Armor
Η Μεγάλη Ληστεία
Περιπέτεια | Παραγωγή: 2024 | Διάρκεια 89'

Σκηνοθεσία: Justin Routt
Πρωταγωνιστούν: Sylvester Stallone Sylvester Stallone, Josh Wiggins, Dash Mihok Dash Mihok, Jason Patric, Laney Taylor
Πατέρας (Jason Patric) και γιος (Josh Wiggins) που εργάζονται ως φύλακες σε μια εταιρεία θωρακισμένων φορτηγών συναντούν μια ομάδα επίδοξων ληστών ενώ βρίσκονται σε μια γέφυρα. Παγιδεύονται στο φορτηγό, οπότε πρέπει να καταστρώσουν ένα σχέδιο για να δραπετεύσουν και να εξασφαλίσουν την επιβίωσή τους. Θα πρέπει να αναμετρηθούν, ωστόσο, με τον πανούργο Rook (Sylvester Stallone), επικεφαλής της ομάδας των ληστών, ο οποίος μπορεί να προβλέψει κάθε τους κίνηση και θα κάνει τα πάντα για να τους "στριμώξει". Όσο, όμως, οι απόπειρες του Rook να αιχμαλωτίσει τους δύο αντιπάλους του αποτυγχάνουν, τόσο οι άνδρες του αρχίζουν να τον αμφισβητούν, δυσχεραίνοντας το σχέδιό του.
Το «Armor» ξεκινάει με δύο γκολ υπέρ του από τα αποδυτήρια και θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μια από τις πιο αξιοσημείωτες ταινίες δράσης της πρόσφατης μνήμης, αν δεν έβαζε σωρηδόν τα αυτογκόλ από το πρώτο μέχρι το τελευταίο του λεπτό, καταλήγοντας σε αρπαχτή και ναδίρ της φιλμογραφίας του πρωταγωνιστή του. Αφενός, το concept μιας ταινίας που θα διαδραματίζεται σχεδόν εξ' ολοκλήρου πάνω σε μια γέφυρα, όπου οι ήρωές μας θα είναι εγκλωβισμένοι μέσα σε ένα θωρακισμένο όχημα είναι απλή αλλά άκρως ιντριγκαδόρικη. Αφετέρου, το γεγονός ότι ο Sylvester Stallone καλείται, για σπάνια φορά, να παίξει ρόλο "κακού" προκαλεί αυτόματα ενδιαφέρον, αν μη τι άλλο γιατί ο ηθοποιός έχει χρόνια να "πειράξει" την κινηματογραφική περσόνα του.
Όσον αφορά στο premise, το «Armor» το εκτελεί τελείως διεκπεραιωτικά, προβλέψιμα και χωρίς στιλ. Το σενάριο είναι γεμάτο ευκολίες και κλισέ, ενώ η σκηνοθεσία του Justin Routt δεν έχει καμία απολύτως προσωπικότητα, δεν διαφοροποιείται από τη μέση straight to vod ταινία δράσης του σωρού, δεν φέρνει σαν αποτέλεσμα ούτε μια πραγματικά αξιομνημόνευτη σκηνή δράσης. Όποιον να έβαζες στην καρέκλα του σκηνοθέτη, θα παρέδιδε ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα, τεχνικά ευπρεπές μα εντελώς άδειο και ανούσιο καλλιτεχνικά, δίχως τη μαστοριά των αληθινών βιρτουόζων του είδους. Σκεφτείτε τι θα έκανε με αυτό το σενάριο ένας John McTiernan και μελαγχολήστε με αυτό που βλέπετε.
Και σαν να μην έφτανε αυτό, η ταινία κλωτσάει και το άλλο εν δυνάμει πλεονέκτημά της, το "τσαλάκωμα" του Stallone. Στην τελευταία πράξη του έργου, μέσα από μια πρωτοφανώς τεμπέλικη σεναριακή ανατροπή, ο χαρακτήρας του Sly μεταστρέφεται εντελώς μη πειστικά, στρέφεται εναντίον των ανδρών του και σώζει τους πρωταγωνιστές μας, ως από μηχανής θεός. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι το «Armor» στο σημείο αυτό μας τρολάρει και αντιμετωπίζει τον εαυτό του ως ανέκδοτο, δυστυχώς όμως ο όλος τόνος της ταινίας υποδηλώνει πως οι συντελεστές της εκλαμβάνουν αυτό που μας παραδίδουν ως κάτι το άκρως σοβαρό. Εμείς, από την άλλη, δεν μπορούμε με τίποτα να το δούμε έτσι.
Χαμένη ευκαιρία για μια πραγματικά καλή ταινία δράσης, το «Armor» συνεχίζει ένα κακό σερί για τον αγαπημένο πρωταγωνιστή του τα τελευταία χρόνια, που διακόπτεται μόνο προσωρινά από το τηλεοπτικό «Tulsa King». Ο Stallone, την τελευταία πενταετία περίπου, παίζει διαρκώς σε κακές ταινίες που δε θυμίζουν σε τίποτα την ένδοξη φιλμογραφία του των προηγούμενων δεκαετιών και θα έκαναν ακόμα και αδύναμες στιγμές της, όπως το «The Specialist» (1994) του Luis Llosa, να φαντάζουν αξιόλογες. Μακάρι ο μεγάλος action star που γνωρίσαμε να τολμήσει να πειράξει λίγο τον καθιερωμένο ανθρωπότυπό του, για να μας χαρίσει ξανά σημαντικές ταινίες.
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 09-01-2025 | Διανομή: Σπέντζος



Σας Προτείνουμε Ακόμη
Το Πρόγραμμα των Προβολών