Knock At The Cabin

Χτύπος Στην Καλύβα

Θρίλερ  |  Παραγωγή: 2023  |  Διάρκεια 100'

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: M. Night Shyamalan

Πρωταγωνιστούν: Dave Bautista, Jonathan Groff, Ben Aldridge, Nikki Amuka-Bird, Rupert Grint

Κείμενο: Βαγγέλης Βίτσικας

Ενώ κάνουν διακοπές σε μια απομακρυσμένη κατοικία, η 8 χρονη Wen (Kristen Cui) και οι δύο μπαμπάδες της, Andrew (Jonathan Groff) και Eric (Ben Aldridge) βρίσκονται ξαφνικά όμηροι τεσσάρων οπλισμένων ξένων, οι οποίοι απαιτούν από την οικογένεια κάτι τρομερό: να επιλέξουν ένα από τα τρία μέλη, προκειμένου να θυσιαστεί κι έτσι να αποφευχθεί η Αποκάλυψη. Μην έχοντας επαρκή πρόσβαση στον έξω κόσμο, η οικογένεια πρέπει να πάρει μια απόφαση πριν καταστραφεί ολόκληρη η ανθρωπότητα.

Παρά το ελπιδοφόρο ξεκίνημά του με ταινίες όπως το «The Sixth Sense» (1999), το «Unbreakable» (2000), το «Signs» (2002) και το «The Village» (2004), ο M. Night Shyamalan ακολούθησε καθοδική πορεία στη συνέχεια, και μοναδική έκλαμψη στη φθίνουσα καριέρα του τα τελευταία είκοσι σχεδόν χρόνια αποτελεί το «Split» (2016). Για κάποιον ανεξήγητο λόγο, όμως, κάθε φορά που ανακοινώνει την επόμενη ταινία του καταφέρνει να γεννήσει προσδοκίες. Ίσως επειδή οι ανατροπές στο φινάλε είναι (ή ήταν κάποτε) το δυνατό του σημείο, όσοι θαυμάσαμε τις πρώτες ταινίες του περιμένουμε ακόμη το twist που θα τον καταστήσει και πάλι έναν πολυαναμενόμενο δημιουργό. Δυστυχώς, η ολοκαίνουργια δημιουργία του δεν εκπληρώνει αυτές τις προσδοκίες.

Το «Knock at the Cabin» έχει τα ίδια προβλήματα με την αμέσως προηγούμενη ταινία του σκηνοθέτη, το «Old» (2021). Ξεκινά υποσχόμενα, καταφέρνει να σε βάλει στην ατμόσφαιρα και να σε ιντριγκάρει με το αίνιγμα της πλοκής του, κοντολογίς είναι μια σχεδόν αψεγάδιαστη ταινία καθ' όλη τη διάρκεια της πρώτης και της δεύτερης πράξης και μετά... τα κάνει μούσκεμα. Η τρίτη πράξη, όταν πια γίνεται η αποκάλυψη της αλήθειας και επιλύεται ο γρίφος, είναι για γέλια. Τραβηγμένη από τα μαλλιά, ελάχιστα πειστική και από το πουθενά, η ανατροπή που μας επιφυλάσσει εδώ ο Shyamalan είναι ίσως η πιο φιλόδοξη αλλά και η πιο αποτυχημένη της καριέρας του, βουτηγμένη καθώς είναι στην έπαρση, τον μεγαλοϊδεατισμό, τη συνωμοσιολογία και την πεποίθηση, εκ μέρους του δημιουργού, ότι αυτά που έχει να πει είναι φοβερά και τρομερά.

Πολύ κρίμα, γιατί, επίσης όπως και το «Old», το νέο φιλμ του Shyamalan διαθέτει εκπληκτικές σκηνοθετικές αρετές που θα μπορούσαν να το μετατρέψουν σε ένα μικρό αριστούργημα. Ο σκηνοθέτης γνωρίζει άριστα πώς να υποβάλει μια ατμόσφαιρα αμφιβολίας, παράνοιας και φόβου με ελάχιστα μέσα. Η πρώτη εμφάνιση των "κακών", η εισβολή τους στο σπίτι, ο τρόπος που κινηματογραφούνται ορισμένοι θάνατοι (περισσότερα επ' αυτού θα ήταν spoilers) είναι παραδείγματα της σκηνοθετικής δεξιοτεχνίας του Shyamalan, ο οποίος καταφέρνει να "καλύψει" τα εμπόδια που φέρνει ο σχετικά χαμηλός προϋπολογισμός με έξυπνα ευρήματα, όπως η μετάδοση των καταστροφών που λαμβάνουν χώρα από την τηλεόραση. Αν μη τι άλλο, διαθέτει ακόμη την ευρηματικότητα που κάθε σημαντικός σκηνοθέτης του σινεμά του φανταστικού οφείλει να διαθέτει.

Αυτό που δε φαίνεται να διαθέτει πια είναι η σεναριακή ταπεινότητα, η εγκράτεια και η γνώση των ορίων του. Καθ' όλη τη διάρκεια του έργου, χτίζει μια ατμόσφαιρα που υπόσχεται πράγματα τα οποία δεν έρχονται ποτέ. Για τα δεδομένα του Shyamalan, η αποκάλυψη του φινάλε είναι εξωφρενικά αδύναμη και ισχνή. Κι όμως, σε όλη την υπόλοιπη διάρκειά της, η ταινία έχει σκιαγραφήσει επτά διαφορετικούς χαρακτήρες με τρόπο συναρπαστικό, έχει ισορροπήσει θαυμάσια το στοιχείο του τρόμου με αυτό της κλειστοφοβίας, έχει εκμεταλλευτεί άψογα το απομονωμένο σκηνικό.

Εξίσου άνισες με το σενάριο είναι και οι ερμηνείες της ταινίας. Η μικρή Kristen Cui είναι μια αποκάλυψη, ενώ οι Dave Bautista και Rupert Grint παραδίδουν στιβαρές ερμηνείες, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά πως αμφότεροι εξελίσσονται θεαματικά σαν ηθοποιοί από ταινία σε ταινία. Από την άλλη, οι δύο πρωταγωνιστές, Jonathan Groff και Ben Aldridge, είναι ισχνοί και δεν πείθουν, επιδιδόμενοι αρκετές φορές (ιδίως ο Aldridge) σε overacting μεθόδους. Οι δύο γυναίκες που συμπληρώνουν το κουαρτέτο των "κακών" (που δεν είναι ακριβώς τέτοιοι, κι αυτό είναι ένα προτέρημα του φιλμ) είναι εντελώς αδιάφορες ερμηνευτικά.

Το «Knock at the Cabin» ενώ έχει αναμφισβήτητες αρετές, καταστρέφεται από μόνο του εξαιτίας της απαράδεκτης τρίτης πράξης του. Δεν είναι μια ταινία που θα μας πείσει ότι ο Μ. Night Shyamalan είναι ακόμα εδώ, τουλάχιστον μέχρι την ανακοίνωση της επόμενης ταινίας του. Ας ελπίσουμε ο σκηνοθέτης που μας χάρισε αξέχαστες κινηματογραφικές συγκινήσεις στα τέλη των '90s και στις αρχές των '00s να πετύχει τελικά το πολυπόθητο comeback, δίνοντάς μας ταινίες που θα μας εκπλήξουν εκ νέου ευχάριστα.

Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 02-02-2023  |  Διανομή: Tulip  |  Επίσημο Site

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ:

Σας Προτείνουμε Ακόμη

Το Πρόγραμμα των Προβολών

Αναζήτηση με τον Πρωτότυπο Τίτλο

Αναζήτηση με τον Ελληνικό Τίτλο

Αναζήτηση με την Περιοχή

Αναζήτηση με τον Κινηματογράφο


© 2000-2025 | Θανάσης Γεντίμης

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.

Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.