Το «The Loved Ones» ξεκινά με τον Brent, τον κεντρικό χαρακτήρα, να οδηγεί το αυτοκίνητό του με συνεπιβάτη τον πατέρα του. Όταν μια ανθρώπινη φιγούρα πετάγεται στον δρόμο, ο Brent κάνει στραβοτιμονιά και καρφώνεται σε δέντρο. Στο ατύχημα αυτό σκοτώνεται ο πατέρας του. 6 μήνες μετά ο Brent είναι σε λίγο καλύτερη ψυχολογική διάθεση... από τους τριφυλλοφόρους οπαδούς μετά το ματς με την Μπάρτσελόνα. Χαρακώνεται, δεν ανοίγεται συναισθηματικά ούτε στην κοπέλα του και φλερτάρει διαρκώς με τον θάνατο. Όταν η Lola μια συνεσταλμένη και ασχημούλα κοπελίτσα, ένα Κορίτσι της Συγγνώμης (κατά τους αφους Κατσιμίχα), θα του ζητήσει να την συνοδέψει στον χορό του σχολείου, εκείνος θα αρνηθεί ευγενικά. Η άρνησή του αυτή θα τον οδηγήσει δεμένο χειροπόδαρα στην τραπεζαρία του σπιτιού της, επίσημο προσκεκλημένο σε μια prom night από την κόλαση.
Μια λίμνη αίματος πασπαλισμένη με glitter είναι η πλέον αντιπροσωπευτική εικόνα αυτού του horror movie από την Αυστραλία, που θα μπορούσε κάλλιστα να είναι μια νεανική κομεντί των 80's, αν η οικογένεια, που 'τσουβαλιάζει' τον ήρωα μας, δεν έκανε την αντίστοιχη στο «Texas Chainsaw Massacre», να μοιάζει με την οικογένεια Ίνγκαλς από το Μικρό Σπίτι Στο Λιβάδι! Mε το ένα πόδι στον John Hughes και το άλλο στον Sam Raimi ο πρωτοεμφανιζόμενος Sean Byrne πλάθει ένα άκρως διεστραμμένο φιλμ, που ενώνει επιτυχώς τις εφηβικές ανησυχίες των ταινιών του πρώτου με την horror ιδιοσυγκρασία του δεύτερου.
Θεωρητικά το «The Loved Ones» είναι ακόμα ένα torture porn. Το θύμα είναι ακινητοποιημένο και αναγκασμένο να υπομείνει τα μύρια όσα φριχτά βασανιστήρια έχει ετοιμάσει για αυτό ο θύτης Εκεί όμως που οι περισσότεροι εκπρόσωποι αυτής της υποκατηγορίας του σινεμά τρόμου είναι απαρέγκλιτα σοβαροφανείς και ακολουθούν μια συγκεκριμένη αισθητική οδό (γρήγορα cuts, κοντινά πλάνα που απεικονίζουν με γλαφυρό τρόπο τις σκηνές βασανισμού, 'θανατερά' φίλτρα), o Byrne μπολιάζει το φιλμ του με βιτριολικό χιούμορ, 'ντύνει' την μικρή, φρικιαστική ιστορία του με φανταχτερά χρώματα και, χωρίς να αφήνει ποτέ παραπονεμένους τους διψασμένους για gore θεατές, αφήνει σοφά μερικά πιο σκληρά στιγμιότυπα εκτός ορατότητας.
Ξεχάσαμε να σας πούμε ότι παράλληλα με τα όσα εξελίσσονται στο σπίτι της Lola, τρέχει μια άλλη υποπλοκή με έναν φίλο του Brent, που πείθει μια γοητευτική gothού να τον συνοδεύσει στον χορό, φιλοδοξώντας να πετύχει την είσοδό του στο κλαμπ των σεξουαλικά ενεργών teenagers. Το αναφέρουμε απλά για να επισημάνουμε ότι ο Byrne παραπληροφορεί τον κόσμο. Αμα οι gothούδες στο σχολείο μας ήταν σαν κι αυτή, θα φορούσαμε όλοι σώβρακα με στάμπα τον Ville Valo.
Το εφιαλτικό ταξίδι της μεταστροφής του Brent από την επιθυμία για θάνατο, στη θέληση για ζωή, περιλαμβάνει σύριγγες, τρυπάνια, 'κατοικημένα' υπόγεια, οιδιπόδεια συμπλέγματα κι ένα σωρό άλλες ανάλογες εκπλήξεις. Δυσάρεστες για αυτόν, ιδιαίτερα ευχάριστες για τους φαν του τμήματος 'Μετά τα Μεσάνυχτα', που στο «The Loved Ones» βρήκαν ότι μπορεί να ζητήσει κανείς από μια μεταμεσονύχτια προβολή. Μπορεί η αίθουσα να μη γέμισε, οι περισσότεροι όμως, από όσους βρέθηκαν στο Δαναό, το εκτίμησαν δεόντως, αν κρίνουμε από το χειροκρότημα στο τέλος. Γιάννης Βασιλείου - 19.09.2010 |