Ο Truman Capote έχει ήδη γίνει ευρέως γνωστός συγγραφέας από έργα όπως το 'Breakfast At Tiffany's'. Αναζητώντας θέμα και έμπνευση για την επόμενη δουλειά του διαβάζει για την άγρια δολοφονία μίας αγροτικής οικογένειας στο Κάνσας. Στη σοκαριστική, για την εποχή, τραγωδία ο Capote βρίσκει πρόσφορο έδαφος για μία εμπεριστατωμένη έρευνα και ένα θέμα που μπορεί να απογειώσει τη φήμη του. Χωρίς να χάνει χρόνο φτάνει με τη συνεργάτιδά του στη πόλη και αρχίζοντας να συλλέγει στοιχεία και πληροφορίες σχετικά με το συμβάν από οποιονδήποτε μπορεί να του τις παρέχει: οικογενειακοί φίλοι, γείτονες, αστυνομικές αρχές ενώ δε διστάζει να βρει πρόσβαση και για τους ίδιους τους δράστες. Ξεπερνώντας τα όποια γραφειοκρατικά και ηθικά εμπόδια, περνάει πολύ χρόνο με τους δυο τους στη φυλακή όπου κρατούνται ενώ κάνει τα αδύνατα δυνατά ώστε να τους βρει ικανή νομική κάλυψη ώστε να καθυστερήσει η θανατική ποινή που τους έχει επιβληθεί. Η αλληλεπίδρασή του όμως με την ιστορία και τους πρωταγωνιστές της επηρεάζει σημαντικά το τρόπο σκέψης του ιδιόρρυθμου συγγραφέα, χαρίζοντάς του παράλληλα μία τεράστια συγγραφική επιτυχία.
Ακούγοντας κάποιος μία ταινία να φέρει για τίτλο το όνομα του ήρωα που πρωταγωνιστεί και ενώ ο ίδιος είναι υπαρκτό πρόσωπο, συμπεραίνει πως πρόκειται για ένα φιλμ κατά βάση βιογραφικό. Στη περίπτωση του «Capote» κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Το κυρίως θέμα της ταινίας δεν είναι ο ίδιος ο διάσημος συγγραφέας Truman Capote αλλά η περίοδος της ζωής του κατά την οποία έγραψε το 'Εν ψυχρώ', το τελευταίο ολοκληρωμένο έργο που άφησε. Τα γεγονότα όμως της περιόδου αυτής κρίνονται ως τα πλέον κρίσιμα, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την ύστερη περίοδο της ζωής του. Το δύσκολο εγχείρημα της σκηνοθεσίας έχει αναλάβει ο Bennet Miller που ανταποκρίνεται σε πολύ καλό επίπεδο. Τα απόμακρα και άφωνα πλάνα, σαν σε πίνακα ζωγραφικής, αποδίδουν απόλυτα και συνοπτικά το δράμα που επικρατεί εντός και εκτός του ψυχισμού του Capote. Κατ' επέκταση λοιπόν και η φωτογραφία πιστώνεται πολλά από την συνολική αισθητική της ταινίας. Τίποτε όμως δε θα ήταν το ίδιο χωρίς τον Philip Seymour Hoffman, αποδεικνύοντας πασιφανώς πως μία καλή ταινία την κάνουν πρωτίστως οι άξιοι ηθοποιοί. Λειτουργώντας σε ένα πλαίσιο μίλια μακριά από αυτό που το παρουσιαστικό του μαρτυρά, καταφέρνει να πετύχει πολλά περισσότερα από μία καλή μίμηση του αληθινού Capote. Μιλά, κινείται και φέρεται ως Capote αγγίζοντας κάθε πλευρά του συγγραφέα αλλά στην ουσία σε πείθει πως μεταμορφώνεται σε αυτόν. Καθόλου ανεξήγητο λοιπόν η Xρυσή σφαίρα και το Oscar Α' ανδρικού ρόλου που κέρδισε. Ένας ακόμα τρόπος που ο Hoffman με την ερμηνεία του επιδρά και συμβάλλει τα μέγιστα στη ταινία είναι στην ουσιαστική απόδοση του νοήματός της ιστορίας. Στο κόσμο αυτό υπάρχουν θύτες και θύματα ο ρόλος των οποίων σπάνια παραμένει σταθερός. Η συνολική επιτυχία του «Capote» όμως φαίνεται και από τέσσερις ακόμα υποψηφιότητες για Όσκαρ που φέρει: καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, Β' γυναικείου ρόλου και διασκευασμένου σεναρίου.
Η έκδοση που κυκλοφορεί προσφέρει αρκετό επιπρόσθετο υλικό για να δείτε, χωρίς όμως τη δυνατότητα ελληνικών υποτίτλων. Το να αναλωθούμε για μια ακόμα φορά σε άκαρπη, ως φαίνεται, επιχειρηματολογία για τη χρησιμότητα μίας τέτοιας επιλογής θα είναι μάλλον περιττό. Οι βασικές επιλογές βέβαια δε λείπουν, ενώ η ποιότητα της έκδοσης δε τίθεται υπό αμφισβήτηση. Για την ταινία υπάρχουν 4 επιλογές γλωσσών ενώ ο ήχος είναι 5.1 Dolby Digital. Τα extras παρέχουν δύο δυνατότητες σχολιασμού (F.S.Hoffman - B.Miller και B.Miller - A.Kimmel). Στο τομέα των featurettes θα βρείτε τρία βίντεο με δυνατότητα συνολικής αναπαραγωγής. Σε αυτά θα μάθετε πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με το έργο και τη ζωής του Capote (σε ένα σημείο μάλιστα θα δείτε και ένα βίντεο αρχείου στο οποίο μιλά και ο ίδιος), αλλά και εκτενείς συνεντεύξεις των συντελεστών της ταινίας. Τα trailer έξι ταινιών που ακολουθούν (απουσιάζει το trailer του "Capote") ολοκληρώνουν τις επιπρόσθετες παροχές.