Είδαμε: The Killer Inside Me.

Είδαμε: The Killer Inside Me.Η νέα ταινία του Michael Winterbottom είναι το πορτρέτο ενός χαρακτήρα, του Lou Ford. Ο Lou Ford είναι βοηθός σερίφη σε μια μικρή πόλη του αμερικανικού Νότου. Πίσω από το προσωπείο του καλού παιδιού, που δε θα μπορούσε να κάνει κακό σε κανένα, κρύβει μια σκοτεινή πλευρά, μια ψυχολογικά διαταραγμένη προσωπικότητα με δολοφονικές τάσεις. Όταν αναλαμβάνει να διώξει από την πόλη την Joyce, μια ελκυστική πόρνη, την ερωτεύεται και αναπτύσσει μαζί της μια έντονη, σαδομαζοχιστική σχέση. Την αγαπά, αλλά την ίδια στιγμή θέλει να της κάνει κακό. Όταν θα χάσει τον έλεγχο και θα χτυπήσει τη Joyce μέχρι θανάτου, θα κινήσει τις υποψίες δύο αστυνομικών. Καθώς παλεύει να καλύψει τα ίχνη του, τα πτώματα πολλαπλασιάζονται και η σκοτεινή πλευρά του έρχεται ολοένα και πιο κοντά στην επιφάνεια.

Η ιστορία είναι ειπωμένη από την πλευρά του Lou Ford. Ως εκ τούτου οι κατηγορίες περί μισογυνισμού, που έλαβε ο Winterbottom από μερίδα του Τύπου, δεν ευσταθούν, καθώς αυτό που παρακολουθούμε είναι η οπτική του ήρωα πάνω στο γεγονότα, όχι του σκηνοθέτη. Η όλη υπόθεση μας έφερε στο νου την περίπτωση του «Cruising». Κι εκεί τα γεγονότα διαθλώνται υπό το πρίσμα του κεντρικού χαρακτήρα, αλλά αυτό δεν εμπόδισε μεγάλη μερίδα κοινού και κριτικών από το να κολλήσει στον Friedkin και στην ταινία του τη ρετσινιά του ομοφοβικού. Το «Cruising» βέβαια παραμένει μία από τις χειρότερες στιγμές στην καριέρα του Friedkin, αλλά ομοφοβικό δεν το λες σε καμία περίπτωση. Tί σχέση έχουν όλα αυτά με το «The Killer Inside Me», θα μας πείτε. Καμία απολύτως, αλλά όσο είναι ομοφοβικό το «Cruising», άλλο τόσο είναι μισογυνικό το «The Killer Inside Me»!

Ένα voice-over που έρχεται, εξαφανίζεται για μεγάλα διαστήματα και επανέρχεται, δυο-τρια (μάλλον ατυχή) flashbacks, μουσική υπόκρουση παράταιρη σε σχέση με τα τεκταινόμενα επί της οθόνης, είναι μερικά από τα τεχνάσματα που μεταχειρίζεται ο Winterbottom, προκειμένου να αποδώσει όσο πιο ολοκληρωμένα γίνεται την ψυχοσύνθεση του ήρωα του. Ωστόσο οι διαρκείς εναλλαγές στο ύφος οδηγούν σε ένα εξαιρετικά ανομοιογενές αποτέλεσμα, ενώ η ρεαλιστική (στα όρια του ντοκιμαντέρ) αισθητική, αφενός δεν συνάδει με τη noir αύρα της ιστορίας, αφετέρου δεν συλλαμβάνει την ατμόσφαιρα του αμερικανικού Νότου.

Στον κεντρικό ρόλο ο Casey Affleck δίνει μια χαμηλών τόνων και άκρως αποτελεσματική ερμηνεία, αποφεύγοντας τους συνήθεις μανιερισμούς στους οποίους καταφεύγει η μεγαλύτερη μερίδα ηθοποιών, όταν υποδύεται ανάλογους χαρακτήρες. Οι σιωπές του και το βλέμμα του μας βοηθούν να μάθουμε πράγματα για τον Lou Ford, που απουσιάζουν από το σενάριο, το οποίο σε γενικές γραμμές μας αφήνει έξω από τον εσωτερικό κόσμο του ήρωα.

Η δημιουργική συνέπεια δεν ήταν ποτέ ανάμεσα στις αρετές του Winterbottom, ο οποίος είναι ικανός να κάνει ένα «Jude» κι ένα «24 Hour Party People» με την ίδια ευκολία που μπορεί να κάνει ένα «9 Songs» κι ένα «Genova». To «The Killer Inside Me» δυστυχώς συγγενεύει περισσότερο με τα δεύτερα...
 

Γιάννης Βασιλείου - 22.09.2010

Μοιράσου Αυτό Το Άρθρο

(30.09.2010) Νύχτες Πρεμιέρας 2010: Τελικός Απολογισμός.

(29.09.2010) Είδαμε: Brotherhood.

(29.09.2010) Είδαμε: Μικρές Ιστορίες Β'

(27.09.2010`) Τα βραβεία για τις 16ες Νύχτες Πρεμιέρας.

(27.09.2010) Είδαμε: La Casa Muda (The Silent House).

(27.09.2010) Είδαμε: Wonderwall.

(27.09.2010) Είδαμε: Autour De Minuit.

(27.09.2010) Είδαμε: Buried.

(27.09.2010) Είδαμε: The Last Exorcism.

(26.09.2010) Είδαμε: Inside Job.

(26.09.2010) Συνέντευξη: Ashley Horner (Brilliantlove).

(26.09.2010) Είδαμε: Arcadia Lost.

(26.09.2010) Είδαμε: Simon Werner A Disaru.

(26.09.2010) Είδαμε: Trash Humpers.

(26.09.2010) Είδαμε: Sebbe.

(26.09.2010) Είδαμε: Monsters.

(26.09.2010) Είδαμε: Jean-Michel Basquiat: The Radiant Child.

(26.09.2010) Είδαμε: Bad Family.

(26.09.2010) Είδαμε: Armadillo.

(24.09.2010) Είδαμε: Chatroom.

(24.09.2010) Είδαμε: The Trotsky.

(23.09.2010) Είδαμε: The Runaways.

(23.09.2010) Είδαμε: Cyrus.

(23.09.2010) Είδαμε: Lemmy (2).

(23.09.2010) Είδαμε: I'm Here.

(22.09.2010) Είδαμε: The Killer Inside Me.

(22.09.2010) Είδαμε: Lemmy (1).

(22.09.2010) Είδαμε: Symbol (2).

(22.09.2010) Είδαμε: Stones In Exile (2).

(22.09.2010) Έκτακτο: Extra 3η Προβολή για το Exit Through The Gift Shop.

(21.09.2010) Είδαμε: Au Revoir Taipei.

(21.09.2010) Είδαμε: A Temporary Area In Athens.

(21.09.2010) Είδαμε: Stones In Exile (1).

(21.09.2010) Είδαμε: The Town.

(21.09.2010) Είδαμε: When You're Strange.

(20.09.2010) Είδαμε: Rubber.

(20.09.2010) Μικρά-μικρά από τις Νύχτες Πρεμιέρας. Ο σφυγμός του Φεστιβάλ.

(20.09.2010) Είδαμε: Symbol (1).

(20.09.2010) Είδαμε: Μικρές Ιστορίες Α' (2)

(20.09.2010) Είδαμε: Please Give.

(20.09.2010) Είδαμε: Kaboom.

(19.09.2010) Είδαμε: Exit Through The Gift Shop.

(19.09.2010) Είδαμε: The Kids Are All Right (2).

(19.09.2010) Είδαμε: Splice.

(19.09.2010) Είδαμε: The Loved Ones (2).

(19.09.2010) Είδαμε: The Loved Ones (1).

(18.09.2010) Είδαμε: Brenda Bilili!

(18.09.2010) Είδαμε: Boy.

(18.09.2010) Είδαμε: Μικρές Ιστορίες Α' (1)

(18.09.2010) Είδαμε: The First Gun (A Woman, A Gun And A Noodle Shop).

(18.09.2010) Είδαμε: Mother And Child.

(18.09.2010) Είδαμε: Into Eternity.

(17.09.2010) Είδαμε: Regretters.

(17.09.2010) Είδαμε: The Robber.

(17.09.2010) Είδαμε: Zona Sur.

(16.09.2010) Είδαμε: The Kids Are All Right (1).

(16.09.2010) Πρεμιέρα για τις Νύχτες Πρεμιέρας.

(07.09.2010) 12 Προβολές Που Δεν Πρέπει Να Χάσετε

(07.09.2010) Δελτίο Τύπου: Προπώληση Εισιτηρίων και Καρτών Διαρκείας

(07.09.2010) Δελτίο Τύπου: Οι 'Star' Της Διεθνούς Κριτικής Στις Νύχτες Πρεμιέρας

(07.09.2010) Δελτίο Τύπου: Αφιέρωμα στον Ερνστ Λιούμπιτς (Ernst Lubitsch).

(07.09.2010) Δελτίο Τύπου: Ο Ελληνικός Κινηματογράφος στις 16ες Νύχτες Πρεμιέρας.


© 2000-2009 | Θανάσης Γεντίμης | Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση.
Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.