Αγρύπνια

Αγρυπνια

Παραγωγή: 2005  |  Διάρκεια 99'

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Νίκος Γραμματικός

Πρωταγωνιστούν: Βαγγέλης Μουρίκης, Μιχάλης Τσουρουνάκης, Αγγελική Δημητρακοπούλου, Ηρώ Λούπη, Έρση Μαλικένζου

Κριτική: Παντελής Φραντζής

Δύο αδέρφια, δύο διαφορετικές ζωές. Ο Ανδρέας είναι άνθρωπος της νύχτας, διεφθαρμένος αστυνομικός, μπλεγμένος από χρόνια με τον υπόκοσμο. Ο Νίκος, ο μικρότερος από τους δύο, εγκατέλειψε την οικογένειά του και τις σπουδές ιατρικής για να γίνει παπάς. Δέκα χρόνια μετά την τελευταία τους συνάντηση, ο Ανδρέας και ο Νίκος θα βρεθούν και πάλι μαζί και θα περάσουν την πιο κρίσιμη νύχτα της ζωής τους. Η γυναίκα του Ανδρέα βρίσκεται στην εντατική, τραυματισμένη όπως όλοι λένε από το όπλο του άντρα της. Τώρα ο Νίκος πρέπει να επιλέξει αν θα βοηθήσει τον αδερφό του να φύγει από την Ελλάδα ή αν θα τον παραδώσει στις αρχές. Τη βραδιά της Ανάστασης οι δύο άντρες θα ξαγρυπνήσουν και θα προσπαθήσουν να καλύψουν τον χαμένο χρόνο. Αρκεί όμως ένα βράδυ για να λύσουν τις διαφορές του παρελθόντος; Κι αν ναι, πόσο εύκολα μπορούν να ξεφύγουν από τον λαβύρινθο αυτής της πόλης;

Με δύο κρατικά βραβεία ποιότητας στις αποσκευές της (Α' Ανδρικού Ρόλου και Δεύτερο Βραβείο Καλύτερης Ταινίας), η «Αγρύπνια» του Νίκου Γραμματικού καλείται τώρα να τραβήξει στις σκοτεινές αίθουσες ένα κοινό που ίσως και να αισθάνεται το χρέος του καλυμμένο απέναντι στο εγχώριο σινεμά, μετά την μαζική ανταπόκριση στην πρόσφατη «Λούφα και Παραλλαγή». Τι έχει να αντιπροτείνει ο Γραμματικός στο εθνικιστικο-παρεϊστικο-ημίγυμνο ανέκδοτο του Περάκη; Μία ιστορία βιβλικών καταβολών, ένα επίπονο νυχτερινό road trip στις σκοτεινές γωνιές της Αθήνας ή αλλιώς ένα σκοτεινό, οικογενειακό δράμα τοποθετημένο από την αθέατη, λιγότερο ιλουστρασιόν πλευρά του σύγχρονου ελληνικού σινεμά. Δοκιμασμένη συνταγή, με άλλα λόγια, στο οικείο ύφος του «Βασιλιά».

Η ταινία του Γραμματικού φέρει τις συνήθεις πληγές των νεότερων εγχώριων παραγωγών (εδώ αναφέρουμε ενδεικτικά το μετριότατο sound editing και την σκηνοθεσία που αρκετά συχνά μοιάζει άνευρη και διαδικαστική), κατορθώνει ωστόσο και τις αντισταθμίσει με ένα πλήθος καλοδεχούμενων αρετών: το μοντάζ είναι γρήγορο και νευρικό και σώζει την σκηνοθετική νωθρότητα (χαρακτηριστικό παράδειγμα, η κομμένη με μαεστρία σεκάνς της εκκλησίας). Το σενάριο ακολουθεί με υποδειγματική υπομονή τους κανόνες των ταινιών αγωνίας, αφήνοντας τον θεατή ολομόναχο να λύσει το αφηγηματικό παζλ, καθώς οι όμορφα φωτισμένες σκηνές διαδέχονται με ντελιριακό ρυθμό η μία την άλλη. Παγιδευμένοι σε ένα τεράστιο αστικό κλουβί (πόσο τυχαίο είναι άλλωστε, πως δύο από τους ήρωες φυλάνε κλουβιά με ωδικά πτηνά, ή πως κι ο πρωταγωνιστής επιχειρεί να δραπετεύσει κρυμμένος σε ένα φορτηγό με πουλερικά;) οι δύο ήρωες πασχίζουν να λύσουν τον γρίφο μέσα τους και εκείνον που απλώνεται τριγύρω τους. Η διαδρομή τους θα τελειώσει το ξημέρωμα. Κι ως τότε, ο θεατής σίγουρα δεν θα μείνει ασυγκίνητος.

Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 23-03-2006  |  Διανομή: Graal

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ:

Σας Προτείνουμε Ακόμη

Το Πρόγραμμα των Προβολών

Αναζήτηση με τον Πρωτότυπο Τίτλο

Αναζήτηση με τον Ελληνικό Τίτλο

Αναζήτηση με την Περιοχή

Αναζήτηση με τον Κινηματογράφο


© 2000-2019 | Θανάσης Γεντίμης

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.

Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.