Αφιέρωμα: Bill Plymton.

Αφιέρωμα: Bill Plymton.Μόλις μέσα στις τρεις πρώτες μέρες του Φεστιβάλ είχαμε την ευκαιρία να δούμε τις τέσσερις από τις πέντε συνολικά προβολές στο πλαίσιο του αφιερώματος στον πρωτοποριακό κι ανεξάρτητο Αμερικανό animator Bill Plympton. Κι αφού θα έχετε για τις επόμενες μέρες την ευκαιρία να δείτε και να γνωρίσετε από κοντά τον αγαπητό επίσημο προσκεκλημένο του φετινού Φεστιβάλ και τις ιδιαίτερες δημιουργίες του, το CinemaΝews.gr σας μεταφέρει καυτές τις ως τώρα εντυπώσεις του.

Τοποθετώντας τα σε χρονολογική σειρά, είδαμε το «I Married A Strange Person», την κατά τον ίδιο πιο τρελή, διασκεδαστική κι αστεία δημιουργία του. Και η αλήθεια είναι πως τα λεγόμενά του, με τα οποία προλόγισε την προβολή σ' έναν σχεδόν κατάμεστο Απόλλωνα, βγαίνουν πέρα ως πέρα αληθινά. Η βία και το σεξ ξεχειλίζουν, σε χαρακτήρα έντονα gore μέσα από την συχνά ξεκαρδιστική και ευρηματικότατη ιστορία ενός άνδρα που έχει την ικανότητα να πραγματοποιεί κάθε του σκέψη και φαντασίωση, σοκάροντας τη γυναίκα του και τραβώντας παράλληλα την προσοχή ενός κυνικού τηλεοπτικού παραγωγού που διψά για δόξα και χρήμα. Οι αναφορές σε ιαπωνικά κόμικς, κάτι που αποτελεί κατά δική του ομολογία πηγή έμπνευσης για τον Plympton, είναι προφανής, ενώ το έντονα κωμικό στοιχείο πατάει στιβαρά πάνω στη γελοιογραφία και το σουρεαλισμό.

Κατά το Q&A που ακολούθησε, o Bill Plympton απάντησε μετά μεγάλης προθυμίας σε ερωτήσεις ή τουλάχιστον σε όσες πρόλαβε, δεδομένου ενός τεχνικού προβλήματος που καθυστέρησε την έναρξη της προβολής και στρίμωξε ασφυκτικά το διαθέσιμο χρόνο. Δεν παρέλειψε μάλιστα ν' αστειευτεί, αποκαλύπτοντας πως ύστερα από την ευγενική άρνηση των διοργανωτών να του επιτρέψουν την πώληση μερικών σκίτσων και DVD (προς αποπεράτωση χρηματοδότησης, ανεξάρτητος γαρ) εντός του κινηματογραφικού χώρου, έδωσε ραντεβού με τους ενδιαφερομένους στο πεζοδρόμιο (!) της Σταδίου, ακριβώς έξω απ τις αίθουσες για λίγη ακόμη κουβέντα και μερικά δωρεάν σκίτσα.

Οι αγώνας δρόμου ενός μουσικοσυνθέτη που προσπαθεί μέσα σε μόλις 47 λεπτά να συνθέσει την επιτυχία που απαιτεί ο παραγωγός του προκειμένου να κρατήσει δουλειά και κοπέλα (η οποία είναι γραμματέας του αφεντικού) είναι το θέμα του «The Tune», ενός διασκεδαστικού μιούζικαλ που βασίζεται περισσότερο στο ρομάντζο παρά την κωμωδία και χαρακτηρίζεται από το έντονα ονειρικό στοιχείο. Η μουσική που ντύνει τη 'Μελωδία' πατάει σε πολλά είδη, από rock n roll και tango ως blues. Τα σκίτσα του Plympton είναι και εδώ φωτεινά, ενώ δεν χάνει ευκαιρία είτε να 'υπενθυμίσει' την αγάπη του για το μακάβριο μέσα από χιουμοριστική ματιά είτε να 'αστειευτεί' με το κοινό μέσα από φαινομενικά άσχετες με την πλοκή, εμβόλιμες σκηνές.

Η μόνη μικρού μήκους που είδαμε είναι το «Hot Dog», ένα 6λεπτο κατά το οποίο ο σκύλος-πρωταγωνιστής έχει τρελό όνειρο να γίνει ο ήρωας ενός πυροσβεστικού τμήματος, με κωμικοτραγικά βεβαίως αποτελέσματα. Το γέλιο μέσα από τη φάρσα έχει την τιμητική του σε αυτή την πλήρη κι άκρως ευχάριστη ταινία.

Για το τέλος φυλάξαμε το «Idiots And Angels», την - κατά Plympton πάντα - αρτιότερη δημιουργία του. Ο ίδιος μάλιστα μας προέτρεψε να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στο soundtrack (στο οποίο μάλιστα συμμετέχουν οι Pink Martini με το εξαίρετο 'La Soledad'), ενώ μας αποκάλυψε πως στις μέρες που βρίσκεται στην Αθήνα θα προσπαθήσει να βρει διανομή γι αυτή την τελευταία του δουλειά. Εμείς ελπίζουμε το αποτέλεσμα της προσπάθειας να τον δικαιώσει, αφού το 'Αγγελοι Και Ηλίθιοι' αξίζει να βρεθεί στις ελληνικές αίθουσες, όπως άλλωστε και οι περισσότερες δουλειές του. Η περιπέτεια ενός εγωπαθούς άνδρα όπου ανακαλύπτει ξαφνικά να φυτρώνουν στην πλάτη του φτερά που τον ωθούν σε καλές πράξεις αποδίδεται στον κόσμο του Plympton μέσα από σκίτσα μελαγχολικά, μουντά κι έντονα φορτισμένα, σπουδαία μουσική επένδυση κι ένα γλυκό ρομαντικό δράμα σε ατμόσφαιρα φιλμ νουάρ. Οι αναφορές σε διάφορα καλλιτεχνικά ρεύματα είναι εδώ περισσότερο εμφανείς, ενώ σφήνες ερωτισμού, λαγνείας και κοινωνικής κριτικής εντυπωσιάζουν μέσα από τον απαιτητικό δρόμο παντελούς έλλειψης διαλόγων τον οποίο η παντομίμα των χαρακτήρων του ευφυούς animator διαβαίνει με θαυμαστή επιτυχία.

Το μόνο που μένει ακόμη να απολαύσουμε είναι το «Plymptoons», μία συλλογή από τις 17 χαρακτηριστικότερες μικρού μήκους ταινίες του Plympton. Κάτι που οι λάτρεις του χειροποίητου animation - κι όχι μόνο αυτοί - δεν πρέπει με τίποτα να χάσουν.
 

Νεκτάριος Σάκκας - 21.09.2008

  To Πρόγραμμα [pdf]


(28.09.2008) American Teen

(28.09.2008) Choke

(27.09.2008) Ο Christophe Barratier στις Νύχτες Πρεμιέρας

(27.09.2008) Gonzo

(26.09.2008) Tropic Thunder

(26.09.2008) Bigger Stronger Faster

(26.09.2008) The End Of Poverty?

(25.09.2008) Chiko

(24.09.2008) Συνέντευξη: Bill Plympton

(21.09.2008) Gomorra

(21.09.2008) Hamlet 2

(21.09.2008) Synecdoche, New York

(21.09.2008) Αφιέρωμα: Bill Plymton.

(20.09.2008) Everybody Dies But Me

(20.09.2008) The Wackness

(19.09.2008) Λαμπερή η Νύχτα (της επίσημης) Πρεμιέρας.

(13.09.2008) Νύχτες Πρεμιέρας: Συνέντευξη Τύπου

(29.07.2008) Πενήντα Ημέρες πριν τις Νύχτες Πρεμιέρας!

(28.06.2008) Οι πρώτες πληροφορίες για τις 14ες Νύχτες Πρεμιέρας.




 

» Νύχτες Πρεμιέρας 2007
» Νύχτες Πρεμιέρας 2006
» Νύχτες Πρεμιέρας 2005
» Νύχτες Πρεμιέρας 2004
» Νύχτες Πρεμιέρας 2003
» Νύχτες Πρεμιέρας 2002
» Νύχτες Πρεμιέρας 2001



 :: ΑΡΧΙΚΗ  :: ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  :: ΤΜΗΜΑΤΑ & ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ  :: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ  :: ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ  :: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  :: ΕΠΙΣΗΜΟ SITE

© 2000-2008 | Θανάσης Γεντίμης
Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του CinemaNews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή ή αποθήκευση με κάθε τρόπο και μέσον των περιεχομένων του CinemaNews.gr χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του δημιουργού του.