Decision To Leave

Απόφαση Φυγής

Δραματική  |  Παραγωγή: 2022  |  Διάρκεια 138'

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Park Chan-wook

Πρωταγωνιστούν: Tang Wei, Go Kyung-Pyo, Park Hae-il, Jung Yi-seo, Jeong Min Park

Κείμενο: Βαγγέλης Βίτσικας

Ένας ντετέκτιβ της νοτιοκορεατικής αστυνομίας στη Σεούλ, ο Soo - Wan (Go Kyung - Pyo) αναλαμβάνει να διερευνήσει την υπόθεση ενός άνδρα ο οποίος βρήκε μυστηριώδη και τραγικό θάνατο ενώ περπατούσε στα βουνά. Η αρχική έρευνα οδηγεί τον αστυνομικό στο συμπέρασμα ότι επρόκειτο για αυτοκτονία. Όταν, όμως, γνωρίσει καλύτερα τη σύζυγο του νεκρού άνδρα, τη γοητευτική Seo - Rae (Tang Wei), σχεδόν θα βεβαιωθεί ότι εκείνη τον δολοφόνησε. Οι υποψίες του αυτές δε θα τον εμποδίσουν, ωστόσο, να ερωτευτεί την αινιγματική γυναίκα.

Το «Decision to Leave», ήδη μια από τις πιο πολυσυζητημένες ταινίες της χρονιάς που διανύουμε, είναι η πιο τολμηρή δημιουργία του Νοτιοκορεάτη σκηνοθέτη Park Chan - Wook («Oldboy», 2003). Έτσι πρωτότυπα όπως αποπειράται να μπλέξει τις επιρροές του από το σινεμά του Alfred Hitchcock, το κλασικό νουάρ, το ερωτικό μελόδραμα και την αισθητική που έχει αναδείξει το νοτιοκορεάτικο σινεμά σε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες σύγχρονες εθνικές κινηματογραφίες, ο δημιουργός μερικών από τις ωραιότερες ταινίες που μας έχει δώσει η συγκεκριμένη χώρα μοιάζει να θέλει να χωρίσει εξαρχής τους θεατές του σε φανατικούς λάτρεις και ορκισμένους πολέμιους. Αυτόν του τον στόχο τον καταφέρνει: το νέο του φιλμ είτε θα το αγαπήσεις είτε θα σε χάσει εντελώς από ένα σημείο κι έπειτα.

Αν και ο γράφων είναι θαυμαστής του σκηνοθέτη το «Decision To Leave» δεν τον κέρδισε. Αλλά ίσως (όπως έγραψαν αρκετοί) να χρειάζονται μερικές επαναληπτικές θεάσεις για να το αποκωδικοποιήσει πλήρως ο θεατής. Μετά από αυτή τη διευκρίνιση, η νέα ταινία του Park Chan - Wook είναι ένα έργο που, από τη μέση περίπου και μετά, δύσκολα παρακολουθείται αν δε σε έχει ήδη πείσει ότι είναι αριστούργημα. Το νήμα της ιστορίας χάνεται, καθώς ο Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης καταργεί την συνέχεια χώρου και χρόνου, μπλέκει αφηγηματικούς χρόνους και πειραματίζεται με την έννοια της γραμμικότητας στην εξιστόρηση. Γρήγορα γίνεται σαφές πως δεν έχουμε να κάνουμε με άλλο ένα procedural αστυνομικό φιλμ, αλλά με μια ταινία που αλλάζει διαδοχικά πρόσωπα, για να αποκαλύψει τελικά πως πρόκειται για ιστορία αγάπης.

Ανέκαθεν ο Park υπήρξε στιλίστας της εικόνας, ξέροντας πώς να δημιουργεί ταινίες όπου περισσότερα δείχνονταν και λιγότερα λέγονταν. Από το απόλυτο έπος εκδίκησης του νοτιοκορεατικού κινηματογράφου, τη διάσημη "Τριλογία της Εκδίκησης", μέχρι το βαμπιρικό θρίλερ «Thirst» (2009) κι από εκεί στο ερωτικά φορτισμένο «The Handmaiden» (2016), κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι ο σκηνοθέτης αυτός είναι ένας εικονοκλάστης του μοντέρνου σινεμά. Το «Decision to Leave» δεν αποτελεί εξαίρεση, καθώς είναι μια οπτικά πανέμορφη δουλειά, με πλάνα των οποίων η εικαστική αξία συναγωνίζεται εκείνη πινάκων ζωγραφικής. Οι φωτισμοί, οι γωνίες λήψης και η διεύθυνση φωτογραφίας εναρμονίζονται έτσι ώστε να συνθέσουν μια από τις πιο εκτυφλωτικές κινηματογραφικές εμπειρίες της χρονιάς.

Αυτό που λείπει από την ταινία αυτή είναι ένα μετρημένο σενάριο, το οποίο θα βάλει όλα όσα έχει στο μυαλό του ο Park σε μια τάξη. Αντίθετα, εδώ έχουμε ένα χωνευτήρι επιρροών και ετερόκλητων αφηγηματικών ιδεών που δεν οδηγούν πουθενά και καθιστούν το φιλμ μια άψυχη κατασκευή. Η ερωτική ιστορία που βρίσκεται στην καρδιά της ταινίας δεν "απογειώνεται" ποτέ και τελικά με ένα έργο όπου το στιλ κυριαρχεί απελπιστικά έναντι της όποιας ουσίας. Μπορεί η φόρμα που διάλεξε ο Park να δίνει την εντύπωση πως κάνει κάτι πρωτότυπο, στην πραγματικότητα όμως τίποτα το καινοτόμο δεν έχει να προσφέρει αυτή η ταινία.

Αυτό που μένει, εν τέλει, από τη νέα του ταινία είναι οι πολύ καλές ερμηνείες των ηθοποιών και το πανέμορφο τεχνικό κομμάτι. Το «Decision to Leave» επιβεβαιώνει το ταλέντο του Park Chan - Wook στη δημιουργία εντυπωσιακών εικόνων, δραματουργικά όμως είναι μακράν η πιο αδύναμη ταινία που έχει κάνει από την εποχή του ανεκδιήγητου «I'm a Cyborg, but That's OK» (2006). Ας ελπίσουμε ο σκηνοθέτης του αριστουργηματικού «Oldboy» να επιστρέψει σύντομα στη φόρμα, αφηγούμενος συναρπαστικές, πέρα από καλαίσθητες, ιστορίες.

Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 20-10-2022  |  Διανομή: Cinobo

Παίζεται σε 4 αίθουσες. Δείτε αναλυτικά.
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ:

Σας Προτείνουμε Ακόμη

Το Πρόγραμμα των Προβολών

Αναζήτηση με τον Πρωτότυπο Τίτλο

Αναζήτηση με τον Ελληνικό Τίτλο

Αναζήτηση με την Περιοχή

Αναζήτηση με τον Κινηματογράφο


© 2000-2022 | Θανάσης Γεντίμης

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.

Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.