Είδαμε: Inside Job.

Είδαμε: Inside Job.Ο Αμερικανός Charles Ferguson παραδίδει ένα σαρωτικά αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ που ρίχνει φως στα αίτια και τους υποκινητές της περιβόητης οικονομικής κρίσης που ξέσπασε το 2008, αφήνοντας μία τρύπα τρισεκατομμυρίων δολαρίων και ρίχνοντας στην ανεργία, τη φτώχεια και την απόγνωση εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Μιλώντας με σημαντικούς πολιτικούς παράγοντες, ακαδημαϊκούς, δημοσιογράφους και - φυσικά - εξέχοντα οικονομικά στελέχη, δίνει απαντήσεις με επίσημα στοιχεία και αναλύσεις. Ταξιδεύει στην Ισλανδία, την Αγγλία, τη Γαλλία, τη Σιγκαπούρη, την Κίνα και φυσικά τις Ηνωμένες Πολιτείες για να αναδείξει τους υπαίτιους της οικονομικής καταστροφής.

Υπό μίαν έννοια, θα μπορούσε να θεωρηθεί η κωμωδία της χρονιάς. Εάν φυσικά δε μας πόναγε τόσο το θέμα της. Γιατί τα πικρά γέλια δε σταματούν μπροστά στο θέατρο του παραλόγου που αποκαλύπτει ο Ferguson. Και το σατιρικό του πράγματος καταδεικνύεται ακόμα κι από το tagline της ταινίας: "The film that cost $20,000,000,000,000 to make". Σωστό! Όση ακριβώς εκτιμάται η οικονομική ζημιά από το χρόνιο πάρτι αισχροκέρδειας των τραπεζών, της Wall Street και των golden boys.

Αν θέλετε να μάθετε επιτέλους τι διάολο συνέβη και φτάσαμε σε αυτό το σημείο, μην ψάχνετε αλλού. Σε επίπεδο ντοκιμαντέρ το «Inside Job» είναι ό,τι πιο εμπεριστατωμένο, αναλυτικό και πλήρες αναφορικά με το καυτό αυτό θέμα. Ο Michael Moore δεν το φτάνει ούτε κατά διάνοια. Μπορεί να σας πιάσει σκοτοδίνη από τον καταιγισμό στοιχείων και πινάκων, αλλά τουλάχιστον τίποτα δε θα μείνει αναπάντητο. Η μεγαλύτερη ληστεία στην Ιστορία της ανθρωπότητας, στο πιάτο σας!

Ο Ferguson απευθύνεται πρωτίστως στο αμερικανικό κοινό, εξ ου και η παρουσία του Matt Damon στο ρόλο του αφηγητή. Το «Inside Job» όμως αφορά όλους τους πολίτες αυτού του κόσμου, ειδικότερα δε αυτούς που έχουν μάθει να τρώνε αμάσητα τα μιντιακά ψεύδη και να πιστεύουν με ευκολία ότι εκείνοι φταίνε για την οικονομική κρίση.

Πέραν όμως από το κυρίως θέμα της οικονομικής κρίσης, ανακύπτει κι ακόμα ένα τεράστιο κοινωνικό ζήτημα. Επί της οθόνης παρελαύνουν εξέχοντες οικονομολόγοι, καθηγητές των κορυφαίων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων των Η.Π.Α. Οι άνθρωποι που διαμορφώνουν πολιτικές στρατηγικές και εμπνέουν τους αυριανούς επιστήμονες του κλάδου είναι οι ακρογωνιαίοι λίθοι ενός απάνθρωπου και άπληστου κοινωνικού, πολιτικού και οικονομικού συστήματος. Εκεί όπου οι σπουδές θεωρούνται όνειρο και προοπτική ζωής, στο Columbia, το N.Y.U. και αλλού, διδάσκουν ξεπουλημένοι ακαδημαϊκοί που στηρίζουν ξεδιάντροπα τη μαφία που ευθύνεται για το οικονομικό κραχ. Την επόμενη φορά που θα ξανανοίξει η ατζέντα στη χώρα μας για ιδιωτικά πανεπιστήμια, ας θυμηθούμε το «Inside Job» μήπως και καταλάβουμε ποτέ ποιανού τέρατος την ομορφιά θαυμάζουμε. Εκτός κι εάν το μόνο που ενδιαφέρει είναι να διαλέξουμε με ποιανού την πλευρά θα ταχθούμε: του θήτη ή του θύματος.

Αντί επιλόγου, ας μου επιτραπεί ένα ακόμη σχόλιο. Η οργή που γεννά το «Inside Job», είναι αυτονόητη. Φάνηκε ξεκάθαρα άλλωστε και στην προβολή του κατάμεστου Αττικόν, το έβλεπες ζωγραφισμένο στις εκφράσεις όλων. Αν όμως μας αρκεί που μάθαμε το δυνάστη μας και πώς ακριβώς είναι στημένο το παιχνίδι, είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Γιατί τότε, για γέλια και για κλάματα δεν είναι μονάχα η πραγματικότητα που προβάλλεται στο πανί, αλλά και εμείς οι ίδιοι. Κυρίως εμείς.
 

Νεκτάριος Σάκκας - 26.09.2010

Μοιράσου Αυτό Το Άρθρο

(30.09.2010) Νύχτες Πρεμιέρας 2010: Τελικός Απολογισμός.

(29.09.2010) Είδαμε: Brotherhood.

(29.09.2010) Είδαμε: Μικρές Ιστορίες Β'

(27.09.2010`) Τα βραβεία για τις 16ες Νύχτες Πρεμιέρας.

(27.09.2010) Είδαμε: La Casa Muda (The Silent House).

(27.09.2010) Είδαμε: Wonderwall.

(27.09.2010) Είδαμε: Autour De Minuit.

(27.09.2010) Είδαμε: Buried.

(27.09.2010) Είδαμε: The Last Exorcism.

(26.09.2010) Είδαμε: Inside Job.

(26.09.2010) Συνέντευξη: Ashley Horner (Brilliantlove).

(26.09.2010) Είδαμε: Arcadia Lost.

(26.09.2010) Είδαμε: Simon Werner A Disaru.

(26.09.2010) Είδαμε: Trash Humpers.

(26.09.2010) Είδαμε: Sebbe.

(26.09.2010) Είδαμε: Monsters.

(26.09.2010) Είδαμε: Jean-Michel Basquiat: The Radiant Child.

(26.09.2010) Είδαμε: Bad Family.

(26.09.2010) Είδαμε: Armadillo.

(24.09.2010) Είδαμε: Chatroom.

(24.09.2010) Είδαμε: The Trotsky.

(23.09.2010) Είδαμε: The Runaways.

(23.09.2010) Είδαμε: Cyrus.

(23.09.2010) Είδαμε: Lemmy (2).

(23.09.2010) Είδαμε: I'm Here.

(22.09.2010) Είδαμε: The Killer Inside Me.

(22.09.2010) Είδαμε: Lemmy (1).

(22.09.2010) Είδαμε: Symbol (2).

(22.09.2010) Είδαμε: Stones In Exile (2).

(22.09.2010) Έκτακτο: Extra 3η Προβολή για το Exit Through The Gift Shop.

(21.09.2010) Είδαμε: Au Revoir Taipei.

(21.09.2010) Είδαμε: A Temporary Area In Athens.

(21.09.2010) Είδαμε: Stones In Exile (1).

(21.09.2010) Είδαμε: The Town.

(21.09.2010) Είδαμε: When You're Strange.

(20.09.2010) Είδαμε: Rubber.

(20.09.2010) Μικρά-μικρά από τις Νύχτες Πρεμιέρας. Ο σφυγμός του Φεστιβάλ.

(20.09.2010) Είδαμε: Symbol (1).

(20.09.2010) Είδαμε: Μικρές Ιστορίες Α' (2)

(20.09.2010) Είδαμε: Please Give.

(20.09.2010) Είδαμε: Kaboom.

(19.09.2010) Είδαμε: Exit Through The Gift Shop.

(19.09.2010) Είδαμε: The Kids Are All Right (2).

(19.09.2010) Είδαμε: Splice.

(19.09.2010) Είδαμε: The Loved Ones (2).

(19.09.2010) Είδαμε: The Loved Ones (1).

(18.09.2010) Είδαμε: Brenda Bilili!

(18.09.2010) Είδαμε: Boy.

(18.09.2010) Είδαμε: Μικρές Ιστορίες Α' (1)

(18.09.2010) Είδαμε: The First Gun (A Woman, A Gun And A Noodle Shop).

(18.09.2010) Είδαμε: Mother And Child.

(18.09.2010) Είδαμε: Into Eternity.

(17.09.2010) Είδαμε: Regretters.

(17.09.2010) Είδαμε: The Robber.

(17.09.2010) Είδαμε: Zona Sur.

(16.09.2010) Είδαμε: The Kids Are All Right (1).

(16.09.2010) Πρεμιέρα για τις Νύχτες Πρεμιέρας.

(07.09.2010) 12 Προβολές Που Δεν Πρέπει Να Χάσετε

(07.09.2010) Δελτίο Τύπου: Προπώληση Εισιτηρίων και Καρτών Διαρκείας

(07.09.2010) Δελτίο Τύπου: Οι 'Star' Της Διεθνούς Κριτικής Στις Νύχτες Πρεμιέρας

(07.09.2010) Δελτίο Τύπου: Αφιέρωμα στον Ερνστ Λιούμπιτς (Ernst Lubitsch).

(07.09.2010) Δελτίο Τύπου: Ο Ελληνικός Κινηματογράφος στις 16ες Νύχτες Πρεμιέρας.


© 2000-2009 | Θανάσης Γεντίμης | Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.
Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.