CinemaNews.gr - All About Movies
Συνεντεύξεις
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Υπάρχει μια φήμη ότι πείθετε τους συντελεστές μιας ταινίας να δουλέψουν μαζί σας για την μουσική. Ο Ang Lee συμμετείχε στο soundtrack του «Lust, Caution» για παράδειγμα. Είναι ένα παιχνίδι, το κάνετε σκόπιμα ή θεωρείτε ότι όντως συνεισφέρει στην μουσική της ταινίας;

Δεν είναι μια ανάγκη, λοιπόν, αλλά διαίσθηση.

Παρακολουθείτε ταινίες ως θεατής;

Πιάνετε τον εαυτό σας να κάνει κριτική στη μουσική όταν βλέπετε μια ταινία, ή προτιμάτε να μείνετε σε απόσταση και να την απολαύσετε ως όλον;

Υπάρχουν ταινίες που θα ευχόσασταν να έχετε επενδύσει μουσικά;

Συμβαίνει ποτέ να συνεργάζονται δύο συνθέτες για την ίδια ταινία;

Είναι αλήθεια ότι η Natalie Portman παίζει πιάνο σε μερικές σκηνές;

Παίζει η ίδια ή απλά υποκρίνεται;

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας; Ετοιμάζετε κάτι;

Πρέπει να είστε πολύ...

Κουρασμένος ναι αλλά και 'σε ζήτηση'.

Νομίζετε ότι έχει σχέση και με τα βραβεία που κερδίσατε το περασμένο διάστημα;

Υπάρχει κάποιος σκηνοθέτης τον οποίο θα προσεγγίζατε εσείς για να συνεργαστείτε μαζί του;

Είπατε ότι θα συνεργαστείτε με τον Stephen Frears πάλι. Νομίζω ότι για το «The Queen» η συμφωνία σας έκλεισε τελευταία στιγμή. Ήταν καλή η συνεργασία σας.

Η πίεση του χρόνου δεν σας επηρέασε;

H μουσική σας 'στέκεται' από μόνη της. Νομίζετε ότι η μουσική που είναι γραμμένη για ταινίες πρέπει να βιώνεται μόνο μέσα από αυτές;
 

Alexandre Desplat (2)

Θανάσης Γεντίμης: Υπάρχει μια φήμη ότι πείθετε τους συντελεστές μιας ταινίας να δουλέψουν μαζί σας για την μουσική. Ο Ang Lee συμμετείχε στο soundtrack του «Lust, Caution» για παράδειγμα. Είναι ένα παιχνίδι, το κάνετε σκόπιμα ή θεωρείτε ότι όντως συνεισφέρει στην μουσική της ταινίας;

Alexandre Desplat: Το να γράφεις μουσική για μια ταινία απαιτεί πολλές ώρες. Πολλές μέρες και πολλές νύχτες της ζωής σου. Λοιπόν κάθε στοιχείο που μπορεί να φέρει χαρά, κάτι το διαφορετικό, μια σπίθα , χαίρομαι να το έχω. Για παράδειγμα το να καλέσω τον Lang Lang για το «The Painted Veil» ήταν πολύ σημαντικό. Έφερε την δική του Κινεζική ευαισθησία και είναι εξαιρετικός πιανίστας, νομίζω πρόσφερε κάτι στο soundtrack. Όταν ο Ang Lee έπαιξε πιάνο σε ένα κομμάτι του «Lust, Caution», θα μπορούσα να το είχα παίξει εγώ, αλλά ήταν εκεί και παίζει φλάουτο και νομίζω ότι έπρεπε να το δοκιμάσουμε.

Θανάσης Γεντίμης: Δεν είναι μια ανάγκη, λοιπόν, αλλά διαίσθηση.

Alexandre Desplat: Είναι διαίσθηση και καλλιτεχνική φαντασία.

Θανάσης Γεντίμης: Παρακολουθείτε ταινίες ως θεατής;

Alexandre Desplat: Ναι, φυσικά. Βλέπω πάρα πολλές ταινίες. Ψηφίζω για τα βραβεία Cesar, τα Bafta, τα Oscar. Βλέπω dvd συνέχεια.

Θανάσης Γεντίμης: Πιάνετε τον εαυτό σας να κάνει κριτική στη μουσική όταν βλέπετε μια ταινία, ή προτιμάτε να μείνετε σε απόσταση και να την απολαύσετε ως όλον;

Alexandre Desplat: Κριτικάρω τα πάντα όταν παρακολουθώ μια ταινία (γέλια)...

Θανάσης Γεντίμης: Υπάρχουν ταινίες που θα ευχόσασταν να έχετε επενδύσει μουσικά;

Alexandre Desplat: Το «There Will Be Blood», θα ήθελα πολύ να το έχω κάνει. Ο Jonny Greenwood είναι εκπληκτικός. Θα ήθελα να είχα γράψει τη μουσική για το «Memoirs Of A Geisha» είναι υπέροχο soundtrack. Θα ήθελα επίσης να είχα γράψει τη μουσική από παλαιότερες ταινίες επίσης, όπως το «Chinatown» του Jerry Goldsmith.

Θανάσης Γεντίμης: Συμβαίνει ποτέ να συνεργάζονται δύο συνθέτες για την ίδια ταινία;

Alexandre Desplat: Είναι δύσκολο. Το έχω κάνει μόνο με τον Aaron Zigman. Φτάναμε στο τέλος μιας δουλειάς, αλλά η ταινία καθυστερούσε και δεν μου αρέσει να γράφω για δυο ταινίες ταυτόχρονα. Δούλευα για το «Golden Compass» και έπρεπε να τελειώσω και το «Mr Magorioum's Wonder Emporium» και δεν μπορούσα. Δούλευα για 2 χρόνια και όλο καθυστερούσε η ημερομηνία που θα ηχογραφούσαμε ώσπου δεν ήμουν διαθέσιμος πια. Έτσι μίλησα με τον Aaron, του έδωσα τα demo μου και για αυτό το έκανε μαζί μου. Αλλά αυτό έγινε μόνο για μια φορά.

Θανάσης Γεντίμης: Είναι αλήθεια ότι η Natalie Portman παίζει πιάνο σε μερικές σκηνές;

Alexandre Desplat: Ναι.

Θανάσης Γεντίμης: Παίζει η ίδια ή απλά υποκρίνεται;

Alexandre Desplat: Ναι, παίζει η ίδια. Εξασκήθηκε πολύ, ήρθε στο Παρίσι και κάναμε εξάσκηση μαζί. Δεν παίζει στην έκδοση που ακούμε στο cd, αλλά στην ταινία. Είναι πολύ ταλαντούχα. Πολύ χαριτωμένη και πολύ ταλαντούχα.

Θανάσης Γεντίμης: Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας; Ετοιμάζετε κάτι;

Alexandre Desplat: Πάντα ετοιμάζω κάτι. Είναι φοβερό!

Θανάσης Γεντίμης: Πρέπει να είστε πολύ...

Alexandre Desplat: Κουρασμένος! (γέλια)

Θανάσης Γεντίμης: Κουρασμένος ναι αλλά και 'σε ζήτηση'.

Alexandre Desplat: Ναι, πολύ.

Θανάσης Γεντίμης: Νομίζετε ότι έχει σχέση και με τα βραβεία που κερδίσατε το περασμένο διάστημα;

Alexandre Desplat: Ίσως, πρέπει να έχει, φυσικά έχει. Φυσικά. Με βλέπουν, με ακούν, εκτίθεμαι. Τώρα δουλεύω για μια Γαλλική ταινία το «Largo Winch», μετά θα γράψω μουσική για μια ταινία του David Fincer, μετά του Terrence Mallick και τέλος του Stephen Frears.

Θανάσης Γεντίμης: Υπάρχει κάποιος σκηνοθέτης τον οποίο θα προσεγγίζατε εσείς για να συνεργαστείτε μαζί του;

Alexandre Desplat: Είναι δύσκολο. Δεν ξέρω αν θα μπορούσα να το κάνω. Ο μόνος σκηνοθέτης που προσπάθησα να προσεγγίσω είναι Γάλλος. Έκλεισα ραντεβού μαζί του και στο τέλος του είπα ότι θα τον πάρω τηλέφωνο την επόμενη εβδομάδα για να πιούμε ένα ποτό. Ποτέ δεν τον κάλεσα (γέλια).

Θανάσης Γεντίμης: Είπατε ότι θα συνεργαστείτε με τον Stephen Frears πάλι. Νομίζω ότι για το «The Queen» η συμφωνία σας έκλεισε τελευταία στιγμή. Ήταν καλή η συνεργασία σας.

Alexandre Desplat: Ήταν θαυμάσια.

Θανάσης Γεντίμης: Η πίεση του χρόνου δεν σας επηρέασε;

Alexandre Desplat: Όχι ήταν μια από τις καλύτερες εμπειρίες μου. Αυτή η ταινία και το «The Girl With a Pearl Earring».

Θανάσης Γεντίμης: H μουσική σας 'στέκεται' από μόνη της. Νομίζετε ότι η μουσική που είναι γραμμένη για ταινίες πρέπει να βιώνεται μόνο μέσα από αυτές;

Alexandre Desplat: Φυσικά και όχι. Η μουσική για ταινίες είναι μουσική και όταν είναι καλή, είναι καλή μουσική. Είναι απλό. Όλοι οι συνθέτες που μου αρέσουν έγραφαν μουσική για ταινίες που είναι υπέροχη και μπορεί να σταθεί μόνη της. Αυτός είναι πάντα ο σκοπός μου.

Διαβάστε το πρώτο μέρος της συνέντευξης
 


ΑΡΧΕΙΟ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ
Μεγάλα Αφιερώματα

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ