Anthony Hodgson
Anthony Hodgson (A.H.): Είμαι υπεύθυνος για μια ομάδα άλλων σχεδιαστών (animators) μαζί με τους οποίους συνεργαζόμαστε για συγκεκριμένες σκηνές. Για κάθε ταινία υπάρχουν συνήθως 4-5 directing animators που επιβλέπουν τους animators και τους συμβουλεύουν για δημιουργικά αλλά και τεχνικά ζητήματα των πλάνων που χειρίζονται.
Α.Η.: Η αλήθεια είναι πως στη δουλειά μας πλέον χρησιμοποιούμε κατά κόρον υπολογιστές. Η ψηφιακή σχεδίαση είναι ένας συνδυασμός τεχνολογίας και καλλιτεχνικής δημιουργίας. Εξ’ άλλου δεν παύουμε να σχεδιάζουμε με το χέρι όταν απαιτείται, οπότε θα έλεγα ότι μάλλον η δουλειά του directing animator είναι πλησιέστερα στο δημιουργικό κομμάτι της παραγωγής.
Α.Η.: Δεν θα συμφωνήσω σε αυτό. Το software που χρησιμοποιούμε είναι εξαιρετικά προχωρημένο αλλά οι βασικές αρχές του computer animation παραμένουν ίδιες όπως και στο κλασσικό animation: συγχρονισμός, κίνηση, γωνίες λήψης κτλ. Πρέπει πάντα να κάνεις το χαρακτήρα να λειτουργεί με τρόπο πειστικό, μόνο που απλά θα πρέπει να το κάνεις χρησιμοποιώντας την τεχνολογία. Παλιότερα έπρεπε να είχες το ταλέντο να σχεδιάζεις στο χαρτί, τώρα πια είναι απαραίτητο να γνωρίζεις τη χρήση των ειδικών προγραμμάτων. Είναι απλά μέρος της εξέλιξης.
Α.Η.: Προσωπικά πιστεύω ότι είναι ο «παπουτσωμένος γάτος». Είναι ένας ήρωας αγαπητός σε όλους και στην ταινία λειτουργεί χιουμοριστικά. Είναι μια αξιόλογη προσθήκη στο cast και δημιουργεί ένα τρίγωνο με τον Shrek και το γάιδαρο.
Α.Η.: H φωνή κάθε ήρωα διαμορφώνει και την κίνηση του στην οθόνη. Πάντοτε όταν ξεκινάμε το σχεδιασμό, η ηχογράφηση των φωνών έχει ήδη ολοκληρωθεί. Δουλεύουμε δηλαδή «πάνω» στις φωνές και έτσι καθορίζεται και ο τρόπος που σχεδιάζεται η κίνηση των ηρώων.
Α.Η.: Όπως ξέρετε όλοι οι χαρακτήρες της πρώτης ταινίας επιστρέφουν και σε αυτή τη συνέχεια. Η εργασία της δημιουργίας των ηρώων μοιράζεται στα διάφορα τμήματα. Το καλλιτεχνικό τμήμα σχεδιάζει αρχικά τον χαρακτήρα και μετά το τμήμα μοντελοποίησης δημιουργεί ένα τρισδιάστατο μοντέλο. Στη συνέχεια ένα άλλο τμήμα κατασκευάζει ένα εσωτερικό «ηλεκτρονικό σκελετό» πάνω στον ήρωα. Τελικά η δουλειά μας ως animators είναι να κινούμε τους ήρωες σύμφωνα με το σενάριο και τις φωνές, κάνοντάς τους να είναι πειστικοί.
Α.Η.: Αυτό που μου αρέσει περισσότερο είναι η δυνατότητα που έχω να περάσω στην οθόνη μια ιδέα ή ένα συναίσθημα και αργότερα να βλέπω τις αντιδράσεις του κοινού όταν προβάλλεται αυτή η σκηνή. Συχνά κατά τις περιόδους της δουλειάς δείχνουμε η μία ομάδα στην άλλη τις διάφορες σκηνές που ετοιμάζουμμε και όταν γελάμε τότε αυτό είναι καλό σημάδι για την επιτυχία της δουλειάς.
Α.Η.: Νομίζω ότι δουλέψαμε περίπου ένα με ενάμιση χρόνο... δεν θυμάμαι ακριβώς. Εξάλλου τελειώνοντας αρχίσαμε να ετοιμαζόμαστε για την τρίτη συνέχεια και όλα μου φαίνονται λίγο θολά (γέλια).
Α.Η.: Οπωσδήποτε η έκδοση σε DVD θα περιέχει αρκετά extras. Δουλεύουμε πάνω σε αυτά.
Α.Η.: Αρχικά ξεκίνησα με σπουδές εικονογράφησης και μετά έκανα μεταπτυχιακές σπουδές πάνω στο animation, στο Royal College of Arts του Λονδίνου. Για μια περίοδο εργάστηκα σε μουσείο του Λονδίνου, ως «ζωντανό έκθεμα» σχεδιάζοντας ενώ με παρακολουθούσε το κοινό. Στη συνέχεια έκανα μικρού μήκους animated ταινίες για την τηλεόραση αλλά και σενάρια για ταινίες τέτοιου είδους στο BBC.
Α.Η.: Αυτό που με τραβούσε πάντοτε ήταν να λέω ιστορίες και το animation είναι ένας τρόπος να το κάνω. Θα μπορούσα να γράφω βιβλία για παιδία, όμως ξεκίνησα στο animation για να δοκιμάσω τις δυνάμεις μου στη σχεδίαση και στη συνέχεια εύκολα πέρασα στο τρισδιάστατο animation.
Α.Η.: Κατ’ αρχήν να πω ότι οι δικές μου ταινίες είναι μικρές παραγωγές και μπορεί να τις βρει κανείς online. Πιστεύω πως όταν εργάζεσαι σε μεγάλες παραγωγές έχεις μεγαλύτερες ευθύνες. Οι δικές μου ταινίες είναι πολύ πολύ μικρές και όταν ήρθα στην ομάδα του Shrek ο φόβος μου ήταν μήπως δεν καταφέρω να προσαρμοστώ. Τώρα πια δεν το σκέφτομαι καθόλου, γιατί όλα πήγαν καλά. Η επικοινωνία μεταξύ των μελών της ομάδας είναι καταπληκτική.
Α.Η.: Εγώ σας ευχαριστώ.
|