεμείνει πραγματικά στη μέση του πουθενά αλλά και ότι έχουν μπει στο στόχαστρο κάποιων παράξενων ανθρώπων που κατοικούν στα ορυχεία που υπάρχουν στους λόφους και σ' ένα εγκαταλειμμένο χωριό πυρηνικών δοκιμών. Ένα ένα τα μέλη της οικογένειας αρχίζουν να εξαφανίζονται καθώς η όρεξη των αιμοδιψών αυτών πλασμάτων ανοίγει για τα καλά και οι επιθέσεις τους στην κατασκήνωση της οικογένειας αυξάνονται. Θα καταφέρουν τα εναπομείναντα μέλη της οικογένειας να ανασυγκροτηθούν και να επιβιώσουν;

Μετά το «Haute Tension» του 2003, ο ανερχόμενος στο χώρο του τρόμου Γάλλος σκηνοθέτης Alexandre Aja επιστρέφει με ένα remake της ομότιτλης κλασσικής ταινίας του Wes Craven από το 1977. Η νέα εκδοχή του «The Hills Have Eyes» παραμένει κοντά στο πρωτότυπο, αυξάνοντας μόνο κατά πολύ τα επίπεδα του gore και σερβίροντάς το απλόχερα στο θεατή. Μέχρι εκεί όμως. Ακολουθώντας πιστά της προσταγές της κινηματογραφικής βιομηχανίας για το πώς θα πρέπει να είναι ο τρόμος στο σινεμά του 2006, ο Aja παραδίδει μια ταινία που ονειρεύεται να μπορούσε να μας ταρακουνήσει στα καθίσματά μας. Εις μάτην. Ο μόνος λόγος που μπορεί να ανοίξουν τα στόματα δεν είναι για να ουρλιάξουν αλλά για να χασμουρηθούν, αφού όλα φαντάζουν τόσο, μα τόσο, χιλιοειδωμένα. Από την αρχή είναι πασιφανές το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθεί η ταινία σε όλη τη διάρκειά της και αυτό δεν αλλάζει ούτε με κάποια απόπειρα ανατροπής στο τέλος. Μόνο οι πολύ φανατικοί του είδους ίσως καταφέρουν να μη χάσουν το ενδιαφέρον τους στις 'τρομαχτικές' σκηνές, οι οποίες ούτε ιδιαίτερα ωμές είναι, ούτε έχουν κάτι καινούριο να επιδείξουν - σε σχέση με την τελευταία αισθητική παρόμοιων ταινιών. Το προπέρσινο «Saw», για παράδειγμα, καθώς και το φετινό «Silent Hill», ενώ υπέφεραν από τα ίδια συμπτώματα ασυνέπειας και ελαφρότητας, είχαν τουλάχιστον να επιδείξουν μια προσπάθεια ιδιαίτερης αισθητικής και ανατροπής. Το νέο «The Hills Have Eyes» δεν τα καταφέρνει ούτε εκεί.

Σκηνοθετικά, ο Aja δεν εντυπωσιάζει και σίγουρα δε δικαιολογεί τη φήμη του ως ανερχόμενο αστέρι. Δείχνει σαν να μη μπορεί ν' αποφασίσει προς ποια κατεύθυνση θέλει να κινηθεί, αλλάζοντας συνεχώς δυναμική μεταξύ των σκηνών, με αποτέλεσμα να χάνεται η όποια δομή και συνοχή. Αυτό που μένει είναι ένα χαλαρό και διστακτικό εγχείρημα που κουράζει με την παλινδρόμησή του και ταυτόχρονα ενοχλεί αφού όλα συμβαίνουν με μαθηματική ακρίβεια. Όσο για τις ερμηνείες, είναι όλες τους στο σύνολο ανύπαρκτες, ακόμα και του Aaron Stanford, ο οποίος κάτι πήγε να υποσχεθεί στο «X Men 2» ως Pyro. Μόνο τα δύο σκυλιά της οικογένειας κατάφεραν να υποκριθούν με ρεαλισμό τους πιστούς και ηρωικούς φύλακες που δυστυχώς αναλώνονται νωρίς.

Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 06-07-2006  |  Διανομή: Odeon  |  Επίσημο Site

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ:

Σας Προτείνουμε Ακόμη

Το Πρόγραμμα των Προβολών

Αναζήτηση με τον Πρωτότυπο Τίτλο

Αναζήτηση με τον Ελληνικό Τίτλο

Αναζήτηση με την Περιοχή

Αναζήτηση με τον Κινηματογράφο


© 2000-2019 | Θανάσης Γεντίμης

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.

Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.