Ρεπορτάζ: Τελετή Λήξης και Απονομή των Βραβείων για τις 21ες Νύχτες Πρεμιέρας

Μοιράσου αυτή τη σελίδα:

Γράφει: Θανάσης Γεντίμης | 04.10.2015

Με μια σύντομη κι ανεπίσημη τελετή και την προβολή της ταινίας «Dheepan» του Jacques Audiard έπεσε η αυλαία του 21ού Διεθνούς Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας, στον κινηματογράφο Ιντεάλ. Την παρουσίαση των βραβείων της βραδιάς ανέλαβαν τα μέλη της βασικής ομάδας του φεστιβάλ, με τη βοήθεια των κριτικών επιτροπών.

Το μεγάλο βραβείο του Φεστιβάλ, τη Χρυσή Αθηνά του Διεθνούς Διαγωνιστικού τμήματος, κέρδισε η ταινία «Degrade» των Arab και Tarzan Nasser, "μία ταινία πολιτικών αποχρώσεων, που προσεγγίζει το θέμα της εύστοχα και με έντονη κριτική διάθεση. Η πρωτότυπη σκηνοθετική ματιά δημιούργησε μία ξεχωριστή θεατρική ατμόσφαιρα και εγκλώβισε τον θεατή στο μικρόκοσμό της", όπως ανέφερε η πρόεδρος της κριτικής επιτροπής.

Το βραβείο Σκηνοθεσίας της Πόλης των Αθηνών κέρδισε η Alante Kavaite για την δουλειά της στην ταινία «The Summer Of Sangaile», για την "φρέσκια σκηνοθετική ματιά και τη δημιουργία ενός ρομαντικού κινηματογραφικού κόσμου αξιοποιώντας στο μέγιστο όλα τα επί μέρους τεχνικά μέσα" σύμφωνα με την επιτροπή.

Tο βραβείο Σεναρίου δόθηκε στην ταινία «You're Ugly Too» και τον Mark Noonan, για τη "διεισδυτική ματιά στις ανθρώπινες σχέσεις και τη σκιαγράφηση πολυδιάστατων χαρακτήρων που διατήρησε ισορροπία ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία, μέσα από έξυπνους διαλόγους και νατουραλιστικό ύφος".

Η κριτική επιτροπή του τμήματος απένειμε επιπλέον και μία ειδική μνεία γυναικείας ερμηνείας για την Veronica Llinas, που πρωταγωνιστεί στην ταινία «La Mujer De Los Perros» (σε σκηνοθεσία της ιδίας και της Laura Citarella), για το "εξαιρετικό, ερμηνευτικό πορτρέτο που κινήθηκε πέρα από τα συμβατικά μέσα".

Το βραβείο Κοινού απονεμήθηκε στην ταινία «Im Labyrinth Des Schweigens» του Giulio Ricciarelli.

Στο δεύτερο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ (Μουσική & Φιλμ), η Χρυσή Αθηνά απονεμήθηκε στην ταινία «Jaco» των Stephen Kijak και Paul Marchand με θέμα τον θρυλικό Τζάκο Παστόριους που άλλαξε την πορεία της μοντέρνας μουσικής επαναπροσδιορίζοντας τον ήχο και τον ρόλο του ηλεκτρικού μπάσου.