Ο Ben Willis (Sean Biggerstaff), τελειόφοιτος της σχολής καλών τεχνών, βιώνει χαοτικά το χωρισμό του με τη Suzy (Michelle Ryan). Μία από τις παρενέργειες της ζοφερής κατάστασης είναι η αϋπνία και το χρόνο που εξοικονομεί αποφασίζει να τον διαθέσει στη νυχτερινή βάρδια ενός supermarket. Εκεί, ανάμεσα σε γραφικούς τύπους και δουλειά ρουτίνας ψάχνει τρόπους αντιμετώπισης του πόνου που σε συνάρτηση με το χρόνο γίνεται ανυπόφορος. Η λατρεία του όμως για το γυμνό γυναικείο σώμα και ο ζωγραφικός του οίστρος τον οδηγεί στην εφεύρεση μίας μαγικής ιδιότητας. Καταφέρνοντας να παγώνει το χρόνο κατά το δοκούν, περιφέρεται ανάμεσα σε ακινητοποιημένα πρόσωπα και πράγματα αναζητώντας απαντήσεις, ωρίμανση, έμπνευση κι έρωτα.
Τη μαγιά του «Cashback» απετέλεσε το ομώνυμο μικρού μήκους φιλμ (και πάλι) του Sean Ellis, το οποίο έφτασε στα Oscars το 2006, χρονιά που το μεγάλο αδερφάκι του έβγαινε στις αίθουσες. Παίρνοντας αποστάσεις από το τυπικό βρετανικό φιλμ, χαρακτηρίζεται από εικαστικές ανησυχίες, βατές αλλά εύστοχες αναζητήσεις περί σχέσεων, ευτυχίας και ζωής ενώ τα βλέμματα θέλγει το εκτενές γυμνό καλλιτεχνικού τύπου. Η υπαρκτή ηδονοβλεπτική πλευρά του γυμνού, που σαφώς παραπέμπει στην ίδια την ηδονοβλεπτική φύση της κινηματογραφικής θέασης, δεν ακυρώνει την αρτίστικη παράθεση των πανέμορφων γυναικών. Ας μην αγνοούμε άλλωστε πως η ζωγραφική - τέχνη στην οποία επιδίδεται ο κεντρικός ήρωας - ανέκαθεν ενδιαφερόταν για το γυμνό ενώ η αποδομητική ματιά απέναντι στα μοντέλα σκοπεύει όχι απλώς να αποτυπώσει φωτογραφικά αλλά να αναδείξει και να ξεγυμνώσει τις κρυφές πτυχές.
Τι είναι όμως πραγματικά το «Cashback»; Η αλήθειά του κρύβεται στην πορεία ωρίμανσης του ήρωα, ένα φιλοσοφικού τύπου στοχασμό περί αισθηματικών αγωνιών αλλά και μία χιουμοριστική διάθεση που κινδυνεύει να ελαφρύνει επικίνδυνα την ταινία του 37χρονου Ellis. Διότι είναι όσο να πεις ασύμμετρο να ξεκινάς με άριες ('Casta Diva' του Bellini), χωρισμό σε slow motion και δραματική αφήγηση του ήρωα, για να βρεθείς κάπου στη μέση να 'χαχανίζεις' με τις γκάφες των υπαλλήλων του supermarket και να ξαναβρείς στην πορεία προς το φινάλε τα πιο στέρεα των πατημάτων σου. Θα μπορούσε κανείς φυσικά να υποθέσει πως επιχειρείται ένας συγκερασμός ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία εν αντιστοιχία των κλασσικών και pop ακουσμάτων που ντύνουν τις σκηνές του «Cashback», όμως τα πρώτα δύο άκρα είναι αντιδιαμετρικα τοποθετημένα και αισθητικώς ασύμβατα ώστε να δέσουν αρμονικά. Εκτός των γραφικών χαρακτήρων που περιφέρονται ως καρικατούρες στον κόσμο της νυχτερινής βάρδιας, η κάμερα του πρωτάρη σε μεγάλου μήκους ταινία σκηνοθέτη κινείται με ευελιξία, εξερευνητική διάθεση, έντονη pop αισθητική που φτάνει ως τα όρια του video-art ενώ συχνά καταστρατηγεί τις αυστηρές δομές του χωροχρόνου με στόχο να ξετρυπώσει ο ήρωας-αφηγητής το πού ακριβώς βρίσκεται κρυμμένη η ευτυχία. Σε ό,τι αφορά την ερμηνεία του Sean Biggerstaff, αν και έντονα πριμοδοτούμενη από το γλυκό του παρουσιαστικό, καταφέρνει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Εκτός εκείνου όμως λειτουργεί σχετικά καλά το ζευγάρωμά του με την Emilia Fox, η οποία υποδύεται τη μούσα και το νέο αντικείμενο του διστακτικού του πόθου.
Η υπάρχουσα προς ενοικίαση έκδοση δεν παρέχει ικανοποιητικό αριθμό extras, εκτός μερικών - κατά την έναρξη της αναπαραγωγής - trailers ταινιών 'προσεχώς' καθώς και το αντίστοιχο του «Cashback» τοποθετημένο στο κεντρικό μενού. Υπό τους ήχους των Royksopp και του 'What else is there?' σε αυτή τη σελίδα ξεκινά και η επαφή μας με την ταινία, η οποία προσφέρεται σε δύο επιλογές ήχου (στερεοφωνικό Dolby Digital και 5.1 ενισχυμένο), μαζί με την κλασσική δυνατότητα επιλογής κεφαλαίων. Αν και η αξία του καθόλου δεν υποστηρίζεται από τα πρακτικώς ανύπαρκτα special features, το «Cashback» (που σημαίνει επιστροφή, όπως η χρηματική) έχει όλα τα φόντα να σας ανταμείψει κι από μόνο του. Μαζί του σας περιμένει ένα ταξίδι διαστρεβλωμένου χρόνου και αναζητήσεων για ζητήματα που στη θέα τους ένα μειδίαμα ενδεικτικό εγγύτητας πρόκειται να σχηματιστεί.