Νυχτερινός Εκφωνητής

Νυχτερινος Εκφωνητης

Δραματική  |  Παραγωγή: 2024  |  Διάρκεια 74'

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Ρένος Χαραλαμπίδης

Πρωταγωνιστούν: Ρένος Χαραλαμπίδης, Ελευθερία Στάμου, Μαργαρίτα Αμαραντίδη,

Κείμενο: Βαγγέλης Βίτσικας

Ένας βετεράνος νυχτερινός ραδιοφωνικός εκφωνητής (Ρένος Χαραλαμπίδης), τη βραδιά που κλείνει τα 50 και συνειδητοποιεί με αμηχανία ότι δε συγκαταλέγεται πια στους νέους, ξετυλίγει στον αέρα τη ζωή του. Αξονας της εκπομπής είναι η αναζήτηση ενός χαμένου έρωτα από την εποχή του που υπηρετούσε τη θητεία του ως εύζωνας, μέσα από τα ερωτικά και όχι μόνο μηνύματα που διέσωσε ένας παλιός τηλεφωνητής. Βγάζοντας στον αέρα τα παθιασμένα ηχογραφημένα μηνύματα από τη δεκαετία του '90, θα προσπαθήσει να εντοπίσει αυτήν τη γυναίκα και να την πείσει να του τηλεφωνήσει.

Επίμονος εκπρόσωπος ενός προσωπικού σινεμά που συγχρόνως καταφέρνει να μιλάει στην καρδιά ενός κοινού που ακολουθεί με προσήλωση το σκηνοθετικό του έργο, ο Ρένος Χαραλαμπίδης επιστρέφει 14 ολόκληρα χρόνια μετά τα «4 Μαύρα Κοστούμια» με την πέμπτη ταινία του, ένα ανορθόδοξο μιούζικαλ, όπως το ορίζει ο ίδιος, το οποίο αντλεί έμπνευση από τις εμπειρίες του δημιουργού του από το ραδιόφωνο για να υποκλιθεί σε όσα εκείνος ανέκαθεν αγαπούσε: την Αθήνα, τους ανεκπλήρωτους έρωτες, τη νιότη και τη μέση ηλικία, το ραδιόφωνο, το σινεμά. Ο «Νυχτερινός Εκφωνητής» είναι ένας Χαραλαμπίδης που θα εκτιμήσουν οι λάτρεις του σκηνοθέτη και θα μισήσουν οι επικριτές του.

Εμφανώς αυτοβιογραφική και ανερυθρίαστα εξομολογητική, η νέα ταινία του Έλληνα δημιουργού θέτει και πάλι στο επίκεντρο την περσόνα του σκηνοθέτη - πρωταγωνιστή, που συναντάμε, σε παραλλαγές, σε όλες του τις ταινίες και κάνει τον Χαραλαμπίδη να συγγενεύει με τους μεγάλους κωμικούς του κλασικού αμερικανικού κινηματογράφου. Επιστρέφοντας στο σινεμά της περιπλάνησης και του στοχασμού που μας σύστησε με τις δύο πρώτες του ταινίες, το «No Budget Story» (1997) και βεβαίως τα «Φτηνά Τσιγάρα» (2000), ο Χαραλαμπίδης αποχαιρετά με χαμόγελο τη δική του νιότη, καλωσορίζοντας όμως με ανυπομονησία τη μέση ηλικία και την ωριμότητα που αυτή φέρνει. Βάζοντας στο παιχνίδι τα αρχαία αγάλματα, σαφές σύμβολο του αιώνιου πλην ανθρωπίνως δημιουργημένου, αναρωτιέται πώς μπορεί και ο ίδιος να δαμάσει το χρόνο.

Και βρίσκει την απάντηση σε έναν παλιό αλλά ακόμη εν λειτουργία τηλεφωνητή, στην ανάμνηση ενός συναισθήματος που δεν ευοδώθηκε, στο παντοτινό καταφύγιο της Πύλης του Αδριανού, στον ίδιο τον κινηματογράφο. Η σαφής αναφορά στην «Casablanca» (1942) του Michael Curtiz δε λειτουργεί απλά ως μια χαριτωμενιά, αλλά ως ένας φόρος τιμής στην τέχνη που, περισσότερο από κάθε άλλη, νικά το χρόνο και το θάνατο, αποτυπώνοντας τη ζωή και τη νεότητα για πάντα στα καρέ της. Αλλωστε, οι μόνοι έρωτες που πραγματικά διαρκούν για πάντα είναι αυτοί της μεγάλης οθόνης.

Σε πείσμα μιας εποχής που έχει αναγάγει τον κυνισμό και τον μηδενισμό σε μαγκιά και την εξάρτηση από το κρατικό χρήμα σε μοναδική δίοδο δημιουργίας, ο Ρένος Χαραλαμπίδης επιμένει να κάνει ένα σινεμά ρομαντικό, χειροποίητο, αλλά παθιασμένο. Κι ό,τι κι αν του χρεώσεις ενδεχομένως, όσα ψεγάδια και αν του βρεις, είναι πολύ πιο έντιμος από κάθε άλλο εγχώριο κινηματογραφιστή αυτήν τη στιγμή εκεί έξω. Σε μόλις 74 λεπτά εικόνων, ήχων και μελωδιών, ο «Νυχτερινός Εκφωνητής» είναι ένα μικρό φιλμικό δώρο που σου ζεσταίνει την καρδιά. Ένα φιλμ απολύτως ταιριαστό στην εργογραφία του δημιουργού του, που προορίζεται για εκείνο το μικρό ίσως, αλλά πιστό κοινό του.

Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 20-06-2024  |  Διανομή: Danaos Films

Παίζεται σε 6 αίθουσες. Δείτε αναλυτικά.
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ:

Σας Προτείνουμε Ακόμη

Το Πρόγραμμα των Προβολών

Αναζήτηση με τον Πρωτότυπο Τίτλο

Αναζήτηση με τον Ελληνικό Τίτλο

Αναζήτηση με την Περιοχή

Αναζήτηση με τον Κινηματογράφο


© 2000-2024 | Θανάσης Γεντίμης

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.

Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.