Babygirl

Babygirl

Θρίλερ  |  Παραγωγή: 2024  |  Διάρκεια 114'

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Halina Reijn

Πρωταγωνιστούν: Nicole Kidman, Harris Dickinson, Antonio Banderas Antonio Banderas, Sophie Wilde Sophie Wilde, Esther McGregor

Κείμενο: Βαγγέλης Βίτσικας

Η Romy (Nicole Kidman) είναι CEO σε μια εταιρεία, έχει μια υπέροχη οικογένεια, είναι εύπορη και η κοινωνική της ζωή είναι γεμάτη. Δεν μπορεί, όμως, να ικανοποιηθεί σεξουαλικά από τον άνδρα της (Antonio Banderas). Όταν ο Samuel (Harris Dickinson), ένας νεαρός δόκιμος στην εταιρεία, αρχίσει να τη φλερτάρει ανοιχτά, εκείνη θα προσπαθήσει να αντισταθεί, αλλά τελικά θα ενδώσει, ξεκινώντας μαζί του μια παθιασμένη σεξουαλική σχέση. Καθώς, όμως, ο Samuel θα αρχίσει να διεκδικεί όλο και περισσότερα από τη Romy, η κατάσταση θα ξεφύγει από τον έλεγχο, απειλώντας να τινάξει την οικογενειακή κι επαγγελματική ισορροπία της τελευταίας στον αέρα.

Το «Babygirl», η τρίτη μεγάλου μήκους σκηνοθετική δουλειά της πρώην ηθοποιού Halina Rejn δύο χρόνια μετά το σλάσερ «Bodies Bodies Bodies», είναι μια ταινία φτιαγμένη από και απευθυνόμενη σε ανθρώπους χωρίς προβλήματα. Είναι ενδιαφέρον το θέμα μιας μεσήλικης γυναίκας που αδυνατεί να ικανοποιηθεί ερωτικά από το σύζυγό της και διεκδικεί για τον εαυτό της την ηδονή μέσα από μια απαγορευμένη σχέση. Η αστοχία της ταινίας στο κομμάτι αυτό, μία από τις πολλές συνολικά αδυναμίες της, είναι ότι βάζει την ηρωίδα της να είναι μια λευκή, προνομιούχα γυναίκα που τα έχει όλα. Αραγε, πόσο πιο ενδιαφέρον θα ήταν συνολικά το θέαμα αν η ίδια πλοκή είχε σαν κεντρικό χαρακτήρα μια γυναίκα των κατώτερων λαϊκών στρωμάτων;

Από εκεί και ύστερα, περνάμε στις καθαρά τεχνικές αδυναμίες της ταινίας, αρχής γενομένης από το σενάριο. Γεμάτο κακογραμμένους, αμήχανους διαλόγους και εξωφρενικές ανατροπές, το σενάριο θα μπορούσε να το είχε υπογράψει ο Joe Esterhaz στη δεκαετία του 1990 φιλοδοξώντας να παραδώσει ακόμη ένα rip-off του «Basic Instinct» (1992), μόνο που, όπως και στις περιπτώσεις ταινιών σαν το αποτυχημένο «Sliver» (1993) του Philip Noyce, πάλι σε σενάριο Esterhaz, αυτό που θα έλειπε θα ήταν ένας Paul Verhoeven να αντιληφθεί τι μπούρδα του έδωσαν να σκηνοθετήσει και να την προσεγγίσει ανατρεπτικά, διαποτίζοντας την ταινία του με μαύρο χιούμορ και κάνοντας καθοριστικές παρεμβάσεις στο κείμενο, μετατρέποντάς το σχεδόν σε μαύρη κωμωδία.

Κι εδώ φθάνουμε στην έτερη μεγάλη αδυναμία του «Babygirl», που είναι η ίδια η σκηνοθέτριά του. Η Halina Rejn είναι τηλεοπτικής λογικής δημιουργός, η σκηνοθεσία της είναι από αδιάφορη έως κακή. Περισσότερο από τα ερωτικά θρίλερ του Verhoeven και του Adrian Lyne, τα οποία επικαλείται υποτίθεται για να τα ανατρέψει, το φιλμ θυμίζει τις ταινίες της σειράς «Fifty Shades of Grey». Στην πραγματικότητα, θα μπορούσε κάλλιστα το «Babygirl» να είναι το επόμενο κεφάλαιο στο εν λόγω franchise, όπου συναντάμε την ηρωίδα μερικά χρόνια ύστερα από το φινάλε της τελευταίας ταινίας, ανικανοποίητη σεξουαλικά και σε αναζήτηση νέων περιπετειών.

Τι κρατάμε, λοιπόν, από το «Babygirl»; Τις ερμηνείες του και μόνον. Η Nicole Kidman είναι πολύ καλή, αν και ομολογουμένως έχει ξαναπαίξει τέτοιους ρόλους σε τόσο πολλές παραγωγές τα τελευταία χρόνια που κινδυνεύει να τυποποιηθεί. Της πιστώνουμε ωστόσο τη γενναιότητα να τσαλακωθεί σε αρκετές σκηνές της ταινίας που απαιτούν από εκείνη να απαλλαχθεί από την εικόνα της σταρ. Ο Harris Dickinson είναι τρομακτικός, σιχαμερός, κλέβει την παράσταση στις σκηνές όπου εμφανίζεται. Όμως την καλύτερη ερμηνεία της ταινίας την παραδίδει ο Antonio Banderas, ο οποίος σώζει και μια σκηνή μονολόγου που έχει προς το φινάλε κι η οποία θα ήταν φρικτή αν δεν την έπαιζε έτσι ο ηθοποιός.

Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 26-12-2024  |  Διανομή: Tanweer  |  Επίσημο Site

Παίζεται σε 4 αίθουσες. Δείτε αναλυτικά.
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ:

Σας Προτείνουμε Ακόμη

Το Πρόγραμμα των Προβολών

Αναζήτηση με τον Πρωτότυπο Τίτλο

Αναζήτηση με τον Ελληνικό Τίτλο

Αναζήτηση με την Περιοχή

Αναζήτηση με τον Κινηματογράφο


© 2000-2025 | Θανάσης Γεντίμης

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.

Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.