Happy End

Happy End

Δραματική  |  Παραγωγή: 2017  |  Διάρκεια 107'

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Michael Haneke

Πρωταγωνιστούν: Isabelle Huppert, Jean-Louis Trintignant, Mathieu Kassovitz, Fantine Harduin, Franz Rogowski

Κριτική: Μαριάννα Ράντου

Η οικογένεια Laurent διαλύεται εκ των έσω. Είναι μια μεγαλοαστική αριστοκρατική οικογένεια εργολάβων του Calais, στη βόρεια Γαλλία. Τα μέλη της οικογένειας ενδεχομένως να έπλητταν αφόρητα στην τακτοποιημένη ζωή τους, εάν μια σειρά από ατυχή γεγονότα δεν την χτυπούσαν το ένα μετά το άλλο: μια υπερβολική δόση ηρεμιστικών χαπιών υπό περίεργες συνθήκες, ένα εργατικό ατύχημα σε ένα οικόπεδο της οικογενειακής επιχείρησης, κρούσματα αλκοολισμού και παραβατικής συμπεριφοράς από τον μεγάλο γιο της οικογένειας, ένα περίεργο αυτοκινητιστικό δυστύχημα του παππού και πατριάρχη της οικογένειας.

Κάθε μέλος της οικογένειας Laurent και ένα πρόβλημα, κάθε πρόβλημα και ένας απρόσιτος, καταπιεσμένος ψυχισμός. Και μπορεί να τρώνε φαινομενικά ευχάριστα όλοι μαζί γύρω από το μεγάλο οικογενειακό τραπέζι συζητώντας ήρεμα για τα νέα της οικογένειας, αλλά ο καθένας αγνοεί την τρικυμία που συμβαίνει στο διπλανό μέλος της οικογένειάς του - όπως και την τρικυμία που συμβαίνει στη ζούγκλα της πραγματικής ζωής έξω από τους τέσσερις τοίχους της εξοχικής τους έπαυλης.

Κάθε ταινία του Michael Haneke είναι και ένας περίτεχνος γρίφος. Αποτελεί περισσότερο μια εγκεφαλική άσκηση παρά συναισθηματική κινηματογραφική εμπειρία, στην οποία ο κάθε θεατής καλείται να παρακολουθήσει με προσοχή τις προσεκτικά τοποθετημένες και μαεστρικά γυρισμένες σκηνές που ξεδιπλώνουν την ιστορία, και να ενώσει τα κομμάτια του πνευματικού παζλ που του παραδίδει, κομμάτι-κομμάτι, ο ιδιοφυής αυστριακός.

Στην περίπτωση του (αυτονόητα ειρωνικού ήδη από τον τίτλο) «Happy End», το μυστικό για να ξεκλειδώσει ο γρίφος φαίνεται να είναι η φράση που συνόδευε την αφίσα της ταινίας: "παντού τριγύρω μας ο κόσμος - κι εμείς, στη μέση του, στεκόμαστε τυφλοί": με σχεδόν σκωπτική διάθεση (συγκριτικά σαφώς πιο ανάλαφρη από τις προηγούμενες ταινίες του), ο Haneke ανατέμνει εδώ τις μικρές ιστορίες όλων των μελών της οικογένειας, τα οποία παραμένουν πεισματικά "τυφλά" στα προβλήματα των γύρω τους, παρά τα συνεχή κρούσματα που καλούν την προσοχή τους - αλλά και την ιστορία ολόκληρης της οικογένειας μαζί, η οποία συνεχίζει αμέριμνη τον τρυφηλό του βίο τυφλή για τα προβλήματα που πνίγουν το Calais (και που εισβάλλουν κυριολεκτικά απρόσκλητα στην τελευταία σκηνή της ταινίας).

Με μικρές αλλά σαφείς αναφορές στην προηγούμενη φιλμογραφία του, με σχετικά ανάλαφρη διάθεση, και ανοιχτός όσο ποτέ στις τεχνολογικές προκλήσεις της νέας γενιάς (μιλώντας την αργκό των 13χρονων στο snapchat αλλά και βρίσκοντας χώρο για το πιο απροσδόκητο καραόκε του Chandelier της Sia), ο Haneke δημιουργεί με το «Happy End» ένα "χαρούμενο" ψυχογράφημα για το καταθλιπτικό "τέλος" της (κρυφής γοητείας της) μπουρζουαζίας.

Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 16-11-2017  |  Διανομή: Rosebud.21  |  Επίσημο Site

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ:

Σας Προτείνουμε Ακόμη

Το Πρόγραμμα των Προβολών

Αναζήτηση με τον Πρωτότυπο Τίτλο

Αναζήτηση με τον Ελληνικό Τίτλο

Αναζήτηση με την Περιοχή

Αναζήτηση με τον Κινηματογράφο


© 2000-2019 | Θανάσης Γεντίμης

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.

Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.