Είδαμε: Chatroom.

Είδαμε: Chatroom.Στο λαβύρινθο του World Wide Web, οι άνθρωποι χάνουν τον δρόμο της συνείδησης και εισέρχονται σε ένα αδιέξοδο αλληλοεξάρτησης με της πληροφορίες που μοιράζονται. Πέντε προβληματικοί έφηβοι κάθονται στις καρέκλες τους, ανοίγουν την οθόνη και μεταφέρονται σε ένα μικρό δωμάτιο, οπού οι συζητήσεις είναι κλειστές και προσωπικές, σε τέτοιο βαθμό, που παγιδεύονται μέσα τους. Αυτές οι αθώες αρχικά συζητήσεις καταλήγουν στον νόμο της φύσης: "Ο ισχυρότερος θα επικρατήσει"...

Οι ψυχολογικές ζυμώσεις που δέχεται η γενιά με πρόσβαση σε αμέτρητες πληροφορίες μπορούν να μην είναι τόσο ευεργετικές όσο αρχικά είχε υπολογιστεί. Παλαιότερα, οι άνθρωποι που πέρναγαν δύσκολα δεν είχαν αυτές τις δεκάδες διαφορετικές ερμηνείες ένα click μακριά τους. Το πολύ πολύ να έβγαιναν μια βόλτα, να έβρισκαν ένα φίλο και πίνοντας ένα ποτηράκι, να συζητούσαν το πρόβλημα τους. Η συζήτηση τους μάλλον θα τελείωνε κάπως έτσι: "Τι να κάνεις; Συμβαίνουν αυτά". Σήμερα όμως το click σου προσφέρει απρόσωπες πληροφορίες που μπορεί να μπερδέψουν ακόμα περισσότερο μια κατάσταση. Φυσικά, εξαρτάται και από τον άνθρωπο. Και πάντα μιλάμε για την υπερβολή...

Στο «Chatroom» του Hideo Nakata πρωταγωνιστεί ένα γκρουπ νεαρών που ανήκουν στην παραπάνω κατηγορία. Προσπαθούν να βρούν λύση και παρηγοριά στο διαδίκτυο. Ο σκηνοθέτης διαλέγει με έξυπνο τρόπο να παραστήσει αυτήν την online κουβέντα μεταφέροντας τα σώματα τους αρχικά σε ένα κτίριο με πολλά δωμάτια και αργότερα σε ένα από αυτά. Έτσι καταφέρνει όχι μόνο να δώσει ουσία στην μεταφορά του μυαλού και του πνεύματος αλλά και στην εξαφάνιση της απόστασης. Ως εδώ όλα καλά...

Ξετυλίγοντας τις ιστορίες των εφήβων και την ροή των διαλόγων μεταξύ τους, όλη η αρχική ευρυματικότητα χάνεται. Οι περισσότερες ιστορίες είναι τραβηγμένες από τα μαλλιά. Οι έφηβοι παρουσιάζονται σαν άμυαλα πιόνια που έτσι και τους έγραφες στο chat 'Ρε, αντε πνίξου', θα σου απαντούσαν 'Έχεις δίκιο, πάω'... Ο William (Aaron Johnson) που υποκινεί τους διαλόγους δεν χρειάστηκε καν τρανταχτά επιχειρήματα για να τους πείσει να τον εμπιστεύονται σε ότι τους λέει. Θέλει λοιπόν να βρεί τον πιό ευάλωτο και πιό αδύναμο και να τον σπρώξει στην αυτοκτονία. Γιατί; Γιατί ο αδερφός του είναι επιτυχημένος και αυτός όχι. Σιγά ρε μεγάλε, χαλάρωσε λίγο. Και ο Jim, ο στόχος του William, περιγράφει σε μια σκηνή πως τον άφησε ο πατέρας του στον ζωολογικό κήπο και από τότε δεν τον ξαναείδε. Συγγνώμη αλλά έτσι όπως τα λέει περιμένεις να πει κάτι πολύ χειρότερο. Αυτή η εύκολη αυτοθυματοποίηση και η παρουσίαση του ανθρώπου σαν έρμαιο κάθε ψυχασθενούς έχει γίνει πλέον ολίγον κωμική. Κι αυτό το επιλέγουμε ένα θέμα και τα βάζουμε όλα μέσα επίσης. Δεν πείθει ρε παιδί μου, πως το λένε...

Οι ερμηνείες είναι από μέτριες έως κακές, ειδικά αυτού του Aaron Johnson, και δεν μας έπεισαν ούτε αυτές. Η ταινία όσο πλησιάζει στην κορύφωσή της γίνεται εντελώς ασυνάρτητη και η μεταβίβαση της σε κυνηγητό γίνεται μάλλον αχρείαστα. Για το μόνο που έχουμε να πούμε καλά λόγια είναι η σκηνοθεσία που κι αυτή όμως κάποια στιγμή εξασθενεί...
 

Πέτρος Καλογεράς - 24.09.2010

Μοιράσου Αυτό Το Άρθρο

(30.09.2010) Νύχτες Πρεμιέρας 2010: Τελικός Απολογισμός.

(29.09.2010) Είδαμε: Brotherhood.

(29.09.2010) Είδαμε: Μικρές Ιστορίες Β'

(27.09.2010`) Τα βραβεία για τις 16ες Νύχτες Πρεμιέρας.

(27.09.2010) Είδαμε: La Casa Muda (The Silent House).

(27.09.2010) Είδαμε: Wonderwall.

(27.09.2010) Είδαμε: Autour De Minuit.

(27.09.2010) Είδαμε: Buried.

(27.09.2010) Είδαμε: The Last Exorcism.

(26.09.2010) Είδαμε: Inside Job.

(26.09.2010) Συνέντευξη: Ashley Horner (Brilliantlove).

(26.09.2010) Είδαμε: Arcadia Lost.

(26.09.2010) Είδαμε: Simon Werner A Disaru.

(26.09.2010) Είδαμε: Trash Humpers.

(26.09.2010) Είδαμε: Sebbe.

(26.09.2010) Είδαμε: Monsters.

(26.09.2010) Είδαμε: Jean-Michel Basquiat: The Radiant Child.

(26.09.2010) Είδαμε: Bad Family.

(26.09.2010) Είδαμε: Armadillo.

(24.09.2010) Είδαμε: Chatroom.

(24.09.2010) Είδαμε: The Trotsky.

(23.09.2010) Είδαμε: The Runaways.

(23.09.2010) Είδαμε: Cyrus.

(23.09.2010) Είδαμε: Lemmy (2).

(23.09.2010) Είδαμε: I'm Here.

(22.09.2010) Είδαμε: The Killer Inside Me.

(22.09.2010) Είδαμε: Lemmy (1).

(22.09.2010) Είδαμε: Symbol (2).

(22.09.2010) Είδαμε: Stones In Exile (2).

(22.09.2010) Έκτακτο: Extra 3η Προβολή για το Exit Through The Gift Shop.

(21.09.2010) Είδαμε: Au Revoir Taipei.

(21.09.2010) Είδαμε: A Temporary Area In Athens.

(21.09.2010) Είδαμε: Stones In Exile (1).

(21.09.2010) Είδαμε: The Town.

(21.09.2010) Είδαμε: When You're Strange.

(20.09.2010) Είδαμε: Rubber.

(20.09.2010) Μικρά-μικρά από τις Νύχτες Πρεμιέρας. Ο σφυγμός του Φεστιβάλ.

(20.09.2010) Είδαμε: Symbol (1).

(20.09.2010) Είδαμε: Μικρές Ιστορίες Α' (2)

(20.09.2010) Είδαμε: Please Give.

(20.09.2010) Είδαμε: Kaboom.

(19.09.2010) Είδαμε: Exit Through The Gift Shop.

(19.09.2010) Είδαμε: The Kids Are All Right (2).

(19.09.2010) Είδαμε: Splice.

(19.09.2010) Είδαμε: The Loved Ones (2).

(19.09.2010) Είδαμε: The Loved Ones (1).

(18.09.2010) Είδαμε: Brenda Bilili!

(18.09.2010) Είδαμε: Boy.

(18.09.2010) Είδαμε: Μικρές Ιστορίες Α' (1)

(18.09.2010) Είδαμε: The First Gun (A Woman, A Gun And A Noodle Shop).

(18.09.2010) Είδαμε: Mother And Child.

(18.09.2010) Είδαμε: Into Eternity.

(17.09.2010) Είδαμε: Regretters.

(17.09.2010) Είδαμε: The Robber.

(17.09.2010) Είδαμε: Zona Sur.

(16.09.2010) Είδαμε: The Kids Are All Right (1).

(16.09.2010) Πρεμιέρα για τις Νύχτες Πρεμιέρας.

(07.09.2010) 12 Προβολές Που Δεν Πρέπει Να Χάσετε

(07.09.2010) Δελτίο Τύπου: Προπώληση Εισιτηρίων και Καρτών Διαρκείας

(07.09.2010) Δελτίο Τύπου: Οι 'Star' Της Διεθνούς Κριτικής Στις Νύχτες Πρεμιέρας

(07.09.2010) Δελτίο Τύπου: Αφιέρωμα στον Ερνστ Λιούμπιτς (Ernst Lubitsch).

(07.09.2010) Δελτίο Τύπου: Ο Ελληνικός Κινηματογράφος στις 16ες Νύχτες Πρεμιέρας.


© 2000-2009 | Θανάσης Γεντίμης | Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.
Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.