Monster (Kaibutsu)

Το Τέρας

Δραματική  |  Παραγωγή: 2023  |  Διάρκεια 126'

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Kore-eda Hirokazu

Πρωταγωνιστούν: Sakura Ando Sakura Ando, Eita Nagayama, Soya Kurokawa, Hinata Hiiragi, Mitsuki Takahata

Κείμενο: Βαγγέλης Βίτσικας

Μια προαστιακή κωμόπολη με μια μεγάλη λίμνη. Μια μητέρα (Sakura Ando) η οποία μεγαλώνει ολομόναχη τον αγαπημένο της γιο (Soya Kurokawa), ένας δάσκαλος (Eita Nagayama) ο οποίος νοιάζεται για τους μαθητές του, και αθώα παιδιά που ζουν ξέγνοιαστες μέρες. Μια μέρα, ένας καυγάς ξεσπά στο σχολείο. Δείχνει σαν ένας συνηθισμένος καυγάς μεταξύ παιδιών, αλλά οι ισχυρισμοί κάθε πλευράς διαφέρουν, και σταδιακά εξελίσσεται σε μεγάλο ζήτημα που εμπλέκει την τοπική κοινότητα και τα μέσα ενημέρωσης. Και τότε, ένα συννεφιασμένο πρωινό, τα παιδιά ξαφνικά εξαφανίζονται.

Προμετωπίδα μιας ολόκληρης, εύρωστης, ποιοτικής και υγιούς εθνικής κινηματογραφίας, ο Hirokazu Kore-eda κρατά ακόμη ψηλά το λάβαρο του ιαπωνικού κινηματογράφου, συνεχίζοντας την παράδοση σκηνοθετών όπως ο Yasujiro Ozu ή ο Mikio Naruse στην αποτύπωση της σύγχρονης ζωής, μέσα από ένα μινιμαλιστικό σκηνοθετικό και σεναριακό στιλ που ειδικά όταν βρίσκει ένα δυνατό θέμα μπορεί να δώσει από μικρά έως μεγάλα φιλμικά αριστουργήματα. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχει συμβεί κάτι τέτοιο και η νέα ταινία του Ιάπωνα δημιουργού, «Monster», είναι μια τέτοια περίπτωση, εγγραφόμενη άμεσα ως μια από τις καλύτερες της καριέρας του.

Αξιοποιώντας το βασικό εύρημα του κλασικού αριστουργήματος «Rashomon» (1950) του Akira Kurosawa, το οποίο θέλει την ίδια ιστορία δραματοποιημένη με ορισμένες διαφορές από περισσότερες της μιας οπτικές γωνίες χαρακτήρων εντός του φιλμ, ο Kore-eda ξεκινά την ταινία του σαν ένα βραδυφλεγές θρίλερ μυστηρίου. Για το μεγαλύτερο μέρος του έργου, δεν μπορείς να καταλάβεις προς τα πού το πάει ο δημιουργός, γεγονός που ίσως ξενίσει μια μερίδα θεατών η οποία δεν είναι συνηθισμένη σε ταινίες που ξετυλίγουν την ατζέντα τους σταδιακά και όχι από την αρχή. Οπωσδήποτε, το «Monster» δεν είναι μια ταινία που απευθύνεται στους μη εξοικειωμένους με το σινεμά του Kore-eda, αφού είναι ένα έργο τολμηρό και πειραματικό ακόμη και τα δικά του δεδομένα.

Θέλοντας να αποφύγουμε οποιουδήποτε είδους spoiler για να μη χαλάσουμε την εμπειρία της παρακολούθησης της ταινίας σε κάποιον που θέλει να τη δει χωρίς να γνωρίζει εκ των προτέρων τίποτα, είμαστε αναγκασμένοι να μιλήσουμε κάπως αόριστα σχετικά με τη θεματολογία του φιλμ. Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι αλλιώς ξεκινάει η ταινία και αλλιώς εξελίσσεται, με τη μετάβαση να είναι ομαλότατη και να φανερώνει δημιουργό κλάσεως, που πάντα ξέραμε βέβαια ότι είναι ο Kore-eda. Το σίγουρο είναι ότι όποιος παρακολουθήσει το φιλμ με πλήρη εμπιστοσύνη στον σκηνοθέτη και τις προθέσεις του, θα έρθει αντιμέτωπος με μια βαθιά συγκινητική ταινία που κλιμακώνεται υποδειγματικά και βάζει κάτω τις περισσότερες ταινίες αντίστοιχης θεματολογίας που παρακολουθούμε στις μέρες μας.

Πιθανότατα μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, το «Monster» αποκαλύπτει έναν Kore-eda σε σταθερά μεγάλη φόρμα. Σηματοδοτώντας την κινηματογραφική επιστροφή του σκηνοθέτη στη χώρα του μετά το βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα «Shoplifters» (2018) - είχαν προηγηθεί το γυρισμένο στη Γαλλία «The Truth» (2019) και το γυρισμένο στην Κορέα «Broker» (2022) - η ταινία απέσπασε δίκαια το Βραβείο Σεναρίου στο πρόσφατο Φεστιβάλ των Καννών και συνοδεύεται από το τελευταίο κινηματογραφικό soundtrack που συνέθεσε ο μεγάλος Ryuichi Sakamoto, πριν εγκαταλείψει αυτόν τον κόσμο.

Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 16-11-2023  |  Διανομή: Σπέντζος

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ:

Σας Προτείνουμε Ακόμη

Το Πρόγραμμα των Προβολών

Αναζήτηση με τον Πρωτότυπο Τίτλο

Αναζήτηση με τον Ελληνικό Τίτλο

Αναζήτηση με την Περιοχή

Αναζήτηση με τον Κινηματογράφο


© 2000-2025 | Θανάσης Γεντίμης

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.

Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.