Τρεις εργάτες ανακαλύπτουν μία σπηλιά που οι πάντες ως τότε αγνοούσαν. Φαίνεται πως κάτι συνέβη εκεί, όμως κανείς τους δε θυμάται τίποτα ενώ συμπεριφέρονται παράξενα. Είναι πλέον βράδυ και ο ένας βρίσκεται στο γήπεδο, ο δεύτερος στο σπίτι με την οικογένειά του και ο τρίτος σ' ένα club. Μέσα σε λίγη ώρα έχουν μεταμορφωθεί σε πεινασμένα για ανθρώπινη σάρκα ζόμπι και όσοι υποκύπτουν στη θανάσιμη επίθεσή τους δε παραμένουν νεκροί αλλά συνεχίζουν να περιφέρονται κυνηγώντας ζωντανούς για τον ίδιο σκοπό. Η Αθήνα σταδιακά γίνεται μία απέραντη κόλαση κανιβάλων όπου οι νεκροί καταδιώκουν να κατασπαράξουν όσους βρίσκουν στο διάβα τους. Στο μεταξύ, μία ομάδα επιζώντων συμμαχεί και παλεύει για να μη καταλήξουν όλοι τους ζωντανοί-νεκροί...
Splatter, και δη ελληνικό; Να κάτι που όχι απλά δε συναντάμε συχνά, αλλά ακούγεται σχεδόν ως ανέκδοτο! Οι ελληνικές παραγωγές σπάνια ξεφεύγουν από τα τετριμμένα είδη. Ο Γιώργος Νούσιας, φέρνοντας με το νεαρό της ηλικίας του τη διάθεση για κάτι εντός των τειχών πρωτοποριακό αποφασίζει στηριζόμενος σε φίλους και συνεργάτες να γυρίσει μία ταινία τρόμου, η οποία απαιτεί ειδικά εφέ και εν γένει πολλά περισσότερα από μερικούς διαθέσιμους χώρους για γυρίσματα. Η απάντηση σε όλα αυτά ήταν η ενόρμηση προερχόμενη από τη λογική των δημιουργών στο στυλ του "γιατί όχι;". Το project τελικά προσεγγίζεται με περίσσιο μεράκι, όμως ο χαβαλές και η γενικότερη χαλαρή ατμόσφαιρα των γυρισμάτων καταλήγει να φαίνεται και στο πανί. Αλλά όπως δηλώνουν και οι ίδιοι, θα 'χε πλάκα να γυρίσουν μία τέτοιου είδους ταινία.
Φυσικά δε περιμέναμε να δούμε μία δουλειά επιπέδου Romero, ούτε καν κάτι αντίστοιχο με το «28 Days Later», αν και ο Νούσιας προτιμά να αποστασιοποιηθεί από τον 'πατριάρχη των ζόμπι', όντας περισσότερο επηρεασμένος από τη δημιουργία του Danny Boyle. Ως φανατικός των ταινιών 'ζόμπι' όμως, και συναθροίζοντας τις αντικειμενικές δυσκολίες που αντιμετώπισε η παραγωγή (απειρία, οικονομικοί περιορισμοί, πιθανή δυσπιστία για τη σοβαρότητα του εγχειρήματος), οφείλω να παραδεχθώ πως «Το Κακό» είναι μία συμπαθητική προσπάθεια να γυριστεί η πρώτη ουσιαστικά ταινία τρόμου στην Ελλάδα. Αξίζει μάλιστα να αναφερθώ σε μερικά κύρια χαρακτηριστικά της, όπως την ταχύτητα στις σκηνές δράσης, την ψυχεδελικού τύπου αισθητική στην κινηματογράφιση αλλά και τη θέαση μίας Αθήνας άδειας και σε κατάσταση μη αναστρέψιμης παρακμής (αντιστοίχως με το Λονδίνο στο '28 Μέρες Μετά'). Τα ειδικά εφέ θυμίζουν έντονα τα splatter b-movies της δεκαετίας του '70, οριοθετώντας έτσι και την ταυτότητα της ταινίας ως προς τα οικονομικά της δεδομένα. Ανυπέρβλητο εμπόδιο και χτυπητό πρόβλημα στο 'Κακό' είναι ωστόσο το μοντάζ, κυρίως στις σκηνές δράσης. Ο συγχρονισμός και τα κενά είναι εμφανή ακόμα και στο πιο απαίδευτο μάτι. Ένα επιπρόσθετο άλυτο ζήτημα είναι οι ερμηνείες που δυσκολεύονται να πλαισιώσουν έστω τη δράση, με τον Μελέτη Γεωργιάδη να ξεχωρίζει εν μέρει μέσα στη γενικότερη ανεπάρκεια.
Γενικότερα, μέσα από φτηνιάρικους ηλεκτρονικούς ήχους που συνοδεύουν τις σκηνές καταδίωξης, αρκετό αίμα και ξεσκισμένες σάρκες δεν καταφέρνει να αναδειχθεί η φιλοσοφία και οι κοινωνικές στοχοποιήσεις που το είδος αυτό παραδοσιακά προάγει. Αρκείται εν τέλει σε μία συμπαθητική προσπάθεια να τρομάξει, αλλά αυτό είναι μάλλον απίθανο αν είσαι υποψιασμένος για το τι πρόκειται να δεις.
«Το Κακό» ήρθε σε dvd και μάλιστα σε μία πληθωρική έκδοση. Απόδειξη πως όταν μία ταινία χρειάζεται την απαιτούμενη (προ)ώθηση, οι εταιρείες 'θυμούνται' να δώσουν στον καταναλωτή το κάτι παραπάνω... Η απαιτούμενη προσοχή έχει δωθεί από το μενού κιόλας, ενώ σε επίπεδο εικόνας-ήχου η επεξεργασία είναι η αρμόζουσα. Ο ήχος μπορεί να είναι είτε Dolby Digital 2.0 (στερεοφωνικός) είτε Dolby Digital 5.1, ενώ υπάρχουν αγγλικοί υπότιτλοι εκτός των ελληνικών για άτομα με προβλήματα ακοής. Τα extras επικεντρώνονται στην ταινία και στα παραλειπόμενα των γυρισμάτων της, χωρίς να περιορίζονται αναγκαστικά και μόνο σ' αυτήν. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τέσσερις ταινίες μικρού μήκους που μπορείτε να δείτε, εμπνευσμένες από τον κινηματογράφο του τρόμου και ιδίως τα splatter movies. Εκτός αυτών όμως, έχετε δυνατότητα επιλογής σχολιασμού από τους Γιώργο και Πέτρο Νούσια, Claudio Bolivar και Πάνο Τζελέκη, να παρακολουθήσετε τα αφιερώματα σχετικά με τα γυρίσματα της ταινίας και τα ειδικά εφέ, καθώς και μία κομμένη σκηνή. Επιπλέον, μπορείτε να δείτε τo trailer της ταινίας, ενώ σε ξεχωριστή ενότητα θα βρείτε έξι ακόμα trailers από πρόσφατες κυκλοφορίες dvd.