The Lake House

Έρωτας Δίχως Παρόν

Παραγωγή: 2006  |  Διάρκεια 105'

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Alejandro Agresti

Πρωταγωνιστούν: Keanu Reeves, Sandra Bullock, Shohreh Aghdashloo, Christopher Plummer, Ebon Moss-Bachrach

Κριτική: Νεκτάριος Σάκκας

Η Dr. Kate Forster (Sandra Bullock) αποφασίζει να μετακομίσει στο Σικάγο αφήνοντας πίσω ένα υπέροχο σπίτι με τεράστια παράθυρα δίπλα σε μία ήρεμη λίμνη. Στο γραμματοκιβώτιό αφήνει ένα γράμμα για τον επόμενο ενοικιαστή αναφερόμενη σε κάποια σημάδια που θα βρει στην εξώπορτα ενώ ζητά να της προωθηθεί τυχόν αλληλογραφία της στη νέα διεύθυνση. Όταν ο Alex Wyler (Keanu Reeves) φτάσει στη νέα του κατοικία θα διαπιστώσει πως η περιγραφές της Kate πολύ λίγο ταιριάζουν με ό,τι ο ίδιος βρίσκει. Το σπίτι δείχνει εγκαταλελειμμένο και τα σημάδια στα οποία αναφέρεται εκείνη απουσιάζουν. Λίγες μέρες αργότερα όμως θα δει ένα σκύλο να πατά σε μπογιά και να σχηματίζει τα σημάδια για τα οποία έκανε λόγο η προκάτοχος του σπιτιού. Το γεγονός αυτό θα πυροδοτήσει μία συνεχή αλληλογραφία μεταξύ τους, οπότε και θα αντιληφθούν πως τους χωρίζει ένα χρονικό διάστημα δύο χρόνων. Με την Kate να ζει στο 2006 και τον Alex στο 2004, θα προσπαθήσουν να εξηγήσουν αυτή τη παράδοξη κατάσταση αλλά και να καταφέρουν να συναντηθούν.

Μετά από δώδεκα χρόνια η Sandra Bullock και ο Keanu Reeves ξανασμίγουν στα πλατώ του «The Lake House». Η μεγάλη εισπρακτική επιτυχία του '94, «Speed», αποτέλεσε το διαβατήριο προς τη διασημότητα για τη 'sandy', ενώ για τον Reeves επιβεβαίωσε την ανοδική του πορεία μετά τη συμμετοχή του στα «Dracula» (1992) και «Little Buddha» (1993). Ο αργεντινός σκηνοθέτης Alejandro Agresti καταπιάνεται με ένα ρομαντικό κυνήγι 'φαντασμάτων' το οποίο βασίζεται στη κορεάτικη ταινία «In Mare» (2000). Η σεναριακή ιδέα είναι αρκετά ενδιαφέρουσα αλλά ταυτόχρονα και πολύ απαιτητική από τη φύση της. Αυτό συμβαίνει διότι μία ιστορία φαντασίας για να αναπτυχθεί και να ξεχωρίσει προϋποθέτει μία σύμβαση με τη πραγματικότητα. Η επιτυχία ή η αποτυχία του εγχειρήματος αυτού όμως εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά από τη συνέπειά του έργου ως προς τη σύμβαση αυτή. Στη περίπτωση που ο 'φανταστικός' κόσμος δομηθεί με συνέπεια και σταθερότητα, η προσπάθεια κατά πάσα πιθανότητα θα στεφθεί από επιτυχία (όπως συνέβη για παράδειγμα στο πρώτο «Matrix»). Σε αντίθετη περίπτωση, το αποτέλεσμα θα παρουσιάσει κενά και ασάφειες που θα το καταστήσουν αδύναμο και επιεικώς μέτριο.

Εν προκειμένω, το σενάριο του «The Lake House» παρουσιάζει 'τρύπες' και αδυναμίες, δημιουργώντας ερωτήματα στο θεατή που παραμένουν αναπάντητα ως το τέλος. Η δημιουργία παραλλήλων κόσμων για την Kate και τον Alex σαφώς και αποτελεί μία σύμβαση με τη πραγματικότητα, αμφιβάλλω όμως κατά πόσο αυτή τηρείται. Η ουτοπία και το άτοπο εμπλέκονται με τρόπο που ούτε σταθερός διατηρείται ούτε ξεκάθαρος είναι. Μοιραία λοιπόν ο θεατής αναγκάζεται ή να μπερδευτεί ανάμεσα στις πτυχές του 'φλερτ με διαφορά φάσης' ή να το παρακολουθήσει απρόσκοπτα και χωρίς πολλές απαιτήσεις. Ένα ακόμα πρόβλημα όμως είναι και το ερμηνευτικό κομμάτι σε ό,τι αφορά τους δύο πρωταγωνιστές. Η γλυκύτατη κατά τα άλλα Bullock αδυνατεί να 'σπάσει' μπροστά στη κάμερα, κάτι το οποίο αδυνατεί να πράξει και ο Reeves. Η υποτονική και ελλιπής εκφραστικά, στα περισσότερα σημεία, ερμηνεία τους ρίχνει ουσιαστικά τη χαριστική βολή σε αυτό το αισθηματικό δράμα, αφού φροντίζει να το αποτελειώσει το εξωφρενικά προβλέψιμο happy-end.

Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 06-07-2006  |  Διανομή: Village Films  |  Επίσημο Site

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ:

Σας Προτείνουμε Ακόμη

Το Πρόγραμμα των Προβολών

Αναζήτηση με τον Πρωτότυπο Τίτλο

Αναζήτηση με τον Ελληνικό Τίτλο

Αναζήτηση με την Περιοχή

Αναζήτηση με τον Κινηματογράφο


© 2000-2019 | Θανάσης Γεντίμης

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.

Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.