CinemaNews.gr - All About Movies
Συνεντεύξεις
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Είναι αλήθεια ότι η σκηνή στη γέφυρα, όπου ο Ethan πετάγεται σ' ένα αυτοκίνητο καθώς μια ρουκέτα εκρήγνυται, ότι ο Tom έκανε αυτό το ακροβατικό μόνος του;

Είναι μια στιγμή που κρατάς την ανάσα σου όμως, για σένα σα σκηνοθέτη, όταν έχεις το μεγαλύτερο αστέρι του κόσμου να κάνει κάποια από αυτά τα ακροβατικά;

Ο πατέρας σου είναι παραγωγός της τηλεόρασης. Είναι η showbiz στα γονίδια; Μεγάλωσες σκεφτόμενος ότι αυτό είναι αυτό που θα έκανες;

Και πήγαινες στα γυρίσματα μαζί του;

Και η σκηνοθεσία ήταν ο απώτερος στόχος;

Καταλαβαίνω ότι η γυναίκα σου ήταν έγκυος κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του «Mission: Impossible 3». Είναι αλήθεια αυτό και πρόσθεσε στην πίεσή σου;

Και έχεις και το θέμα της επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς 'Lost' να φροντίσεις επίσης. Πώς πάει αυτό;
 

J.J. Abrams (2)

CinemaNews.gr: Είναι αλήθεια ότι η σκηνή στη γέφυρα, όπου ο Ethan πετάγεται σ' ένα αυτοκίνητο καθώς μια ρουκέτα εκρήγνυται, ότι ο Tom έκανε αυτό το ακροβατικό μόνος του;

J.J. Abrams: Ναι αυτός ήταν ο Tom που έτρεχε με όλη του τη δύναμη και πετάχτηκε και κοπανήθηκε στο αυτοκίνητο. Πρέπει να πω ότι αυτό που με διεγείρει με τον Tom να κάνει όλα αυτά τα ακροβατικά δεν είναι απλά η ιδέα ότι αν δεις την ταινία θα τον δεις να κάνει αυτός τα ακροβατικά, επειδή νομίζω ότι παρόλο που αυτό είναι ενδιαφέρον για μένα δεν είναι αυτός ένας αναγκαστικός λόγος να δεις αυτήν την ταινία. Η διαφορά του να κάνει ο Tom αυτά τ' ακροβατικά και του να βάλουμε το πρόσωπό του Tom σ' έναν κασκαντέρ στο μοντάζ, είναι ότι αυτός είναι ένας τόσο καλός ηθοποιός και δεν κάνει απλά το ακροβατικό, παίζει στη σκηνή. Έτσι, αν δεις τη σκηνή που κοπανιέται στο αυτοκίνητο δεν είναι σπουδαία επειδή έτρεξε και κοπανήθηκε στο αυτοκίνητο, είναι σπουδαία επειδή αν κοιτάξεις το πρόσωπό του, αν κοιτάξεις πώς τρέχει με τόσο απόλυτο τρόμο, σε πείθει ότι μια ρουκέτα πρόκειται κυριολεκτικά ν' ανατινάξει το αυτοκίνητο μέσα στο οποίο είναι. Και όταν συμβαίνει η έκρηξη η ερμηνεία του καθώς χτυπάει και αμέσως μετά απ' όταν χτυπάει, είναι όσο καλή γίνεται. Θα μπορούσαμε να είχαμε τον καλύτερο κασκαντέρ να το κάνει αυτό αλλά ποτέ δε θα είχες αυτή την αίσθηση της αλήθειας που αυτός ο χαρακτήρας περνάει εκείνη τη στιγμή αν ο Tom δεν έκανε αυτά τα πράγματα. Και για μένα αυτός είναι ο λόγος που αυτή η ταινία και αυτές οι σκηνές λειτουργούν τόσο καλά, είναι επειδή υπάρχει μια έμφυτη ειλικρίνεια. Όσο τρελή και εξωφρενική κι αν γίνει αυτή η ταινία, σε κάθε στιγμή αυτές οι σκηνές είναι πιστευτές και έγιναν πιο πιστευτές επειδή ο Tom δεν ήθελε απλά αλλά δίψαγε για να παίξει αυτές τις στιγμές...

CinemaNews.gr: Είναι μια στιγμή που κρατάς την ανάσα σου όμως, για σένα σα σκηνοθέτη, όταν έχεις το μεγαλύτερο αστέρι του κόσμου να κάνει κάποια από αυτά τα ακροβατικά;

J.J. Abrams: Λοιπόν, είναι και δεν είναι και να γιατί. Είναι επειδή ξεκάθαρα το τελευταίο πράγμα που θέλεις γι' αυτόν είναι να κάνει οτιδήποτε νομίζεις ότι είναι αληθινά ριψοκίνδυνο. Και δεν είναι επειδή έχουμε απίστευτα ταλαντούχες και τρελά ικανές ομάδες κασκαντέρ. Ο Vic Armstrong (συντονιστής κασκαντέρ) είναι απλά ένας θρύλος και είναι ένας απίστευτος συντονιστής κασκαντέρ και μας επέτρεψε να νιώθουμε άνετα παρά το ρίσκο. Απ' την άλλη, δεν μπορείς να είσαι προετοιμασμένος για τα πάντα και υπάρχουν αστάθμητοι παράγοντες και κάποια από αυτά τα πράγματα πόνεσαν. Αλλά το πιο αξιοσημείωτο πράγμα σχετικά με τον Tom να κάνει αυτά τα ακροβατικά δεν ήταν ότι τα έκανε, αλλά όταν κοιτάς τι ήταν η καθημερινότητά μας σ' αυτή την ταινία, πάνω από εκατό ημέρες, θα μπορούσε να κάνει αυτά τα ακροβατικά, κάθε μέρα, όπου συχνά απαιτούνταν την ίδια μέρα να γυρίσει και να κάνει μια σκηνή με δυο σελίδες διάλογο. Έτσι, αντίθετα με έναν κασκαντέρ ο οποίος θα μπορούσε να προετοιμαστεί για βδομάδες και μετά ν' αναρρώσει, έπρεπε να συνεχίσει κάθε μέρα είτε πηδούσε, κοπανιόταν, έπεφτε, πάλευε, χτυπούσε, ριχνόταν, οτιδήποτε έκανε το έκανε στα πλαίσια του να κάνεις μια ταινία και πρωταγωνιστούσε σχεδόν σε κάθε σκηνή. Έτσι, ήταν ένα απίστευτο πράγμα να παρατηρείς, βλέποντας αυτόν τον τύπο όχι απλά να κάνει τα ακροβατικά αλλά ναι ξέρει το σώμα του αρκετά καλά ώστε να γνωρίζει ότι πρέπει να προθερμανθεί για το τάδε χρονικό διάστημα, όποιο κ αν ήταν το πρόγραμμά του, η πειθαρχία του, το ακολούθησε για να σιγουρέψει ότι σωματικά ήταν στην καλύτερη φόρμα που χρειαζόταν να είναι για να κάνει οποιοδήποτε ακροβατικό είχε να κάνει αλλά ποτέ δε φέρθηκε σα ντίβα, ποτέ δεν υπήρξε αστέρας. Ήθελε να το κάνει καλά και να προχωρήσει - και το έκανε, κάθε μέρα.

CinemaNews.gr: Ο πατέρας σου είναι παραγωγός της τηλεόρασης. Είναι η showbiz στα γονίδια; Μεγάλωσες σκεφτόμενος ότι αυτό είναι αυτό που θα έκανες;

J.J. Abrams: Λοιπόν, η πρώτη φορά που συνειδητοποίησα ότι ήθελα να το κάνω ήταν όταν ο παππούς μου με πήγε στα στούντιο της Universal. Ήμουν οχτώ και κατάλαβα ότι αυτό ήταν. Και ο πατέρας μου την ίδια εποχή, προχώρησε από το να πουλάει χρόνο για διαφημίσεις για το CBS στο να γίνει βοηθός παραγωγού σε μία τηλεταινία και μετά συμπαραγωγός και παραγωγός και εκτελεστής παραγωγός. Έκανε τηλεταινίες όταν μεγάλωνα.

CinemaNews.gr: Και πήγαινες στα γυρίσματα μαζί του;

J.J. Abrams: Ω ναι. Και ήταν ένα εκπληκτικό πράγμα, επειδή πήγαινα και ήμουν απόλυτα απεγνωσμένος να είμαι στα πλατό και να δουλεύω, να κάνω κάτι, ήταν σα σωματικός πόνος, τόσο ήθελα να το κάνω. Και δε μ' ένοιαζε τι, ήθελα να είμαι εκεί και να κάνω οτιδήποτε. Απλά να είμαι εκεί. Και όταν απέκτησε γραφείο στην Paramount, το οποίο είχε για κάμποσα χρόνια, όταν πήγαινα στη δουλειά μαζί του γνώρισα μερικούς από τους φύλακες εκεί και με άφηναν να μπαίνω και να παρακολουθώ τις πρόβες από αυτά τα σήριαλ - 'Happy Days', 'Laverne and Shirley', 'Mork and Mindy'. Τα ρουφούσα όλα και έτσι άρχισε. Αλλά μου έδωσε μια άνεση στα πλατό η οποία ήταν τεράστιο πλεονέκτημα - όχι ότι δε νιώθεις άνετα μετά από δέκα λεπτά, αλλά μ' έκανε να νιώθω ότι ήμουν εκεί όπου πραγματικά ήθελα να είμαι. Και θεωρώ τον εαυτό μου απίστευτα τυχερό που μπόρεσα να το κάνω.

CinemaNews.gr: Και η σκηνοθεσία ήταν ο απώτερος στόχος;

J.J. Abrams: Δίχως αμφιβολία. Θεέ μου, άρχισα να γράφω με σκοπό να μου δοθεί η ευκαιρία να σκηνοθετήσω, και το γεγονός ότι αυτό συνέβη έτσι όπως συνέβη, είμαι τόσο ευγνώμων γι' αυτή την τύχη. Και ήταν πραγματικά η πολύ καχύποπτη πίστη του Tom και της Paula Wagner σε μένα που μου έδωσε την ευκαιρία να το κάνω.

CinemaNews.gr: Καταλαβαίνω ότι η γυναίκα σου ήταν έγκυος κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του «Mission: Impossible 3». Είναι αλήθεια αυτό και πρόσθεσε στην πίεσή σου;

J.J. Abrams: Κάναμε το μωρό μας πριν από εφτά εβδομάδες περίπου (αρχές Ιανουαρίου 2006), ένα αγόρι, τον Αύγουστο, ο οποίος είναι αξιολάτρευτος, σ' ευχαριστώ. Ήταν τρελό, ειδικά τους τελευταίους μήνες όταν έπρεπε να πάμε στην Κίνα για γυρίσματα εβδομάδων και ήμουν απλά τρομοκρατημένος κάθε μέρα ότι θα χτυπούσε το τηλέφωνο και θα ήταν "Γεννάω!" και θα έπρεπε να πω "αντίο Tom!" οπότε ήμουν πολύ τυχερός που δεν έγινε αυτό. Αλλά ήταν μια πολυάσχολη χρονιά, έχουμε άλλα δύο παιδιά, και ήταν τρελό.

CinemaNews.gr: Και έχεις και το θέμα της επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς 'Lost' να φροντίσεις επίσης. Πώς πάει αυτό;

J.J. Abrams: Τα τηλεοπτικά σήριαλ λειτουργούνται από απίστευτα ταλαντούχους συγγραφείς και παραγωγούς και όταν πολλοί λένε "μ' αρέσει το 'Lost' αυτή τη χρονιά..." η απάντησή μου είναι "δεν κάνω και πολλά μ' αυτό στην πραγματικότητα...". Είμαι τόσο χαρούμενος αλλά εύχομαι να μπορούσα να πάρω περισσότερα εύσημα γι' αυτό απ' ότι παίρνω. Το συνεχίζω και ασχολούμαι μ' αυτό και έχουμε ένα νέο πιλότο που γυρίζουμε την επόμενη εβδομάδα στη Νέα Υόρκη οπότε είναι πολυάσχολο. Αλλά απ' όλα αυτά τα πράγματα, το να δουλεύεις μα τον Tom απαιτεί τη λιγότερη προσπάθεια, είναι πραγματικά μια ονειρεμένη συνεργασία. Είναι τόσο συγκεντρωμένος και επαγγελματίας και όχι απλά συνεργάσιμος, αλλά κάνει τη διαφορά. Με άφησε να γράψω την ταινία με τους συνεργάτες σεναριογράφους μου, την ταινία που ήθελα να γράψω, και με άφησε να διανείμω τους ρόλους όπως εγώ ήθελα να τους διανείμω. Με άφησε να σκηνοθετήσω την ταινία που ήθελα να σκηνοθετήσω, με άφησε να τη μοντάρω όπως εγώ την ήθελα μονταρισμένη και είναι ένας τύπος που θα μπορούσε να μανατζάρει με κάθε λεπτομέρεια όλες τις πτυχές της ταινίας αν το ήθελε. Του είμαι ευγνώμων για πάντα γι' αυτή την ευκαιρία. Είναι απίστευτο.

Διαβάστε το πρώτο μέρος της συνέντευξης
 


ΑΡΧΕΙΟ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ
Μεγάλα Αφιερώματα

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ